Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Урок 60. Зв’язок прикметників з іменниками
Мета: показати учням на прикладах зв’язок прикметників з іменниками; навчати розпізнавати прикметники, ставити до них питання; розвивати увагу, орфографічну
пильність, наполегливість; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання
— Назвіть підкреслені у вправі прикметники.
Невеликий предмет, найчастіше круглої форми, що слугує застібкою в одязі. (Ґудзик)
Загубила ґудзик
Ґава біля ґанку.
III. Повідомлення теми і мети уроку
— З якими словами ознайомилися на попередньому уроці?
— На які питання відповідають слова — назви ознак?
— Згадайте вчорашню загадку про берізку. Чому не змогли її відгадати? (Бракувало слів — назв ознак.)
Білий ... вдалині.
Понад морем — сині ...
Й білі ..., наче сніг.
— Чи зрозуміло, про що йдеться в цьому вірші? Чому?
— Слово — ознака завжди пов’язане зі словом — назвою предмета, бо ознака не може існувати без предмета.
Білий парус вдалині.
Понад морем сині гори
Й білі хмари, наче сніг.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 88)
— Прочитайте текст. Розгляньте малюнки. Складіть речення за змістом малюнків.
— Назвіть персонажів казки.
— Прочитайте діалог мами та сина. З якою інтонацією потрібно читати речення? Які розділові знаки стоять у кінці речення?
— Чому підкреслене слово пишеться з великої букви?
— Знайдіть у тексті прикметники, що вказують, якого кольору бувають ведмежата. Випишіть їх за зразком.
— Яке з виділених слів указує на розмір ведмежати?
2. Фізкультхвилинка
3. Продовження роботи за підручником (с. 89)
— Прочитайте текст.
— Спишіть пораду старого мудрого борсука. Підкресліть прикметники. Зверніть увагу на виділене слово. Які ви знаєте слова ввічливості?
Уживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до співрозмовника: дякую, вибачте, будь ласка, даруйте.
— Підкреслені в тексті слова поділіть для переносу.
— Зробіть звуко-буквений аналіз слова ялинка.
4. Робота над віршем
— Прочитайте вірш. Випишіть слова — назви предметів разом зі словами — назвами ознак, які з ними пов’язані.
Стрибають по дворі.
В задумі чорний крук
Присів на білий сук.
Синиці голубі
Співають на вербі.
На зиму омелюх
Пошив рудий кожух.
В. Лучук
5. Робота в парах
— Оберіть ознаки до назв предметів.
Перелітна, духмяна, кучерява.
Сніг, вітер, день.
Сонячний, пухнастий, сильний.
Блакитне, широке, маленьке.
Казки, суниці, садки.
Чарівні, вишневі, лісові.
6. Фронтальна робота
— Доберіть назви ознак до назв предметів.
Сорочка, ґудзик, колесо, нитки, ножиці.
— Поставте питання від назв предметів до назв ознак.
— Якого серед названих предметів не вистачає, щоб пришити ґудзик? А який зайвий?
7. Самостійна робота з наступною самоперевіркою
— Прочитайте текст. Випишіть слова — назви предметів разом зі словами — назвами ознак.
Зразок: сонечко (яке?) лагідне.
Виглянуло лагідне сонечко. Чарівний ліс, широкий луг, безмежні поля і тиха річечка освітилися його лагідним промінням.
V. Підсумок уроку
Сьогодні на уроці я навчився...
Я дізнався...
Мені найбільше сподобалося...
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»