Урок 55. Уживання великої букви в кличках тварин

Опис документу:
Урок 55. Уживання великої букви в кличках тварин Мета: поглиблювати знання учнів про назви тварин та їхні клички; удосконалюватинавички написання кличок тварин з великої букви; розвивати спостережливість, творчу уяву; виховувати любов до тварин.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 55. Уживання великої букви в кличках тварин

Мета: поглиблювати знання учнів про назви тварин та їхні клички; удосконалюватинавички написання кличок тварин з великої букви; розвивати спостережливість, творчу уяву; виховувати любов до тварин.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте спочатку назви, а потім — клички тварин, діти яких ішли в школу.

2. Хвилинка каліграфії

Цвітуть сади,

Дніпро шумить,

І пісня ллється солов’їна,

І жайвір лине у блакить.

Це наша рідна... (Україна).

— Запишіть каліграфічно.

Ук ра їна Україна

Україна — одна з найбільших країн Європи.

III. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота за підручником (с. 80–81)

Вправа 1

— Відгадайте загадку.

Скачуть на болоті

Зелененькі лапки,

Квакають завзято

Веселенькі... (жабки).

— Прочитайте вірш про дуже розумну й освічену жабку. Що читає жабка?

— Спишіть текст, який читає жабка. Підкресліть слова, які відповідають на питання що?. У підкресленому слові вимовте звуки.

Вправа 2

— Прочитайте текст.

— Спишіть другий абзац тексту. Підкресліть назви тварин однією рискою, а клички — двома. З якої букви пишуться клички тварин?

2. Фізкультхвилинка

Горобцям не до науки,

Ох, давно вже терплять муки.

Затекли і ніжки, й крила,

Горобчиха зве до діла:

— Ану, славні малюки,

Стали струнко, мов грибки,

Крила вгору піднімайте,

Ними добре помахайте,

Головою покрутіть,

Ніжками потупотіть,

Навкруг себе оберніться,

Швидше, швидше, не лініться.

Стане легко і добре враз,

Відпочинете гаразд.

Вправа 3

— Розгляньте малюнки.

— Яким героям належать ці предмети? Запишіть за зразком.

3. Гра «Упізнай казкового героя»

Він веселий і незлобний,

Цей хороший дивачок.

З ним господар, хлопчик Робін,

І товариш — П’ятачок.

До прогулянок він ласий,

Є на мед чутливий нюх,

Зветься плюшевий ведмедик,

Всім відомо,.. (Вінні-Пух).

Він звірят усіх лікує,

Від холери їх рятує.

Вилікує він за мить

Все, що в звірів заболить. (Айболить)

Якось у школу із книжкою

Прямував дерев’яний хлопчись

І потрапив якось сам

В полотняний балаган.

Як називається ця книжка?

А як зветься сам хлопчисько?

От підказка, друзі, вам:

Його дівчинка Мальвіна

Називала... (Буратіно).

4. Гра «Велика чи мала буква?»

Учитель називає слова, серед яких є імена, прізвища людей, назви і клички тварин.

Учні мають дві картки різного кольору. На одній написано «велика буква», на другій — «мала буква». Цими картками діти показують, яку букву треба писати в названому слові.

Мурка, дівчинка, Леся, Олег, корова, Іван Григорович, їжак, Барсик, Лиска, Павлюк, лисичка, Маргарита, Бровко, Оксана Петрівна.

Виграє той, хто жодного разу не помилиться.

5. Гра «Знайди “зайве”»

— У кожному рядку знайдіть «зайве» слово чи словосполучення. Поясніть свій вибір.

Іванко, Петрик, Марійка, Олесь. (Марійка — ім’я дівчинки.)

Кіт Цезар, корова Лиска, брат Богдан, пес Кудлай. (Брат Богдан — людина.)

Олена Петрівна, Ольга Василівна, Іванович, Марія Федорівна. (Іванович — чоловік без імені.)

IV. Підсумок уроку

— Закінчіть речення.

Сьогодні на уроці ми вчилися...

Я дізнався...

Найбільше мені сподобалося...

V. Домашнє завдання

С. 81. Випишіть назви тварин і їхні клички з казки Івана Франка «Ріпка».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Мовленнєва майстерність педагога Нової української школи. Вербальний і невербальний імідж»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.