Урок 75 Тема. Мішані числа.

Опис документу:
Урок 75 Тема. Мішані числа. Мета: доповнити знання учнів про алгоритми дій додавання і від¬німання мішаних чисел; сформувати вміння виконувати додавання і від¬німання мішаних чисел і розв'язувати завдання, в яких передбачено ви¬користання цих дій. Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

2.1. Звичайні дроби

Урок 75

Тема. Мішані числа.

Мета: доповнити знання учнів про алгоритми дій додавання і від­німання мішаних чисел; сформувати вміння виконувати додавання і від­німання мішаних чисел і розв'язувати завдання, в яких передбачено ви­користання цих дій.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

Математичний диктант

Варіант 1 [2]

  1. Запишіть неправильний дріб у вигляді мішаного числа .

  2. Запишіть частку у вигляді дробу і виділіть з отриманого дробу цілу і дробову частину від ділення 25 : 8 [7 : 2].

  3. Запишіть число у вигляді неправильного дробу 9.

  4. Запишіть число 3 [5] у вигляді дробу із знаменником 7 [4].

  5. Яке найбільше натуральне число задовольняє нерівність ?

II. Актуалізація опорних знань

  1. Обчисліть, використовуючи властивості додавання:

1) 23 + 45 + 77; 2) (217 + 528) + (12 + 113).

  1. Як у вигляді дробу із знаменником 3 записують число:

1) 5; 2) 10; 3) 17; 4) 120?

  1. Заповніть ланцюжок обчислень:

  1. Порівняйте значення виразів:
    1) і ; 2) і .

III. Засвоєння знань

  1. На прилавку лежить 3 головки сиру і по­руч 2 такі ж. Скільки сиру на прилавку?
    Розв'язання. Зрозуміло, що треба додати 3 і 2 (рис. 119)

Знайдемо кількість цілих головок сиру: 3 + 2 = 5. Потім до цього числа додамо головки: 5 + = 5. Отже, 3 + 2 = 5.

  1. На прилавку лежить 3 головки сиру і поруч ще 2 головки. Скільки сиру лежить на при­лавку? (Рис, 120).

Розв'язання. Для розв'язання задачі додамо 3 до 2. Спочатку знайдемо кількість цілих го­ловок: 3 + 2 = 5.

Потім додамо , склавши . Отже,

.

Тобто, щоб додати два мішаних числа, треба окремо додати їх цілі та дробові частини.

На закріплення бажано розглянути приклади.

  1. Виконайте додавання:

1) 8 + ; 2) 5 + 3; 3) +; 4) 5+3; 5) 5+ 3.

(У прикладі 4) подайте розгорнутий запис перетворень:

, бо . )

  1. Перевірте додаванням правильність виконання віднімання:
    1) ; 2) ; 3) ; 4) .

Розв'язання. 1) правильно, бо ;

2) правильно, бо ;

3) правильно, бо ;

4) правильно, бо .

Отже, можна відмітити, що:

  1. якщо дробова частина зменшуваного більша від дробової частини від'ємника або дорівнює їй, то, щоб відняти два мішаних числа, треба від цілої і дробової частин зменшуваного відняти відповідно цілу і дробову частини від'ємника;

  2. в інших випадках — від цілої частини зменшуваного «позичаємо» 1 та подаємо її у вигляді неправильного дробу із знаменником, що дорівнює знаменнику дробової частини.

IV. Закріплення знань та формування вмінь

Розв'язування вправ №№748; 750 (1;3; 5; 7; 9; 11; 13); 752 (1,2). Додат­кова задача № 4.

Методичні рекомендації

Додавання мішаних чисел взагалі не викликає в учнів труднощів, окрім випадку, коли в сумі з'являється неправильний дріб (особливо, коли учні намагаються додавати усно). Тому треба наполягти на письмо­вому розв'язуванні завдань і кожного разу перевіряти, чи не записана сума у вигляді а, де — неправильний дріб.

Щодо віднімання мішаних чисел, то вчитель повинен вимагати від учнів попереднього аналізу умови прикладів, ставлячи запитання такого, наприклад, змісту:

  1. Чи є дробова частина у зменшуваному та від'ємнику?

  2. Якщо так, то чи дробова частина зменшуваного дорівнює дробовій частині від'ємника або є більшою від неї? Якщо так, то віднімаємо за правилом. Якщо ні, то 1 або 2.

  3. «Позичаємо» в цілій частині зменшуваного 1 і подаємо її у вигляді , де а — знаменник дробової частини від'ємника.

Додаткова задача

З чисел 2; 8; 1; 5; 3; 4 виберіть такі, щоб їх сума була натуральним числом. Чи буде сума усіх шести доданків натуральним числом?

V. Домашнє завдання

п. 26, № 749; № 751 (1, 2, 3,4, 6); 752 (3); повторити 767.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн