Урок 58. Велика буква в назвах вулиць, площ і майданів

Опис документу:
Урок 58. Велика буква в назвах вулиць, площ і майданів Мета: закріпити вміння застосовувати правило написання власних іменників з великої букви; розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати їхній словниковий запас; виховувати любов до рідної мови, до Батьківщини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 58. Велика буква в назвах вулиць, площ і майданів

Мета: закріпити вміння застосовувати правило написання власних іменників з великої

букви; розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати їхній словниковий запас; виховувати любов до рідної мови, до Батьківщини.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

— Чи треба знати свою адресу? Навіщо?

— Доберіть загальну назву до кожної групи власних назв.

Львів, Запоріжжя, Донецьк, Черкаси — ...

Гагарін, Сухомлинський, Глібов, Каденюк — ...

Андрій, Богдан, Наталія, Оксана — ...

Григорович, Іванович, Олексіївна, Петрівна — ...

Рекс, Лайка, Мурчик, Орлик — ...

Слова для довідок: імена, клички тварин, прізвища, міста, по-батькові.

Гра «Продовж речення»

З великої букви пишуться...

2. Каліграфічна хвилинка

Ха Бе Де Десна

Місто Чернігів стоїть на березі річки Десни.

— Які слова в реченні пишуться з великої букви? Чому?

III. Закріплення вивченого матеріалу

Робота за підручником (с. 84)

Вправа 1

— Прочитайте текст.

— Що таке столиця? Яке місто є столицею України?

— Спишіть речення, у яких є підкреслені слова. У цих словах визначте наголошений звук, склад. Поясніть, чому окремі слова пишемо з великої букви.

Заучування правила

Назви вулиць, площ, майданів пишуться з великої букви.

IV. Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу

1. Робота за підручником

Вправа 2

— Придумайте назву вулиць. Запишіть за зразком.

— Поясніть, як утворилися назви цих вулиць? З якої букви пишуться назви вулиць?

Вправа 3

— Пригадайте лист Миколи Стороженка. Дайте йому відповідь, доповнюючи текст.

2. Фізкультхвилинка

3. Виконання практичних завдань

1) З поданих слів складіть і запишіть речення.

Над, наш, розкинувся, Дніпром, Київ.

Лине, до, плавно, моря, Дніпро.

2) Робота в групах.

— Доберіть і запишіть іменники за групами:

1-ша група — міста;

2-га група — річки.

3) Прочитайте запитання і поміркуйте, як на них відповісти.

Хто написав книгу «Кобзар»?

Яке місто є столицею України?

В яке море впадає ріка Дніпро?

Хто в незалежній Україні першим полетів у космос?

— На яке запитання вам було важко відповісти?

— Запишіть речення в зошитах.

Першим у незалежній Україні полетів у космос космонавт Леонід Каденюк.

4) У кожному рядку знайдіть «зайве» слово чи словосполучення.

Поясніть свій вибір.

Іванко, Петрик, Марійка, Олесь. (Марійка — ім’я дівчинки.)

Кіт Цезар, корова Лиска, брат Богдан, пес Кудлай. (Брат Богдан — людина.)

Олена Петрівна, Ольга Василівна, Іванович, Марія Федорівна. (Іванович — чоловік без імені.)

Шевченко, Франко, Севастополь, Забіла. (Севастополь — назва міста.)

Десна, Дніпро, Карпати, Дунай. (Карпати — гори.)

5) Робота в парах.

— Запишіть імена дівчаток за першою буквою.

У М

О С

Т К

6) Гра «Встань — велику букву дістань!».

Учитель читає слова. Як тільки учні чують слово, яке пишеться з великої букви, вони відразу ж підхоплюються і підплигують угору.

Галя, весло, зима, Франція, Ніна, слива, парта, Лопань, груша, Дунай, клітка, книга, город, Карпати, просо, жито, Петро.

7) Диктант — тест.

— Виберіть з дужок правильну відповідь і вставте її замість крапок.

Столицею України є місто... (Львів, Київ, Луганськ)

Тарас Григорович Шевченко народився в селі... (Таращі, Моринцях, Попівці)

Київ розкинувся на берегах... (Волги, Дніпра, Черемоша)

На території України протікають ріки... (Тиса, Ніл, Амазонка)

8) Давайте пограємося!

Гра «Велика чи мала буква?»

Учитель називає слова, серед яких є імена, прізвища людей, клички тварин, назви міст, сіл, вулиць, річок, морів.

Учні мають дві картки різного кольору. На одній написано «велика буква», на другій — «мала буква». Цими картками діти показують, яку букву треба писати в названому слові.

Виграє той, хто жодного разу не помилиться.

9) Гра «Я знаю...».

Учитель кидає м’ячик. Учень, який його отримав, говорить: «Я знаю три назви міста» (або річок, країн).

V. Підсумок уроку

— Закінчіть речення.

На уроці я навчився...

Найбільше мені сподобалося...

Найважче було виконувати...

VI. Домашнє завдання

С. 85.

— Спишіть текст із рубрики «Спілкуймося красно». Запишіть свою адресу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
9
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!