Урок 47. Розпізнавання іменників за питаннями хто? що?. Складання речень

Опис документу:
Урок 47. Розпізнавання іменників за питаннями хто? що?. Складання речень Мета: закріплювати знання учнів про іменник як частину мови, вчити ставити питання, вчити розподіляти слова на групи за значенням, розрізняти іменники, які відповідають на питання хто? і що?; розвивати мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до хліба.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 47. Розпізнавання іменників за питаннями хто? що?. Складання речень

Мета: закріплювати знання учнів про іменник як частину мови, вчити ставити питання,

вчити розподіляти слова на групи за значенням, розрізняти іменники, які відповідають на питання хто? і що?; розвивати мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до хліба.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте записані вдома речення.

Їжака чекають (хто?) їжаченята.

Лисицю чекають (хто?) лисенята.

Ведмедицю чекають (хто?) ведмежата.

2. Каліграфічна хвилинка

— Сьогодні ми повторимо написання маленької букви в.

Рука вгору плавно йде,

Униз рівненько опускається,

Красиво хвостик закругляється

І знову вгору трішки піднімається.

Л. Павленко

— Відгадайте загадку.

Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кошлатий:

Одягнувся в кожушину,

Мед шукає і ожину.

Літом любить полювати,

А зимою — в лігві спати.

Як зачує він весну —

Прокидається від сну. (Ведмідь)

— На яке питання відповідає слово-відгадка? Запишіть каліграфічно. Вед мідь ведмідь

— Зробіть звукову схему слова ведмідь.

III. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота за підручником (с. 67–68)

Вправа 1

— Прочитайте скоромовку. Який звук найчастіше чується в скоромовці?

— Поставте питання до виділених слів.

— Розгляньте малюнок. Випишіть іменники за зразком.

Гра «Хто у кого?»

У качки (хто?)

У курки (хто?)

У вівці (хто?)

У кози (хто?)

У корови (хто?)

У свині (хто?)

Слова для довідки: курча, теля, ягня, порося, козеня, каченя.

2. Фізкультхвилинка

3. Продовження роботи за підручником

Вправа 2

— Прочитайте текст, змінюючи малюнки словами.

— Вимовте звуки та назвіть букви в підкресленому слові. Зробіть звукову схему цього слова. Виділене слово поділіть для переносу.

— Спишіть останній абзац. Поясніть уживання знака оклику.

— Які з намальованих предметів відповідають на питання хто?, а які — на питання що? Випишіть іменники за зразком.

Вправа 3

Гра «Додай словечко»

Вдень я сплю, а прийде ніч,

Отоді вже — інша річ!

Я виходжу полювати —

Стережись, мишва хвостата!

Не злічу вже, скільки штук

За життя я з’їв гадюк.

Я колючий, мов будяк,

А зовуть мене... (їжак).

Це цікаво!

Їжак (Erinaceus europaeus) — загальновідомий за зовнішнім виглядом звір, чия спина і боки покриті короткими темними голками. Голки завдовжки до 3 см; у дорослих їжаків їх 5000–6000, у молодих — усього 3000. Голки білі біля основи і на кінці, посередині забарвлені смугами чорного, білого і коричневого кольору. Хутро на мордочці, ногах і черевці їжака жорстке.

— Прочитайте вірш (вправа 3).

— На яке питання відповідають підкреслені іменники? Випишіть підкреслені іменники за зразком: один — багато.

Гра «Один — багато». Творчий диктант

Учитель читає назву одного предмета, а учні мають записати назву багатьох предметів.

Відро — ... вікно — ...

миска — ... колесо — ...

ложка — ... ґудзик — ...

скрипаль — ... моряк — ...

лісник — ... школяр — ...

футболіст — ... яблуко — ...

IV. Підсумок уроку

— Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?

— Що найбільше запам’яталося?

— Які завдання викликали труднощі?

V. Домашнє завдання

С. 69.

— Спишіть перший і другий абзаци вправи 2, замінюючи малюнки словами.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.