Урок 63. Прикметники, близькі за значенням

Опис документу:
Урок 63. Прикметники, близькі за значенням Мета: поглиблювати знання учнів про прикметник; вчити добирати до прикметників близькі за значенням слова; формувати вміння вживати прикметники в усному і писемному мовленні; розвивати зв’язне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок 63. Прикметники, близькі за значенням

Мета: поглиблювати знання учнів про прикметник; вчити добирати до прикметників близькі за значенням слова; формувати вміння вживати прикметники в усному і писемному мовленні; розвивати зв’язне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте підкреслені прикметники. На які питання вони відповідають?

2. Хвилинка каліграфії

— З перших букв поданих слів утворіть нове слово. Чапля, екран, тісто, вишня, елеватор, річка. (Четвер)

— Запишіть каліграфічно.

Че вр тв ер четвер

Четвер — четвертий день тижня.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— На які питання відповідають слова — назви ознак?

— Яку роль вони відіграють у нашому мовленні?

— Дійсно, слова — назви ознак роблять нашу мову багатою, красивою, образною. На уроці ми будемо продовжувати вивчати слова — назви ознак.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 93)

Вправа 1

— З’єднайте частини прислів’їв. Спишіть. Як ви розумієте їх зміст? Як називаємо підкреслені слова?

Попрацюємо разом!

— Слова — назви ознак у поданих словосполученнях замініть словами, близькими за значенням.

чиста вода... (прозора вода);

прудка білочка... (метка білочка);

сонячний день... (ясний день);

безстрашний льотчик... (хоробрий льотчик);

холодна зима... (люта зима);

ясне небо... (безхмарне небо).

— Слова, близькі за значенням, допомагають образно і точно висловити думку.

Вправа 2

— Випишіть підкреслені слова. Це слова близькі за значенням.

— Поміркуйте, чи могли балакуни побудувати дім. Звірте свою відповідь із висновком поетеси.

2. Гра «Хто більше впіймає слів — назв ознак»

Учитель читає вірш, учні мають запам’ятати якомога більше слів — назв ознак.

У мами доня з рожевим личком.

В білявих кісках — дві сині стрічки.

Співає доня, неначе пташка.

А працьовита, як та мурашка.

Танцює доня — легка пір’їнка.

Каже всім доня: «Я — Українка»!

С. Кузьменко

3. Фізкультхвилинка

4. Продовження роботи за підручником (с. 94)

Вправа 3

— Прочитайте текст. Доберіть із довідки пропущені слова, близькі за значенням.

Робота в парах

— Доберіть ознаку до назви предмета.

Клас (який?)... Річка (яка?)...

Цукерка (яка?)... Море (яке?)...

Учні зачитують слова, які вони дібрали, обирають найбільш удалі.

5. Самостійна робота

— Доберіть відповідні назви істот або неістот.

Сірий, косий, вухатий — ...

Кругле, кислувате, смачне — ...

Великий, зубастий, сірий — ...

Білокора, струнка, кучерява — ...

На дошці — малюнки-відповіді. Учні знаходять малюнок, зачитують словаознаки, які дібрали до нього.

6. Вибірковий диктант

— Запишіть слова — назви ознак.

Чудовий ліс, коли весна квітує,

Та інший він, коли прийшла зима:

Ведмідь в барлозі десь зимує,

Птахів співочих вже нема.

Дерева голі задубіли,

Дрімають мовчки у снігу,

Від інею пухнасті, білі...

Мов одежину дорогу

Накинув лісові на плечі

Зимовий добрий чародій.

Тут казка теж живе, до речі,

Ти тільки придивитись вмій.

— Зачитайте слова — назви ознак, які ви виписали. Хто не помилився, молодець!

7. Гра-естафета «Який? яка? яке?»

На дошці — предметні малюнки: диня, яблуко, огірок.

Діти з кожного ряду по черзі виходять до дошки і під малюнком записують слова — назви ознаки. Виграє команда, яка швидше впорається із завданням.

8. Пограємо в протилежності!

Крейда біла, а вугілля... (чорне).

Редька гірка, а диня... (солодка).

Орел великий, а синичка... (маленька).

Дерево високе, а кущ... (низький).

Дорога широка, а стежка... (вузька).

Річка глибока, а потічок... (мілкий).

V. Підсумок уроку

— Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?

— Що найбільше сподобалося?

— Про що хотіли б дізнатися на наступному уроці?

VI. Домашнє завдання

С. 94. Завдання після вправи 3.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»