Урок «Я – онучок. Я – онучка. За Аркадієм Музичуком «Дідусів маршрут»

Опис документу:
За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я 2 клас Читання, за підручником О. Вашуленко Мета. Ознайомити учнів з творчістю Аркадія Степановича Музичука, вправляти у виразності читання віршованих творів та виробляти навички вибіркового читання. Розвивати вміння читати віршовані твори, розвивати мовлення,формувати уміння аналізувати, робити висновки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти

під керівництвом Савченко О.Я

2 клас

Читання, за підручником О. Вашуленко

Тема. Я – онучок. Я – онучка. За Аркадієм Музичуком «Дідусів Маршрут»

Мета. Ознайомити учнів з творчістю Аркадія Степановича Музичука, вправляти у виразності читання віршованих творів та виробляти навички вибіркового читання.

Розвивати вміння читати віршовані твори, розвивати мовлення,формувати уміння аналізувати, робити висновки.

Виховувати любов та повагудо членів родини.

Обладнання. Мультимедійний комплекс, фотографії із зображенням Аркадія Музичука, картки для гри, тлумачний словник,

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Продзвенів другий дзвінок,

Розпочався наш урок.

Тому марно час не гаємо,

До роботи приступаємо.

ІІ. МОВНА РОЗМИНКА

1.Робота над скоромовкою. Вправа «Дощик»

Ховрахи хотіли хліба,

Ховрахам давали рибу.

Ховрахи халви хотіли

Та просити не уміли.

2.Вправа «Читайте тільки членів родини»

1. Прочитайте слова. Виберіть тільки членів родини.

Мата, тато, вчителька, сусідка, сестричка, подружка, донечка, баба, бабуся, товариш, матуся, дід, тітка, дядько, дідусь, друг, сусід, братик.

2. Підкресліть і зачитайте пестливі слова.

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Робота у парах.

Гра «обличчям до обличчя»

Учні у парах повертаються один до одного і читають виразно вірш Катерини Перелісної «Мами й доні».

ІУ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

1.Робота над загадкою

Він працював не від нудьги,
У нього руки в мозолях,
А тепер він старий і сивий —
Мій рідний, коханий…(Дід)

Сьогодні ми поведемо мову ще про одного дуже важливого члена родини – дідуся. Ми прочитаємо уривок з вірша Аркадія Музичука «Найсмачніший хліб» - «Дідів маршрут»

У. РОБОТА НАД МАТЕРІАЛОМ УРОКУ

1.Коротке знайомство з автором.

Аркадій Степанович Музичук - поет, публіцист, кіносценарист, заслужений журналіст України. Народився 17 листопада 1942 року у Польщі (с. Пасіка Грубешівського повіту, Любленського воєводства). Після насильницької депортації у 1944 році сім'я спочатку опинилася у Дніпропетровській області, а у 1946 р. осіла на Рівненщині (с. Глинськ, Здолбунівський район). Там він закінчив середню школу і розпочав у 1959 році свою журналістську кар'єру. Потім була служба в армії, навчання у Київському державному університеті ім. Т. Г. Шевченка на факультеті журналістики.
Журналістська і письменницька доля складалася по різному. Аркадій Музичук працював коментатором Українського телебачення («Актуальна камера»), головним редактором студії «Укртелефільм», директором телестудії «Вежа», головним редактором всеукраїнських газет і журналів і т. д. Він автор ряду поетичних книг, документальних фільмів, гостросюжетних публіцистичних творів.

2. Робота над віршем.

  • Читання вчителем повного варіанту вірша.

Найсмачніший  хліб

Найсмачніший
  хліб який?
Каже братик мій:
— Пухкий!
Тільки-тільки з  печі! 
Тут я заперечив:
— Найсмачніший той окраєць,
що згубив у  полі заєць,
а приніс його татусь,
як з роботи повернувсь. 
Та у мами інший смак,
нам сказала  мама так:
— Шана хлібові — одна!
Всяка скибочка смачна —
зачерствіла і  пухка.
В кожній — праця  нелегка! 
Маршрут дідуся
Ще місто спить,
а в гаражі
уже гудуть машини,
бо їх чекають  вантажі
у всіх кінцях країни.
Між водіїв — дідусь Антон.
Діла мерщій завершив
і свій прудкий  автофургон
у рейс виводить першим. 
Вантаж у нього  непростий,
тож гаять час  не можна.
Вантаж чекаєм я і ти,
його чекає  кожний. 
у спеку, дощ, морози:
дідусь з пекарні в магазин
нам свіжий хліб привозить!

  • Чи сподобався вам вірш? Чим?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

https://www.youtube.com/watch?v=kqDrdh4nwAc

  • Самостійне напівголосне читання вірша «Дідусів маршрут»

  • Бесіда з елементами вибіркового читання

  • Про кого розповідається у вірші?

  • Як звати дідуся?

  • Ким працює дідусь?

  • Коли дідусь розпочинає свій день? Зачитайте.

  • Як довго дідусь працю водієм? Зачитайте.

  • Вправа «Диктор телебачення»

УІ. ПОГЛИБЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.Робота з тлумачним словником

- Ми дізналися з твору, що дідусь машиною возив хліб до магазину. Чи важлива це робота?

- Чи може людина прожити без хліба?

- А чи цікавилися ви, що означає слово «хліб»? Ось ми звернемося до тлумачного словника і прочитаємо.

Хліб – це зерно, яке перемелюють на борошно.

Хліб – це випечений виріб із борошна. Продукт харчування.

Хліб – це зернові сільськогосподарські рослини.

  • У якому значенні слово «хліб» вживається у вірші «Дідусів маршрут»?

2.Робота над прислів’ями. Вправа «Склади розсипані прислів’я та поясни їх зміст»

На чорній землі

білий хліб родить.

Паляниця

хлібині сестриця.

Найсмачніший хліб

від свого мозоля.

УІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Закінчи речення»

  • Найбільше мені сподобалося …

  • Мені було цікаво ….

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»