Урок 5. Типи календарів. Астрономія та визначення часу.

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
Мета уроку: сформувати знання про календар та його типи, про види та основи вимірювання часу; розвивати критичне мислення, вміння аналізувати інформацію; формувати діалектичний світогляд, пізнавальний інтерес до астрономії як науки, показати практичне значення астрономії.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок 5

Тема. Типи календарів. Астрономія та визначення часу.

Мета уроку: сформувати знання про календар та його типи, про види та основи вимірювання часу;

розвивати критичне мислення, вміння аналізувати інформацію;

формувати діалектичний світогляд, пізнавальний інтерес до астрономії як науки, показати практичне значення астрономії.


Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності:

Оперує поняттями і термінами місцевий, поясний і всесвітній час; типи календарів.

Пояснює принцип визначення місцевого часу, принцип побудови календаря.

Наводить приклади використання різних типів календарів у країнах світу.

Оцінює використання астрономічних знань для виміру часу та побудови календарів.

Основні поняття: cонячний час, зоряний час, місцевий час, поясний час, всесвітній час, календар, місячний календар, місячно-сонячний календар, сонячний календар.

Обладнання: відео ,, Час та календар“ (https://www.youtube.com/watch?v=vVgEy9p5utw)

Хід уроку

Насправді ж ніякого часу не існує, немає ніякого "завтра",

є тільки вічне "зараз".

Б. Акунін

Часом слід розпоряджатися так само обдумано,

як і грошима.

Ренді Пауш


І. Організаційний момент

1. Психологічна хвилинка ,,Я бажаю собі…“

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Тести ,,Небесна сфера. Екваторіальна система координат“

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та завдань уроку.

Що таке час? Від чого він залежить?

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Принципи вимірювання часу (шкали вимірювання і системи відліку). 

2. Зоряний час. 

3. Сонячний час: справжній і середній.  

4. Координований всесвітній час. 

5. Системи відліку: місцевий, всесвітній, поясний час та зв’язок між ними. Лінія зміни дат. 

6. Літній та зимовий час. 

7. Календар. Сонячні, місячні та місячно-сонячні календарі. 

8. Юліанський та григоріанський календарі.

V. Узагальнення і систематизація знань

  • Що називають всесвітнім часом?

  • За яким часом живе Україна?

  • Яка доба коротша: сонячна чи зоряна?

  • Що таке календар? Які є типи календарів?

  • Що було причиною григоріанської реформи календаря?

VІ. Рефлексія.

Сенкан ,,Час“

VІІ. Завдання додому.

Опрацювати п.3, с.17.

---------------------------------------------------------------------

Бажаючим: http://fschool7astr.blogspot.com/2015/09/3.html

Вимірювання коротких проміжків часу

Прилади, призначені для вимірювання коротких проміжків часу, називаються годинниками і хронометрами. Уже в давнину були відомі сонячні годинники. Проте потреби дедалі точнішого визначення проміжків часу потребувало розробки нових приладів, в основі яких лежали б коротші процеси з коротшими періодами. В епоху першої наукової революції 16-17 століття таким базовим процесом для вимірювання часу стали коливання маятника. Коливання маятника та інші типи механічних коливань лежать в основі більшості механічних годинників. Електронні годинники теж використовують коливальні процеси, але вони мають немеханічну природу. Найточніші атомні годинники використовують для вимірювання проміжків часу частоти переходів між електронними рівнями атомів.

Одиниця часу, секунда визначається Міжнародним бюро мір і ваг на основі цезієвого стандарту.

Новий календар

Нову реформу календаря було здійснено в 1582 р. за пропозицією Папи Римського Григорія XIII. Для того, щоб виправити накопичену на той час помилку, оголосили, що 1582 р. триватиме тільки 355 діб.

Новий календар був названий григоріанським (або новим стилем) на честь Папи Римського і поступово був уведений у всіх країнах Європи та Америки. Тепер різниця між юліанським і григоріанським календарями досягла вже 13 діб і ще збережеться в XXI ст. У цивільному житті України новий стиль був запроваджений урядом Центральної Ради в 1918 р.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.