Урок 63. Прикметники, близькі за значенням

Опис документу:
Урок 63. Прикметники, близькі за значенням Мета: поглиблювати знання учнів про прикметник; вчити добирати до прикметників близькі за значенням слова; формувати вміння вживати прикметники в усному і писемному мовленні; розвивати зв’язне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 63. Прикметники, близькі за значенням

Мета: поглиблювати знання учнів про прикметник; вчити добирати до прикметників близькі за значенням слова; формувати вміння вживати прикметники в усному і писемному мовленні; розвивати зв’язне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте підкреслені прикметники. На які питання вони відповідають?

2. Хвилинка каліграфії

— З перших букв поданих слів утворіть нове слово. Чапля, екран, тісто, вишня, елеватор, річка. (Четвер)

— Запишіть каліграфічно.

Че вр тв ер четвер

Четвер — четвертий день тижня.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— На які питання відповідають слова — назви ознак?

— Яку роль вони відіграють у нашому мовленні?

— Дійсно, слова — назви ознак роблять нашу мову багатою, красивою, образною. На уроці ми будемо продовжувати вивчати слова — назви ознак.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 93)

Вправа 1

— З’єднайте частини прислів’їв. Спишіть. Як ви розумієте їх зміст? Як називаємо підкреслені слова?

Попрацюємо разом!

— Слова — назви ознак у поданих словосполученнях замініть словами, близькими за значенням.

чиста вода... (прозора вода);

прудка білочка... (метка білочка);

сонячний день... (ясний день);

безстрашний льотчик... (хоробрий льотчик);

холодна зима... (люта зима);

ясне небо... (безхмарне небо).

— Слова, близькі за значенням, допомагають образно і точно висловити думку.

Вправа 2

— Випишіть підкреслені слова. Це слова близькі за значенням.

— Поміркуйте, чи могли балакуни побудувати дім. Звірте свою відповідь із висновком поетеси.

2. Гра «Хто більше впіймає слів — назв ознак»

Учитель читає вірш, учні мають запам’ятати якомога більше слів — назв ознак.

У мами доня з рожевим личком.

В білявих кісках — дві сині стрічки.

Співає доня, неначе пташка.

А працьовита, як та мурашка.

Танцює доня — легка пір’їнка.

Каже всім доня: «Я — Українка»!

С. Кузьменко

3. Фізкультхвилинка

4. Продовження роботи за підручником (с. 94)

Вправа 3

— Прочитайте текст. Доберіть із довідки пропущені слова, близькі за значенням.

Робота в парах

— Доберіть ознаку до назви предмета.

Клас (який?)... Річка (яка?)...

Цукерка (яка?)... Море (яке?)...

Учні зачитують слова, які вони дібрали, обирають найбільш удалі.

5. Самостійна робота

— Доберіть відповідні назви істот або неістот.

Сірий, косий, вухатий — ...

Кругле, кислувате, смачне — ...

Великий, зубастий, сірий — ...

Білокора, струнка, кучерява — ...

На дошці — малюнки-відповіді. Учні знаходять малюнок, зачитують словаознаки, які дібрали до нього.

6. Вибірковий диктант

— Запишіть слова — назви ознак.

Чудовий ліс, коли весна квітує,

Та інший він, коли прийшла зима:

Ведмідь в барлозі десь зимує,

Птахів співочих вже нема.

Дерева голі задубіли,

Дрімають мовчки у снігу,

Від інею пухнасті, білі...

Мов одежину дорогу

Накинув лісові на плечі

Зимовий добрий чародій.

Тут казка теж живе, до речі,

Ти тільки придивитись вмій.

— Зачитайте слова — назви ознак, які ви виписали. Хто не помилився, молодець!

7. Гра-естафета «Який? яка? яке?»

На дошці — предметні малюнки: диня, яблуко, огірок.

Діти з кожного ряду по черзі виходять до дошки і під малюнком записують слова — назви ознаки. Виграє команда, яка швидше впорається із завданням.

8. Пограємо в протилежності!

Крейда біла, а вугілля... (чорне).

Редька гірка, а диня... (солодка).

Орел великий, а синичка... (маленька).

Дерево високе, а кущ... (низький).

Дорога широка, а стежка... (вузька).

Річка глибока, а потічок... (мілкий).

V. Підсумок уроку

— Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?

— Що найбільше сподобалося?

— Про що хотіли б дізнатися на наступному уроці?

VI. Домашнє завдання

С. 94. Завдання після вправи 3.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.