Урок 6. Букви, що позначають голосні звуки

Опис документу:
Урок 6. Букви, що позначають голосні звуки Мета: закріпити вміння учнів перелічувати голосні звуки і називати букви та їх позна-чення; розвивати логічне мислення; збагачувати мовлення; формувати вміння ви- словлювати власні думки; виховувати мовленнєву культуру.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 6. Букви, що позначають голосні звуки

Мета: закріпити вміння учнів перелічувати голосні звуки і називати букви та їх позна-чення; розвивати логічне мислення; збагачувати мовлення; формувати вміння ви-

словлювати власні думки; виховувати мовленнєву культуру.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

Нн на ну ні ен Но Не ин ун он

Неді́ля нови́й насі́ння

Народитися в сорочці — бути щасливим.

— Вимовте голосні звуки у складах.

— Вимовте голосні звуки у словах.

— Який голосний звук найчастіше вживається у сталому звороті?

2. Словникова робота

Горизонт — 1) частина земної поверхні, яку можна бачити на відкритій місцевості; видноколо; 2) видима межа між землею і небом; обрій, виднокруг, виднокрай; 3) частина неба, яка ніби схиляється до землі; небосхил, кругозір, (прилягає до землі) крайнебо, небосхил, небокрай.

— Запишіть слова: горизонт, обрій, виднокруг. Складіть речення з одним зі слів.

3. Вправи на повторення

1) Прочитати вірш уголос.

Один осел в гніздо осине

оберемок сіна кинув.

От оказія була —

оси жалили осла!

— Який звук найчастіше зустрічався?

— Який він: голосний чи приголосний?

— Якою буквою він позначається?

— Випишіть з вірша слова, у яких є буква о. Підкресліть у цих словах букви, що позначають голосні звуки.

2) Поділити слова для переносу. Назвати голосні звуки.

Пенал, жолудь, журавель, олень.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Тема нашого уроку «Букви, що позначають голосні звуки».

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення вчителя

— Скільки голосних звуків в українській мові?

— В українській мові шість голосних звуків. Вони позначаються на письмі десятьма буквами.

Звуки: [а] [о] [у] [е] [и] [і] — 6

Букви: а я о у ю е є и і ї — 10

2. Робота за підручником (с. 11–13)

Вправа 1

— Прочитайте акровірш Леоніда Глібова.

— «Зберіть» слово з підкреслених букв. Поділіть його на склади. Вимовте наголошений склад.

— Спишіть перше речення акровірша. Доберіть до слова молодій слово, протилежне за значенням.

— У якому значенні використано виділене слово? Доберіть до нього слова, близькі за значенням. Запишіть.

— Зробіть звуко-буквений аналіз цього слова за зразком.

Вправа 2

— Прочитайте текст.

— Випишіть за зразком із тексту назви країн та їх громадян. З якої букви пишуться назви країн? А з якої — назви громадян?

— Спишіть перший абзац. Поділіть підкреслені слова на склади для переносу. Визначте наголошені склади.

Вправа 3

— Поясніть, як ви розумієте подані словосполучення.

— Складіть речення з цими словосполученнями. Запишіть.

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра «За абеткою»

— Запишіть слова в алфавітному порядку. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки.

Олень, дідусь, театр, льон, вуж, метро, диван.

2. Робота в парах

1) Гра «Розгубилися склади».

— Запишіть утворені слова. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки.

вед ли ця

ве мідь

ву сло

2) Гра «Шифрувальник».

— Розшифруйте слова і запишіть їх. Назвіть одним словом. Підкресліть

букви, що позначають голосні звуки.

ПАВМА КАБІЛ СУКБОР

КАЛАСТІВ ЛЕКАЛЕ РОКАСО

3. Творче списування

— Спишіть речення. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки.

Збудувала хатку, піч і поличку.

Запрошу я в гості хитру лисичку.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Як поділяються всі звуки української мови?

— Скільки голосних звуків є в українській мові? Назвіть їх.

— Скількома буквами вони позначаються на письмі? Назвіть їх.

VII. Домашнє завдання

С. 12, вправа 2.

— Спишіть останній абзац вправи 2. Зробіть звуко-буквений аналіз виділених слів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.