УРОК 73 Тема. Дроби і ділення натуральних чисел.

Опис документу:
УРОК 73 Тема. Дроби і ділення натуральних чисел. Мета: показати зв'язок між дією ділення і звичайними дробами; ви¬робити навички записування частки у вигляді дробу натурального числа та дробу з довільним наперед вказаним знаменником. Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

2.1. Звичайні дроби

УРОК 73

Тема. Дроби і ділення натуральних чисел.

Мета: показати зв'язок між дією ділення і звичайними дробами; ви­робити навички записування частки у вигляді дробу натурального числа та дробу з довільним наперед вказаним знаменником.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Запитання до класу

  1. Пиріг розрізали на 8 рівних шматків.

    1. Яку частину пирога становить 1 шматок?

    2. Яку частину пирога становлять 3 шматки?

    3. Яку частину пирога становлять усі шматки?

[1); 2) ; 3) .]

Отже, якщо ціле розділити на b рівних частин і взяти а таких частин, отримаємо дріб .

II. Засвоєння нових знань

Учитель пропонує учням розв'язати задачі.

  1. Розділити порівну 6 плиток шоколаду між трьома дітьми.
    Розв'язання. Зрозуміло, що 6 ділиться на 3 наділо, тому 6 : 3 = 2 (шматки) кожному.

  2. Розділити порівну 3 плитки шоколаду між трьома дітьми.
    Розв'язання. Зрозуміло, що 3 ділиться наділо на 3, тому 3 : 3 = 1 (шматок)

кожному.

  1. Розділити порівну 2 плитки шоколаду між трьома дітьми (рис. 116).
    Розв'язання.
    Оскільки 2 не ділиться наділо на 3, поділимо кожну плитку шоко­ладу на 3 рівних частини і дамо кожному з дітей по одній частині від кожної плитки.

Кожна частина — це плитки, а 2 таких частини — це плитки. Отже, розділивши 2 плитки на 3, отримали .

  1. Розділити порівну 5 плиток шоколаду між трьома дітьми (рис. 117).
    Розв'язання.
    Оскільки 5 не ділиться на 3, кожну плитку шоколаду

поділимо на 3 рівних частини і дамо кожному з дітей по одній частині від кожної плитки.

Кожна частина — це , а 5 таких частин — це . Отже, розділивши 5 пли­ток на 3, отри­мали .

Таким чином, можна сказати, що: 2 : 3 = ; 5 : 3 = .

І взагалі, а : b = , де а і bбудь-які натуральні числа, якщо і не дорівнює 0, тобто риску дробу можна замінити на знак ділення.

Завдання 1 (на закріплення). Записати у вигляді дробу частку:

1) 2 : 5; 2) 1 : 10; 3) 15 : 8; 4) 7 : 1; 5) 7 : 7; 6) 12 : 4; 7) 15 : 5.

Розглянувши з учнями приклади 4) 5) 6) 7), вчитель повинен звернути увагу учнів, що в кожному з них ділення виконується наділо, тобто дріб дорівнює натуральному числу:

4) 7 : 1 = = 7; 5) 7 : 7 = = 1; 6) 12 : 4 = = 3; 7) 15 : 5 = = 3.

Тобто, «прочитавши» ці рівності справа наліво, маємо, що натуральне число можна записати дробом, причому (див. приклади 6, 7) — не одним.

7 = ; 1 = ; 3 = = і т. д.

Завдання 2. Заповнити пусті місця в таблиці.

Частка

Дріб

Ділене

Дільник

Чисельник

Знаменник

5 : 8

3

14

6

11

Після закріплення зв'язку між діленням і звичайними дробами, учні за підручником знайомляться із застосуванням цього правила для розв'язання рівнянь (п. 25, приклад на с. 181) і, записавши приклад у зо­шит, починають розв'язувати задачі самостійно.

III. Закріплення знань. Формування вмінь

Розв'язування вправ

№ 735; 737; 740, додаткові задачі 1, 2, 3, 4.

Завдання 1. Виконайте ділення з остачею:

1) 2738 на 125; 2) 3049 на 134.

Завдання 2. На скільки однакових частин треба розрізати пиріг, щоб ти міг роздати його порівну своїм друзям, якщо тобі заздалегідь невідомо, скільки їх буде — троє чи четверо?

Завдання 3. Сад площею 420 м2 засаджено яблунями, сливами і виш­нями, причому яблунями засаджено площі саду, а сливами — площі.

Яка площа саду засаджена вишнями?

Завдання 4. Розв'яжіть рівняння: 7х = 13; 5х + х = 5.

IV. Підсумок уроку

Виконайте ділення:

1) 14 : 2; 2) 14 : 14; 3) 14 : 3; 4) 14 : 15; 5) 14 : а, а ≠ 0, дорівнює 0;

6) а : 14; 7) m : n, n не дорівнює 0.

Отже, тепер ми знаємо, що можна поділити будь-яке натуральне чис­ло на інше (окрім 0), причому в окремих випадках отримаємо нату­ральне число, а в інших маємо дріб.

V. Домашнє завдання

п. 25, №№ 734; 736; 738; 739.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.