Урок 60. Зв’язок прикметників з іменниками

Опис документу:
Урок 60. Зв’язок прикметників з іменниками Мета: показати учням на прикладах зв’язок прикметників з іменниками; навчати розпізнавати прикметники, ставити до них питання; розвивати увагу, орфографічну пильність, наполегливість; виховувати любов до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 60. Зв’язок прикметників з іменниками

Мета: показати учням на прикладах зв’язок прикметників з іменниками; навчати розпізнавати прикметники, ставити до них питання; розвивати увагу, орфографічну

пильність, наполегливість; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

— Назвіть підкреслені у вправі прикметники.

2. Каліграфічна хвилинка

— Замініть одним словом.

Невеликий предмет, найчастіше круглої форми, що слугує застібкою в одязі. (Ґудзик)

Ґа ґу дз ґудзик

Загубила ґудзик

Ґава біля ґанку.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— З якими словами ознайомилися на попередньому уроці?

— На які питання відповідають слова — назви ознак?

— Згадайте вчорашню загадку про берізку. Чому не змогли її відгадати? (Бракувало слів — назв ознак.)

— Прочитайте ще один вірш.

Синє ..., синє ...,

Білий ... вдалині.

Понад морем — сині ...

Й білі ..., наче сніг.

— Чи зрозуміло, про що йдеться в цьому вірші? Чому?

— Слово — ознака завжди пов’язане зі словом — назвою предмета, бо ознака не може існувати без предмета.

Синє небо, синє море,

Білий парус вдалині.

Понад морем сині гори

Й білі хмари, наче сніг.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 88)

Вправа 1

— Прочитайте текст. Розгляньте малюнки. Складіть речення за змістом малюнків.

— Назвіть персонажів казки.

— Прочитайте діалог мами та сина. З якою інтонацією потрібно читати речення? Які розділові знаки стоять у кінці речення?

— Чому підкреслене слово пишеться з великої букви?

Вправа 2

— Знайдіть у тексті прикметники, що вказують, якого кольору бувають ведмежата. Випишіть їх за зразком.

— Яке з виділених слів указує на розмір ведмежати?

2. Фізкультхвилинка

3. Продовження роботи за підручником (с. 89)

Вправа 3

— Прочитайте текст.

— Спишіть пораду старого мудрого борсука. Підкресліть прикметники. Зверніть увагу на виділене слово. Які ви знаєте слова ввічливості?

Спілкуймося красно!

Уживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до співрозмовника: дякую, вибачте, будь ласка, даруйте.

— Підкреслені в тексті слова поділіть для переносу.

— Зробіть звуко-буквений аналіз слова ялинка.

4. Робота над віршем

— Прочитайте вірш. Випишіть слова — назви предметів разом зі словами — назвами ознак, які з ними пов’язані.

Червоні снігурі

Стрибають по дворі.

В задумі чорний крук

Присів на білий сук.

Синиці голубі

Співають на вербі.

На зиму омелюх

Пошив рудий кожух.

В. Лучук

5. Робота в парах

— Оберіть ознаки до назв предметів.

Береза, пташка, черемха.

Перелітна, духмяна, кучерява.

Сніг, вітер, день.

Сонячний, пухнастий, сильний.

Поле, небо, гніздо.

Блакитне, широке, маленьке.

Казки, суниці, садки.

Чарівні, вишневі, лісові.

6. Фронтальна робота

— Доберіть назви ознак до назв предметів.

Сорочка, ґудзик, колесо, нитки, ножиці.

— Поставте питання від назв предметів до назв ознак.

— Якого серед названих предметів не вистачає, щоб пришити ґудзик? А який зайвий?

7. Самостійна робота з наступною самоперевіркою

— Прочитайте текст. Випишіть слова — назви предметів разом зі словами — назвами ознак.

Зразок: сонечко (яке?) лагідне.

Виглянуло лагідне сонечко. Чарівний ліс, широкий луг, безмежні поля і тиха річечка освітилися його лагідним промінням.

V. Підсумок уроку

Гра «Закінчи речення»

Сьогодні на уроці я навчився...

Я дізнався...

Мені найбільше сподобалося...

VI. Домашнє завдання

С. 89. Завдання до вправи 3.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.