Урок 5. Голосні звуки [а], [о], [у], [е], [и], [і]. Спостереження за роботою мовленнєвих органів під час промовляння голосних звуків

Опис документу:
Урок 5. Голосні звуки [а], [о], [у], [е], [и], [і]. Спостереження за роботою мовленнєвих органів під час промовляння голосних звуків Мета: вчити учнів спостерігати за роботою мовленнєвих органів під час промовляння голосних звуків, упізнавати голосні звуки на слух та за вимовною ознакою (відсутність перешкоди на шляху видихуваного повітря), перелічувати їх; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 5. Голосні звуки [а], [о], [у], [е], [и], [і].

Спостереження за роботою мовленнєвих органів під час промовляння голосних звуків

Мета: вчити учнів спостерігати за роботою мовленнєвих органів під час промовляння

голосних звуків, упізнавати голосні звуки на слух та за вимовною ознакою (відсутність перешкоди на шляху видихуваного повітря), перелічувати їх; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

Лл ел ал лю ли ля вл Ле Лю іл

Леле́ка ліні́йка ля́лька

Пилип біля липи очима глипа.

— Поділіть для переносу слова: лелека, лінійка, лялька.

— Доберіть до слова глипа близьке за значенням слово.

— Скільки разів зустрічається у скоромовці буква и?

2. Словникова робота

— Уставте букви, запишіть словникові слова.

Д _ кт _ нт з _ вд _ нн _ в _ вт _ р _ к ч _ т _ нн _

— Які букви вставили?

— Які звуки вони позначають?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми повторимо те, що ви знаєте про голосні звуки, будемо впізнавати голосні звуки.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення вчителя

— Повторимо за таблицею знання про звуки.

Учу я звуки голосні.

Чому так весело мені?

Бо вчу я звуки голосні.

Їх рівно шість. Я всі назву:

А, І та Е, О, И та У.

І. Січовик

— Вимовте голосні звуки.

— За допомогою чого утворюються голосні звуки?

— Як проходить повітря через ротову порожнину під час промовляння голосних звуків?

— Голосні звуки — звуки, які утворюються тільки за допомогою голосу.

При вимові голосних звуків повітря вільно виходить через ротову порожнину,

не зустрічаючи перешкод.

Голосних звуків у нашій мові 6. Знак [ ] — це «скобочки-коробочки»,

у яких ховаються звуки.

Голосні звуки: [а], [о], [у], [е], [и], [і].

2. Первинне закріплення

— Послухайте звуки. Чи однаково вони вимовляються?

— Вимовте подані звуки. Під час вимови яких звуків повітря проходить вільно через ротову порожнину? Як називаються ці звуки?

[с], [а], [о], [к], [у], [м], [л], [и], [е], [р], [дз], [н], [в].

— Доберіть кілька слів із цими звуками. Що означають ці слова, на які питання відповідають?

3. Робота за підручником (с. 10–11)

Вправа 1

— Спишіть скоромовку, записуючи пропущену букву.

— Яку букву ви вписали? Який звук вона позначає? Як утворилося слово скоромовка?

— Вивчіть скоромовку напам’ять.

Вправа 2

— Прочитайте текст. Про яку пору року в ньому розповідається?

— Спишіть другий абзац, розкриваючи дужки.

— Які букви в підкреслених словах позначають два звуки?

— Зробіть звуко-буквену схему виділеного слова.

— Прочитайте правило.

Вправа 3

— Прочитайте вірш. Про що в ньому розповідається?

— Спишіть, уставляючи пропущені букви. Які звуки вони позначають?

— Вимовте звуки в підкреслених словах.

— Прочитайте правило.

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Вимовляй правильно!

— Прочитайте скоромовки, правильно вимовляючи голосні звуки.

Наша Міла рук не мила,

за сніданок вранці сіла.

Загукали дітки хором:

— З милом рук не мити — сором!

— Та не бійся, мила Міло,

тільки руки вимий з милом.

Заіскрились в лузі роси.

Заспівали в росах коси,

і синочкові не спиться,

коли в тата косовиця.

Л. Куліш-Зіньків

2. Робота в парах

— Виписати зі скоромовок по п’ять слів у два стовпчики: в перший — двоскладові слова, а в другий — трискладові.

— Зробіть висновок, доповнивши речення.

У слові стільки складів,...

3. Гра «Добери словечко»

— До кожного з поданих слів доберіть такі, що відрізняються лише голосним звуком.

Зразок. Слава — слива.

Булка — ... (білка) нірка — ... (нирка)

дим — ... (дім) лис — ... (ліс)

крук — ... (крик) лук — ... (лак)

бак — ... (бік) лад — ... (лід)

сила — ... (сіла) мир — ... (мур)

— Запишіть слова, підкресліть букви, якими розрізняються ці слова. До слова дим оберіть спільнокореневі слова — назву ознаки та назву дії.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Продовжіть речення:

Звуки ми ... (вимовляємо, чуємо).

Букви ми ... (бачимо, читаємо, пишемо).

— Скільки букв в українській абетці? (33)

— Як поділяються всі звуки української абетки? (На голосні і приголосні)

— Скільки голосних звуків в українській мові? (6 звуків)

— Як визначити кількість складів у слові?

VII. Домашнє завдання

С. 10, вправа 2.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стрес і стрес-менеджмент учасників освітнього процесу»
Левченко Вікторія Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.