Урок 45. Слова, які відповідають на питання хто? що?

Опис документу:
Урок 45. Слова, які відповідають на питання хто? що? Мета: навчати учнів розрізняти поняття «предмет» і «слово» як його назву; формувати вміння ставити питання до слів, що означають назви конкретних предметів та істот; розвивати зв’язне мовлення учнів, фонематичний слух; збагачувати словниковий запас; виховувати шанобливе ставлення до хліба.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 45. Слова, які відповідають на питання хто? що?

Мета: навчати учнів розрізняти поняття «предмет» і «слово» як його назву; формувати

вміння ставити питання до слів, що означають назви конкретних предметів та істот;

розвивати зв’язне мовлення учнів, фонематичний слух; збагачувати словниковий запас; виховувати шанобливе ставлення до хліба.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

2. Каліграфічна хвилинка

— Відгадайте загадку.

Є твердий, а є м’який,

Є важкий, а є легкий.

Ми на ньому сидимо,

І вчимося, і їмо. (Диван)

— Поділіть слово-відгадку на склади. Назвіть наголошений склад. Запишіть каліграфічно.

Ди ван диван

— Складіть і запишіть речення зі словом диван.

3. Робота над віршем

Книжка, дошка, кабінет,

Печиво, повидло, мед,

Чоботи, штани, кашкет,

Мотоцикл, велосипед —

Знайте, діти, наперед:

Кожен з них — це є предмет,

Тож, хто це і що це — вже не секрет,

Ім’я своє і назву має кожен предмет!

— На які питання відповідають слова — назви предметів?

— Пограємо в гру «Слово називай — питання швидко став».

Я показуватиму малюнок, а ви називайте його і ставте питання.

Учитель показує картинки: моряк, береза, корабель, білка, автомобіль, учитель, ведмідь, зайчик, пірамідка.

III. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми поговоримо про відмінність між поняттями «предмет» і «слово», будемо вчитися правильно ставити питання до слів.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 64–65)

Вправа 1

— Розгляньте малюнки.

— Запишіть за зразком.

— Як утворилися слова, які відповідають на питання хто?.

Висновок

До назв людей і тварин ставимо питання хто?.

До назв усіх інших предметів ставимо питання що?.

Фізкультхвилинка

2. Робота над загадкою

Народився із землі,

Зарум’янився на вогні,

І з’явився на столі

До борщу тобі й мені. (Хліб)

3. Слухання легенди про хліб

— Люди почали займатися землеробством ще від того часу, як Адама і Єву Бог вигнав із раю. Вигнані із раю, вони 7 днів голосили навпроти Райських воріт, припавши до землі. Бог послав Ангела сказати Адамові і Єві, щоб вони взяли землі, змоченої їх сльозами, і посіяли її. Там, де посіяв Адам, виросла пшениця, де сіяла Єва — коноплі. Отак люди отримали хліб і одяг.

Із давніх-давен знали, що давньоруське слово жито походить від слова жити, є хліб — є й життя.

4. Продовження роботи за підручником

Вправа 2

— Прочитайте текст.

— Як називають людей, які вирощують хліб?

— Люди яких професій залучені до створення запашного буханця?

— Спишіть перший абзац, уставляючи пропущені букви. До підкресленого слова поставте питання. Як воно утворилося?

5. Слухання оповідання «Про хліб»

Спробуй уявити собі, що на світі не існує хліба. Ні хліба, ні булочок, ні матусиних запашних млинців чи пиріжечків... Правда, дивно було б? Тож, недарма кажуть: «Хліб — усьому голова!».

Уперше хліб з’явився на землі понад п’ятнадцять тисяч років тому. У пошуках їжі давні люди почали вживати колосся дикої пшениці, жита, ячменю. Згодом навчилися розтирати його між камінням і варити на вогнищі.

Перший хліб мав вигляд рідкої каші. Можна припустити, що якось частина каші вилилась на вогонь і перетворилася на рум’яний корж. Своїм приємним смаком він здивував людину, і хліб почали пекти.

Поява хлібних дріжджів пов’язана з такою легендою. Якось у Давньому Єгипті раб, який приготував тісто для хліба, десь забарився. Тісто підкисало. Переляканий раб кинувся випікати з нього хлібини. Удалися вони смачними і пишними. Відтак, давні єгиптяни винайшли дріжджі й почали їх додавати до тіста. Тепер без хліба вже не сідали до столу.

А от дивина! В Індії, Африці та на деяких островах Тихого океану ростуть справжні хлібні дерева. Їх плоди досягають іноді метра завдовжки і важать понад десять кілограмів. Запечені, вони мають смак пшеничного хліба.

6. Робота над прислів’ями

Вправа 3. Робота в групах

— З’єднайте частини прислів’їв. Запишіть їх. Поясніть, як ви їх розумієте.

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що нового дізналися на уроці?

— Що найбільше сподобалося?

— Який висновок для себе зробили?

VI. Домашнє завдання

С. 65.

— Спишіть другий абзац тексту вправи 2. Підкресліть слова, які відповідають на питання хто?. Зробіть звуко-буквену схему виділеного слова.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.