Урок 48. Урок розвитку зв’язного мовлення. Розповідь за серією сюжетних малюнків, планом та опорними словами «Каштанчик»

Опис документу:
Урок 48. Урок розвитку зв’язного мовлення. Розповідь за серією сюжетних малюнків, планом та опорними словами «Каштанчик» Мета: навчати учнів складати розповіді за серією малюнків, планом та опорними сло- вами; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 48. Урок розвитку зв’язного мовлення. Розповідь за серією сюжетних малюнків,

планом та опорними словами «Каштанчик»

Мета: навчати учнів складати розповіді за серією малюнків, планом та опорними сло-

вами; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте слова, якими замінили малюнки. Поставте до них питання. Зробіть звуковий аналіз слова дятел.

2. Каліграфічна хвилинка

— Відгадайте загадку.

Що за пташка в небі в’ється,

Заливається, сміється?

Цілий день дзвенять пісні,

Жаль, що тільки навесні.

Так назви ж бо без відмовок,

Що ця пташка... (жайворонок).

— Запишіть каліграфічно.

Жай во ро нок жайворонок

— Знайдіть і прочитайте словникові слова.

Листопадятелевізоріковдрадпутьжайворонок

III. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку

— Відгадайте загадку.

Що за диво? На гіллі

Їжачки ростуть малі.

В них гостренькі колючки

Та зелені кожушки. (Каштани)

— Які слова допомогли вам відгадати загадку?

— Сьогодні ми будемо вчитися складати розповідь про каштанчик за серією сюжетних малюнків, планом та опорними словами.

IV. Робота над темою уроку

1. Бесіда про каштан

— Що ви знаєте про каштан? Розкажіть.

— Символом якого міста є це дерево?

— Місто Київ прекрасне будь-якої пори. Та найбільше гостей з’їжджається сюди, мабуть, усе-таки навесні, коли київські каштани пишно розпускають біло-рожевий квіт, адже Київ називають містом каштанів. Квітучий каштан є символом міста, гордо красуючись на його гербі. А пісенним гімном столиці завжди вважався «Київський вальс», написаний у 1950 р. Андрієм Малишком і Платоном Майбородою.

Звучить пісня «Київський вальс» (сл. А. Малишка, муз. П. Майбороди, виконує Ю. Гуляєв).

— Яка пора року оспівується в пісні?

— Погляньте на малюнок і розкажіть про квітку каштана. З чим її порівнюють? (Зі свічкою.)

— Коли достигають на каштанах плоди? На кого вони схожі? (На їжачків, на кактуси)

— Чим саме?

— Що станеться, якщо посадити маленький каштанчик у землю? (Виросте каштан.)

— Яку користь приносять дерева?

2. Фізкультхвилинка

3. Робота за підручником (с. 69–70)

— Розгляньте малюнки (вправа _______1).

— Де виріс каштанчик?

— Що сталося з маленьким каштанчиком восени?

— Хто прийшов до каштана?

— Що побачила дівчинка під деревом?

— Як ми назвемо дівчинку?

— Що вона зробила з каштанчиком?

— Як почувався каштанчик у кишені дівчинки?

4. Самостійне складання речень за планом та опорними словами

Учні дають відповіді на запитання, використовуючи слова з довідки.

Варіант розповіді

Маленький каштанчик упав на бруківку. До каштана прийшла дівчинка Оксанка. Вона підняла колючого каштанчика. Поклала його у кишеню. Каштанчику стало тепло і затишно. Він задрімав.

Примітка. Не всі учні самостійно впораються з таким завданням. Тому задача вчителя — допомогти їм скласти речення, використовуючи слова з довідки, правильно їх згрупувати і скласти з утворених речень зв’язний текст.

5. Робота в групах

Завдання: скласти усну розповідь про те, що зробить Оксанка з маленьким каштанчиком.

V. Підсумок уроку

— Ви чудово працювали на уроці! Каштанчик хоче вам розказати про себе казку.

Про Каштанчика

(Українська народна казка Подніпров’я (Наддніпрянщина))

Був гарний літній ранок. Сонце тільки піднялося над лісом. Заспівали, радіючи гарному новому дню, пташки. У цю пору в лісі прокидалося все: і дерева, і звірі, і метелики, і квіти, і бджоли. Проснувся на землі і маленький каштанчик. «Де я?» — подумав він. І тут же згадав, що вчора з дощем налетів сильний вітер, зірвав його з рідної гілки і кинув далеко від галявини, де ріс величезний старий каштан, що розкинув свою крону мало не на півгалявини. Маленькому каштанчику стало дуже сумно. Його твердий голчастий кожушок від удару об землю розійшовся, і з проріхи виглядав коричневий бочок.

— Треба шукати свою родину! Я не можу залишатися один! — вирішив малюк і покотився лісовою стежиною.

Уже десь опівдні він зустрів зайців. Каштанчик покотився до них і спитав велику сіру зайчиху:

— Дозвольте залишитися з вами. Мені дуже самотньо.

Мати зайчиха підійшла до нього, уважно роздивилась і відказала.

— Ти подивись на себе! Ти весь у голках, можеш скривдити моїх зайчат, тому я не можу взяти тебе до нашої родини!

Така відповідь дуже засмутила маленького каштанчика, і він покотився далі.

Цього дня зустрів він і лисицю з лисенятами, велику сіру вовчицю з малими вовчатами, навіть ведмедицю з двома кумедними ведмежатами, але всі-всі проганяли його.

— Ти дуже колючий! Ми не хочемо з тобою жити!

Але під вечір, коли він уже не сподівався знайти собі родину, зустрів великого їжака. Це батько-їжак ніс своїм маленьким яблуко, що впало з лісової яблуні. Каштанчик уважно роздивився їжака і побачив, що він також весь укритий голочками.

— Невже я знайшов свою родину?! — подумав він.

Підкотився до батька-їжака і запитав:

— Чи можу я залишитися з вами жити?

— Звичайно,— поважно відповів їжак,— у нас мало місця, але ти можеш жити з нами, адже ти такий схожий на нас. Ти такий маленький, небезпечно залишатися самому в такому великому лісі.

Ця відповідь дуже втішила маленького каштанчика, і він, щасливий, попрямував за їжаком до свого нового будинку.

З того часу минуло багато років. Родина їжаків стала ще більшою. Але їм було де жити і ховатися від негоди, адже на місці, де вони жили, виріс каштан. Велике дерево, розкинувши свої гілки, сховало багато їжакових родин від негоди. Каштан пам’ятав, що колись йому, малому, їжаки не відмовили в притулку і врятували від самотності. І через роки він віддячив їжаковій родині, подарувавши їм новий дім.

— Давайте саджати побільше каштанчиків, щоб з них виростали крислаті каштани і наша земля була уквітчана їх чудовим цвітом!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.