Урок 50. Групування предметів за родовими та видовими ознаками

Опис документу:
Урок 50. Групування предметів за родовими та видовими ознаками Мета: навчати учнів групувати предмети за родовими та видовими ознаками, добирати слова до питань, змінювати словосполучення за зразком; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 50. Групування предметів за родовими та видовими ознаками

Мета: навчати учнів групувати предмети за родовими та видовими ознаками, добирати слова до питань, змінювати словосполучення за зразком; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте другий і третій абзаци вправи 3 (с. 70).

— Прочитайте іменники, які відповідають на питання хто?.

2. Каліграфічна хвилинка

— Відгадайте загадку.

Кілобайти, гігабайти,

Папки, файли, блоги, сайти...

Знань чимало різних має,

Цілий світ про нього знає. (Комп’ютер)

— Запишіть каліграфічно слово-відгадку.

Комп ютер комп’ютер

3. Робота над віршем

— Прочитайте, назвіть іменники.

Нам сонечко всміхається,

Цілує гай і сад,

У листя одягається

Зелений виноград.

4. Гра «Загальна назва»

— Кожній групі предметів дайте загальну назву.

Соловей, жайворонок, дрізд — це...

Оса, комар, бджола — це...

Олівець, гумка, ручка — це...

Радість, захоплення, тривога — ...

5. Робота над загадкою

Хто дід ?

З’їжджалися дочки у гості до діда:

Ось там Завірюха санчатами їде,

За нею Метелиця слідом мете,

Хурделиця Хугу з собою веде.

А тільки-но вітер у полі завіє,

Як стануть на межі Хуртеча й Завія.

Нарешті удвох з Заметіллю приїхала

Найменша — улюблена донечка Віхола.

— Чи вгадали ви, хто цей дід?

— Прочитайте, хто їхав у гості.

Завірюха, метелиця, хурделиця, хуга, хуртеча, завія, віхола — слова, які відповідають на одне і те саме питання та означають одне й те саме — слова, близькі за значенням.

— Навіщо в українській мові існують слова, близькі за значенням? (Щоб уникнути повторень, щоб мова була багатшою.)

III. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота за підручником (с. 71–73)

Вправа 1

— Відгадайте загадку.

Народжується з квітки,

Його всі люблять дітки,

Заліза в нім багато,

Рум’яне і хрустке.

А ну, скажіть, малята,

То що ж воно таке? (Яблуко)

— Прочитайте текст.

— Звідки вийшов дід Степан?

— Що зірвав Сашко?

— Яким було яблуко?

— Спишіть останнє речення. Допишіть, що уявив Сашко. Назви фруктів підкресліть однією рискою, назви ягід — двома.

2. Фізкультхвилинка

3. Продовження роботи за підручником

Вправа 2

— А тепер відгадайте наступну загадку.

Місили, місили,

Ліпили, ліпили,

А тоді — хіп,

Та в окріп!

В масло та сметану.

Хто зуміє відгадати,

Того будем частувати.

— Про що мова? (Про вареники)

Тільки в хаті українській

Покуштуєш диво з див:

Ось півмісяці у мисці,

А над ними в’ється дим,

Бо гарячі — масло тане...

Чи ж ви знаєте, що це?

Це — вареники в сметані,

Найсмачніші над усе!

— Розгляньте малюнок. Доповніть речення. Що на малюнку зайве? (Гарбузове насіння — воно не є начинкою для вареників.)

Українці! Пригадаймо,

З чим вареники в нас є?

— Прочитайте вірш.

— Поясніть тлумачення слова вареники.

— Поясніть значення підкресленого слова.

— Виберіть із вірша і запишіть слова до питань хто?, що?.

Вправа 3

— Замініть і запишіть словосполучення за зразком.

Варення з абрикосів — абрикосове варення;

сік із груш — грушевий сік;

повидло зі слив — сливове повидло.

IV. Підсумок уроку

— З яким настроєм завершуєте сьогоднішній урок?

— Що нового дізналися на уроці?

— Що найбільше сподобалося?

V. Домашнє завдання

С. 73. Завдання до вправи 1.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
9
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!