УРОК 88 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.

Опис документу:
УРОК 88 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів. Мета: встановити загальні правила додавання і віднімання десятко¬вих дробів; формувати вміння застосовувати ці знання на практиці (у розв'язуванні задач початкового і середнього рівня). Тіш уроку: засвоєння нових знань. Обладнання: таблиця «Додавання і віднімання десяткових дробів». Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

2.2. Поняття про десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів

УРОК 88

Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.

Мета: встановити загальні правила додавання і віднімання десятко­вих дробів; формувати вміння застосовувати ці знання на практиці (у розв'язуванні задач початкового і середнього рівня).

Тіш уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: таблиця «Додавання і віднімання десяткових дробів».

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Записати у вигляді звичайного дробу: 0,3; 0,32; 0,03; 1,725; 2,374.

  2. Виконати дії: 1) ; 2) ; 3) ; 4) ;

5) ; 6) .

  1. Записати всі числа з однаковою кількістю цифр у дробових частинах: 1,2; 0,03; 13,170.

  2. Обчислити: 1) 7 + 15; 2) 70 + 15; 3) 7 + 150; 4) 70 + 150; 5) 15 – 7;

6) 150 – 7; 7) 70 – 15; 8) 150 – 70.

  1. Розв'язати рівняння: 1) 27 + х = 35; 2) 35 – х = 27; 3) х – 27 = 35.

II. Засвоєння знань

Засвоєння теми «Додавання і віднімання десяткових дробів» в цілому не викликає в учнів труднощів (розглянувши приклад, поданий у підручнику із застосуванням переходу до звичайних дробів із однако­вими знаменниками, більшість учнів самостійно «відкриває» правила додавання, а від нього й віднімання десяткових дробів). Тому основне завдання вчителя в цій ситуації — акцентувати увагу учнів на перевагу запису дробів у вигляді десяткових саме в плані виконання арифметич­них дій (у цьому випадку додавання і віднімання). Учні повинні засвоїти, що додавання і віднімання десяткових дробів виконується в стовпчик майже так само, як додавання і віднімання натуральних чи­сел. Єдине, що відрізняє ці два випадки, то коли виконується додаван­ня (віднімання) натуральних чисел, ми просто записуємо останню цифру під останньою; коли ж виконуємо додавання і віднімання десяткових дробів — перед виконанням дій і записом чисел «у стовпчик» ми повинні «підготувати» числа до цього — зрівняти кількість цифр після коми.

Для засвоєння названих алгоритмів не зайвим буде використання на уроках названого пункту таблиці «Додавання і віднімання десяткових дробів».

Додавання і віднімання десяткових дробів

Додавайте (віднімайте) десяткові дроби як натуральні числа — порозрядно!

Зберігайте місце коми:

IV. Засвоєння умінь та навичок

На цьому уроці учні розв'язують завдання початкового і середнього рівня складності, бо головне для учнів — засвоїти і навчитись використо­вувати алгоритм:

  1. Зрівняй кількість цифр після коми в обох числах.

  2. Запиши у стовпчик, щоб кома знаходилась під комою; додавай (віднімай) як натуральні числа.

  3. Постав кому в сумі (різниці) під комою в даних числах (збережи місце коми).

За цією схемою учні розв'язують вправи: №№ 833 (1, 2,4); 835 (1,2,3, 5, 6); 837 (2,3); 839; 847; 848. Додаткові вправи: 830, 831.

IV. Підсумок уроку

Учитель ще раз наголошує, що виконання додавання і віднімання десяткових дробів мало відрізняється від правила додавання і відніман­ня натуральних чисел — і це очевидна перевага такої форми запису дробів.

V. Домашнє завдання

п. 30, №№ 834 (1, 2, 4, 5), 836 (1, 2, 3, 5, 6), 838 (2, 3, 4), 840, 849.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн