УРОК 90 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.

Опис документу:
УРОК 90 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів. Мета: познайомити учнів з виконанням переставної і сполучної влас¬тивостей додавання десяткових дробів; навчитись використовувати їх для реалізації обчислень. Тип уроку: засвоєння знань навичок та вмінь. Хід уроку Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

2.2. Поняття про десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів

УРОК 90

Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.

Мета: познайомити учнів з виконанням переставної і сполучної влас­тивостей додавання десяткових дробів; навчитись використовувати їх для реалізації обчислень.

Тип уроку: засвоєння знань навичок та вмінь.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання, відтворення знань

Перевірка засвоєння матеріалу попереднього уроку здійснюється у вигляді самостійної роботи (під копірку), 2 учні виконують її з варіанта­ми за відкритою дошкою.

Самостійна робота

Варіант 1 [2]

  1. Виконайте дії:

1) 3,87 + 32,496; 2) 23,7 – 16,48; 3) 20 – 12,345; 4) 35,493 + 4,037.

[1) 4,36 + 27,647; 2) 32,4 – 17,23; 3) 50 – 22,475; 4) 28,547 + 3,253.]

  1. Розв'яжіть рівняння:

1) х + 2,34 = 6; 2) (2,34 + х) – 8,5 = 4,73.

[1) 40,18 – x = 6,291; 2) (x – 20,8) + 12,17 = 22,2]
Відповіді

Варіант 1. 1. 1) 36,366; 2) 7,22; 3) 7,655; 4) 39,53. 2.1) 3,66; 2) 10,89.

Варіант 2. 1. 1) 32,007; 2) 15,17; 3) 27,525; 4) 31,8. 2. 1) 33,889; 2) 30,83.

II. Актуалізація опорних знань учнів
Усні вправи

  1. Обчисліть: 1) 0,3 + 0,4; 2) 0,8 + 0,6; 3) 0,6 + 0,4; 4) 1,3 + 0,5; 5) 8 + 0,7;
    6) 1,23 + 5,46; 7) 4,1 + 2,59; 8) 3,2 – 1,8; 9) 5,4 – 0,6; 10) 3 – 0,2; 11) 1 – 0,1; 12) 10 – 9,5.

  2. Які числа можна записати замість квадратиків, щоб рівності були пра­вильними?

1) + 0,3 = 1; 2) + 0,35 = 1; 3) + 0,009 = 1; 4) + 0,35 = 0,8.

  1. Обчислити найзручнішим способом:

1) (7 + 69) + 31; 2) 14 + (79 + 186);

3) 14 + 19 + 26 + 21; 4) 78 + 43 + 57 + 22.

III. Доповнення знань

Розв'язання другого усного завдання показує учням, що в окремих випадках під час додавання десяткових дробів можна отримати нату­ральне число або десятковий дріб, кількість значущих цифр дробової частини якого менша кількості значущих цифр в дробових частинах до­данків. Тому деякі дроби «більше підходять» до даних. На цій власти­вості базується застосування сполучного закону додавання.

Після цього розбирається приклади на застосування сполучного за­кону та деяких правил виконання додавання і віднімання.

Обчислити найзручнішим способом:

  1. (3,25 + 0,419) + 6,75 = (3,25 + 6,75) + 0,419 = 10,000 + 0,419 = 10,419;

  2. 4,56 + 0,333 + 0,44 + 0,067 = (4,56 + 0,44) + (0,333 + 0,067) = 5 + 0,4 = 5,4.

  3. Спростити вираз: 2,46 + а + 81,139 + 14,8 = а + 98,399.

  4. (4,12 + 0,116) – 1,12 = (4,12 – 1,12) + 0,116 = 3 + 0,116 = 3,116.

  5. 0,844 – (0,244 + 0,018) = (0,844 – 0,244) – 0,018 = 0,6 – 0,018 = 0,600 –

0,018 = 0,582.

Зауваження. Можемо зазначити, що під час додавання натурального числа і десяткового дробу можна додати тільки цілі частини, а дробова частина не зміниться.

На первинне закріплення цього факту можна запропонувати усні вправи.

Знайдіть суму: 4 + 3; 4 + 0,3; 0,4 + 3; 0,04 + 3; 3,4 + 0,3.

IV. Формування вмінь

Розв'язання задач, які відібрані на урок. Задачі умовно можна по­ділити на групи за темами:

  1. Формування вмінь застосовувати сполучний закон додавання десят­кових дробів (№ 860, 862 (2-4)) та деяких властивостей віднімання (№ 871 (2,4)).

  2. Задачі, що передбачають виконання додавання і віднімання десятко­вих дробів (№№ 854, 863, 868 (1-3), 869 (1-3)).

  3. Рівняння і числові вирази на додавання і віднімання десяткових дробів (№ 856 (2, 6), 858 (3)).

V. Підсумок уроку

Основний результат уроку: учні повинні розуміти — під час обчислен­ня значення суми або різниці, що складається із трьох або більше чисел, перш ніж виконувати дії по порядку (зліва направо), треба пересвідчи­тись, що не можна замінити цей порядок на більш зручний.

VI. Домашнє завдання

п. 30, №№ 861; 870 (1-4); 871 (1; 3); 855; 850 (2).

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн