Урок 5. ДОРОГА ДО УСПІХУ

Опис документу:
Урок 5. ДОРОГА ДО УСПІХУ Мета: розширити уявлення учнів про умови досягнення успіху, про значення знань, освіти, працелюбства у житті людини, у досягненні успіхів; навчати аналізувати, уза¬гальнювати інформацію, використовувати набуті знання у житті; розвивати уяву, творчість, мислення, віру в свої сили; виховувати якості, необхідні для досягнення успіху: працьовитість, допитливість, уважність, організованість.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 5. ДОРОГА ДО УСПІХУ

Мета: розширити уявлення учнів про умови досягнення успіху, про значення знань, освіти, працелюбства у житті людини, у досягненні успіхів; навчати аналізувати, уза­гальнювати інформацію, використовувати набуті знання у житті; розвивати уяву, творчість, мислення, віру в свої сили; виховувати якості, необхідні для досягнення успіху: працьовитість, допитливість, уважність, організованість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Розповіді учнів про історію певного винаходу

— Вам, напевно, доводилося бачити дітей, які живуть в одному будинку, одного віку, вчаться в одному класі, але в них різні характери, поведінка, до­сягнення у навчанні.

Усі люди чогось прагнуть. Хтось мріє стати лікарем, хтось — художником, хтось — учителем. Мрія надихає людину, дає сили у досягненні мети.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми спробуємо зрозуміти, чому одні люди успішні, а інші — ні, та як досягти успіху.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Читання й обговорення оповідання В. О. Сухомлинського

ЯК МИКИТА СТАВ ПРАЦЬОВИТИМ

Микита був дуже ледачим. Не хотів як слід працювати та й отримав з гра­матики двійку.

Дали Микиті роботу на літо. Поклав він на столі підручник та й зітхнув тяжко. Треба виконати двісті вправ. Хіба ж таку роботу зробиш!

Минув день, минув другий, минув третій. Ось і тиждень минає, а Микита щодня тільки гляне на книжку та й зітхне тяжко-тяжко.

Утомився хлопець від неробства. Сидить, дивиться у вікно. А за вікном під водостічною трубою стоїть порожнє відро. І в нього з труби капає вода — крапля за краплею.

Нічого робити Микиті, сидить біля вікна цілий день та все дивиться, як вода капає.

А ввечері вийшов, дивиться, а вже піввідра накапало. Наступного ранку було повне відро.

Здивувався Микита: виходить, із маленьких краплинок може назбиратися повне відро води!

Зітхнув тяжко та й відкрив граматику, і зошит відкрив.

— Яким був Микита?

— Чи зрозумів він свою помилку? З чого це видно?

То які ж риси характеру є ворогами успіху? (Байдужість, лінь)

Висновок. Працьовитість — запорука успіху. Випадкових перемог не буває. Успіх приходить до тих, хто багато працює. Народна мудрість гово­рить: «Хочеш бути щасливим — не будь лінивим». Бо все у світі здобувається людською працею: зводяться будинки, будуються мости, вирощується хліб і до хліба. І все це для людини, щоб вона була сита, здорова, весела і щаслива, а «без труда нема плода».

А яка ваша головна праця?

Часто не хочеться сісти за уроки, вивчити правило, вірш. Результат — від­ставання у навчанні. А надолужити — важко. Тому намагайтеся працювати щодня, не відкладаючи на завтра те, що можна зробити сьогодні.

2. Робота за підручником (с. 25–29)

Читання статті «Дорога до успіху»

— Що необхідно мати людині, щоб досягти успіху в роботі?

— Що передує досягненню?

Читання оповідання «Буду космонавтом»

— Хто такий Леонід Каденюк?

— Коли він вирішив стати космонавтом?

— Як він здійснював свою мрію?

Вправа «Мікрофон»

Учні виконують завдання на с. 27.

Читання вірша Ірини Жиленко «Чого навчають у школі»

Чого навчають у школі? Дайте відповідь словами вірша Ірини Жиленко.

Які риси характеру виховує школа у своїх учнів? Знайдіть відповіді на це запитання у вірші І. Жиленко. (Благородство, великодушність, сміливість, доброту, кмітливість, гідність)

Робота в парах

Учні працюють за запитаннями і завданнями на с. 28.

Читання «Казки про хлопчика Абихто» Василя Струтинського

— Що здивувало вас у цій казці?

— Коли і де жив незвичайний хлопчик?

— Яким був цей хлопчик?

— Чому його прозвали Ніхто?

— Із ким він гуляв? Що він робив зранку?

— Ким хотів бути цей хлопчик?

— Яку пораду ви дали б хлопчикові?

— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота в парах

Доберіть синоніми до слова успіх. (Удача, перемога, досягнення)

Доберіть антоніми. (Поразка, невдача, програш)

2. Робота в групах

— Позначте лише ті поради для учня, що допоможуть досягти успіху в на­вчанні.

ПОРАДИ

  • Завжди уважно слухай учителя.

  • Намагайся самостійно виконувати всі домашні завдання.

  • Якомога частіше грай у комп’ютер.

  • Відкладай на потім справи, які не хочеш робити.

  • Читай якомога більше книжок.

  • Намагайся бути організованим і наполегливим.

  • Не бійся своїх мрій.

  • Будь готовий прийняти допомогу і допомогти іншим.

  • Не бійся помилок і вчися на них.

  • Відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.

3. Гра «Мета життя»

Учитель пропонує назвати різні цілі в житті людини. Наприклад: стати ві­домим, мати цікаву професію, мати вірного друга, щасливу сім’ю, знати багато мов, мати вмілі руки, ніколи не хворіти тощо. Всі цілі записують на дошці під номерами. На підлозі крейдою креслять коло діаметром 1–2 м. Коло ділять на сектори за кількістю цілей, записаних на дошці. На кожному секторі пишуть номер. Діти по черзі із заплющеними очима кидають м’яч у коло. М’яч потрапляє в сектор під тим або іншим номером. Дитина читає на дошці мету життя під цим номером і розповідає, що можна зробити вже сьогодні, щоб швидше досягти цієї мети в майбутньому.

— Як ви вважаєте, чи потрібно мати мету у своєму житті? Чи є мета життя у вас?

— Якщо у людини є мета, їй важче або легше живеться?

— Що означає висока мета?

— Чи є серед ваших друзів люди, які знають мету свого життя і прагнуть її досягти?

— Як ви вважаєте, у якому віці людина повинна замислюватися про мету в житті?

— Які книги, фільми або події допомогли вам замислитися про свою жит­тєву мету?

— Чи може людина мати багато цілей у житті?

— Прислухайтеся до поради В. О. Сухомлинського: «Не йди найлегшим шляхом. Обирай завжди шлях найважчий. Подолання труднощів підносить людину. Той, кому нестерпно важко і хто подолав трудність, схожий на альпі­ніста, який досяг найвищої вершини».

4. Гра «П’ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Що таке успіх?

— Якщо ви добре заспівали пісню, і вам зааплодували — це успіх?

— Якщо грали в якусь гру і перемогли — це успіх?

— Якщо ви чогось прагнули і досягли мети — це успіх?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 25–29).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Сучасні проблеми адаптації та соціалізації особистості»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.