УРОК 80 Тема. Уявлення про десяткові дроби.

Опис документу:
УРОК 80 Тема. Уявлення про десяткові дроби. Мета: формувати поняття про десятковий дріб; уміння записувати й читати десяткові дроби, спираючись на знання розрядів десяткового дробу. Тип уроку: засвоєння знань і вмінь. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

2.2. Поняття про десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів

УРОК 80

Тема. Уявлення про десяткові дроби.

Мета: формувати поняття про десятковий дріб; уміння записувати й читати десяткові дроби, спираючись на знання розрядів десяткового дробу.

Тип уроку: засвоєння знань і вмінь.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Як прочитати число, якщо воно складається з трьох одиниць розряду тисяч, однієї одиниці розряду сотень, п'яти одиниць розряду десятків і чотирьох одиниць? [3 1 5 4]

  2. Як зміниться це число, якщо цифри 5 і 1 поміняти місцями?

[3 5 14: маємо 5 сотень замість однієї, отже, збільшиться на 4100=400; маємо один десяток замість п'яти, отже, зменшиться на 4 10=40, тому взагалі збільшиться на 360].

  1. Знайти значення степеня: 101, 102, 103, 104,10п, якщо п — натуральне число.

  2. 1) Яку частину метра становить 1 см, 3 дм, 4 мм?

2) Яку частину тонни становить 1 кг, 5 ц, 346 кг?

3) Яку частину квадратного метра становить: 1 дм2, 8 см2?

[1)1 см = м, 3 дм = м, 4мм = м;

2) 1 см = м, 5 ц = т, 346 кг = г;

3) 1 дм2 = м2, 8см2 = м2.]

II. Формування знань

Оскільки в 5 класі поняття десяткового дробу розглядається після по­няття звичайного дробу, формування уявлення про десятковий дріб базується на уявленні про звичайні дроби, а саме десятковий дріб роз­глядається як «скорочена» форма запису звичайного дробу, тобто за­пис, в якому знаменник відсутній і знаменником якого є степінь чис­ла 10. (Вимагати від учнів заучувати визначення, що дано в підручнику нас. 190не слід) Тому відразу слід звернути увагу на два моменти:

1) Десятковим дробом можна записати як правильні дроби ( = 0,3;

= 0,07), — тоді в цілій частині ми маємо 0 (нуль цілих), так і непра­вильні дроби, (попередньо виділивши в них цілу частину, і мішані числа ( = 4 = 4,3).

2) Під час запису звичайного правильного дробу десятковим необхідно
одразу перевірити, чи співпадає кількість цифр чисельника із
кількістю нулів знаменника (якщо ні — дописати необхідну кількість
нулів перед чисельником у дробовій частині).

При цьому учні часто не розуміють, що означає «приписати нуль пе­ред чисельником у дробовій частині десяткового дробу.

Тому для попередження такого моменту можна запропонувати учням завдання:

1) Запишіть число 17. Допишіть два нулі перед числом 17; нуль після числа 17.

2) У запису 0,17 назвіть цілу та дробову частину. Допишіть один нуль (два нулі) перед числом 17 у дробовій частині.

3) Запишіть у вигляді десяткового дробу: ; ; ; .

4) Прочитайте десяткові дроби: 1,6; 12,8; 5,24; 6,325; 0,5; 0,05; 0,005. Друга частина теми присвячена питанню розрядів десяткових дробів.

Важливість цього питання полягає в тому, що, засвоївши будову де­сяткового дробу розрядами, учні не будуть припускатися помилок під час перетворення звичайного дробу на десятковий. Щоб полегшити за­своєння цього питання, можна запропонувати учням декілька пропедев­тичних вправ.

  1. Прочитайте число 70 549. Як зміниться число, якщо збільшити на 1:

1) останню цифру; 2) передостанню цифру; 3) всі цифри числа.

  1. Прочитайте дроби: 0,5; 0,05; 0,005; 0,0005.

Після виконання вправ учні самі можуть здогадатися, що десятковий дріб також є позиційним записом (кожна цифра має певне значення за­лежно від того, на якому місці (в якому розряді) в запису десяткового чис­ла вона стоїть) і назви розрядів: 1-й розряд після коми — десятих, дру­гий — сотих, третій — тисячних і т. д. (тобто назви «повторюють» назви розрядів натурального числа).

III. Закріплення знань та формування вмінь

На цьому уроці учні розв'язують базові завдання на запис і читання десяткових дробів. Слід зауважити, що під час виконання вправ на за­пис числа, записаного словами десятковим дробом, поданий у підруч­нику текст краще читати вчителю, роблячи, де потрібно, паузу.

Учням пропонується розв'язати вправи: №№ 770 (1-10); 771 (усно); 773; 775 (1-8); 777.

IV. Підсумок уроку

Учитель ще раз нагадує учням, що на уроці вони познайомились зі «скороченою формулою» запису деяких дробів (мішані числа) і (як і під час виконання домашнього завдання) вчилися записувати і читати десят­кові дроби.

V. Домашнє завдання

п. 27, №№ 722 (1-8); 774 (1-3); 776 (1-6); 778.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн