Урок 56. Урок розвитку зв’язного мовлення. Роз повідь за серією сюжетних малюнків та опорними словами «До помога тваринам узимку»

Опис документу:
Урок 56. Урок розвитку зв’язного мовлення. Роз повідь за серією сюжетних малюнків та опорними словами «До помога тваринам узимку» Мета: навчати учнів складати зв’язну розповідь за серією малюнків та опорними словами, правильно вживати в розповіді власні та загальні іменники; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 56. Урок розвитку зв’язного мовлення. Роз повідь за серією сюжетних малюнків та опорними словами «До помога тваринам узимку»

Мета: навчати учнів складати зв’язну розповідь за серією малюнків та опорними словами, правильно вживати в розповіді власні та загальні іменники; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

— Назвіть виписані назви тварин та їхні клички з казки І. Франка «Ріпка». (Собачка Фінка, киця Варварка, мишка Сіроманка)

2. Хвилинка каліграфії

Гра «Додай словечко»

На голові його корона з гілля,

Копитця топчуть буйне зілля.

На спинці плямки білі, наче день,

Звірятко звати це... (олень).

— Запишіть каліграфічно. Поділіть слово на склади, назвіть наголошений склад, зробіть звукову схему.

Ол ле ень олень

— Складіть речення зі словом олень.

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Відгадайте загадку.

Що за диво? Все село

Білим пухом замело.

Дива зовсім тут нема —

Це прийшла до нас... (зима).

— Яка зараз пора року?

— Діти, подивіться як гарно взимку! (На дошці — картина «Зима у лісі».)

В білих валянках, у білім кожусі

Ходить зимонька в полі й у лузі.

Носить зимонька білий мішок,

Трусить з нього на землю сніжок.

Ми тихо заходимо до лісу,

Зима-чарівниця стоїть,

Тримаючи ключиків в’язку,

Щоб нам таємницю відкрить.

— Сьогодні ми з вами дізнаємось, як зимують дикі тварини.

IV. Робота над темою уроку

1. Робота над загадками

— Заходимо до зимового лісу і бачимо...

Він великі ікла має

І густу щетину,

В лісі жолуді шукає

І склика родину.

Малюки були смугасті,

Виросли — тепер ікласті. (Кабан)

Гарний, дужий, довгоногий,

Мов корону, носить роги.

Та вона така важка —

Не втечеш від хижака!

Взимку скинув роги — й ось —

До весни безрогий... (лось).

— Лось має найбільші роги серед звірів України. Їх вага 20–25 кг, розмах — 1,5 м.

Лось, не розганяючись, може перестрибнути паркан, вищий за 2 м.

Щороку в листопаді — грудні лось скидає свої роги.

В квітні — травні вони відростають. У лосих рогів немає.

— Як цим звірям живеться взимку? Розкажіть.

2. Фізкультхвилинка

3. Бесіда про допомогу диким тваринам узимку

— Нелегко пережити кабанам і лосям зиму. Під глибоким снігом важко відшукати корм.

В листяному лісі лосю

Влітку краще всіх жилося.

Горобина та вербичка,

Молода смачна осичка,

І трава, й чагарники.

Аж погладшали боки!

Взимку набагато гірше:

Зелені немає більше.

Доведеться кору гризти

Та засохлі трави їсти.

Коли б так весь рік жилось,

Мабуть, зовсім схуд би лось.

— На допомогу тваринам приходять лісники і діти. Ціле літо вони запасали корм: сушили сіно, збирали жолуді, заготовляли висівки з зернових культур.

Нелегко взимку і пташкам. Як ми можемо їм допомогти? Розкажіть.

— Послухайте вірш.

Я ладнаю годівнички

Для горобчика й синички,

Для малого снігурця

Крихт насиплю і пшонця.

Прилітайте, друзі милі,

Не лякайтесь заметілі!

А. Камінчук

4. Робота за підручником (с. 82)

— Розгляньте малюнки на с. 82.

— За змістом кожного малюнка складіть речення. Використовуйте слова з довідки.

Колективне складання і запис розповіді за серією малюнків та опорними словами

Настала зима. Важко в цю пору диким тваринам. Своїм підопічним допомагають лісники. На допомогу їм прходять діти. Разом з лісником Петром Івановичем вони насипали кукурудзи, висівок і жолудів кабанам. Іванко і Тарасик роздали сіно лосям. Оленка і Катруся насипали в годівничку для птахів насіння. На лісовому озері зимує лебідь Білан. Його підгодовують Семен і Назар. Не страшна люта зима лісовим мешканцям.

V. Підсумок уроку

— Що вчилися робити на сьогоднішньому уроці?

— Що нового дізналися про тварин?

— Як ми можемо допомогти тваринам пережити люту зиму?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.