Урок 44. Лексичне значення слова. Тематичні групи слів

Опис документу:
Урок 44. Лексичне значення слова. Тематичні групи слів Мета: розширювати знання учнів про слово; вчити групувати предмети за певними ознаками; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 44. Лексичне значення слова. Тематичні групи слів

Мета: розширювати знання учнів про слово; вчити групувати предмети за певними ознаками; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Каліграфічна хвилинка

— З останніх букв поданих слів утворіть нове слово. Запишіть його. Дід, синиця, кит, море, канал. (Дятел)

— Поділіть слово на склади.

— Роз’єднайте слова, напишіть каліграфічно.

Дятеллікуєдерева.

3. Робота над загадкою

— Поясніть значення слова-відгадки. Складіть з ним речення.

Мене знайдеш у плащах,

Пальтах, сукнях, піджаках,

Чоловічих сорочках.

Де ж іще? А ще — в річках. (Рукав)

III. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо спостереження за роллю слів у мовленні.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 62–63)

Вправа 1

— Розгляньте малюнки.

— Запишіть назви предметів у дві групи.

— Яке слово — назва грибів має інше значення?

— Відгадайте загадку.

Вам про дивне диво

Розкажу правдиво.

Що малі звірята

Не могли впізнати?

Пробігала лиска.

— Величенька миска!

Пролітала сойка.

— Гарна парасолька!

А їжак міркує:

— Як ніхто не чує?

Парасолька свіжа,

Наче справжня їжа!

Жовті братики й сестрички

Називаються... (лисички).

— Складіть і запишіть з цим словом речення.

2. Фізкультхвилинка

3. Продовження роботи за підручником

Вправа 2

— Прочитайте текст. Про кого він? Які пташки згадуються в тексті? Як називають пташок, які відлітають у теплі краї?

Гра «Зимуючі — перелітні»

— Відгадайте загадки. Якщо птах перелітній — помахайте руками, якщо зимуючий — сидіть спокійно.

Маленький, сіренький

По гаях літає,

Уночі співає.

Як сонце заходить,

Він чарівний спів заводить. (Соловей)

Вона животик жовтий має,

Ще й чорну краватку одягає.

Пташина жвава і маленька,

Співає дзвінко, веселенько,—

Той спів узимку кожен чує.

Шматочок сальця їй смакує.

Що ж це за пташка невеличка,

Чи здогадались ви?.. (Синичка).

Ноги довгі, мов жердини,

Чванькувата ця пташина,

Нові чоботи убрала,

По болоту почвалала. (Чапля)

Дивний ключ у небі лине,

Не залізний, а пташиний.

Цим ключем в осінній млі

Відлітають... (журавлі).

Чорно-біла, метушлива,

Голосно скрекоче,

Мабуть, злодійка-пташина

Знов щось вкрасти хоче,

Чи люстерко, чи намисто —

На це в неї вдосталь хисту,

Ох і пройда ж ти нівроку,

Хитра злодійка... (сорока).

— Як допоможемо зимуючим пташкам пережити люті холоди, завірюхи?

— Випишіть із тексту вправи 2 підкреслені слова. Доберіть до них слова, протилежні за значенням. (Відлітати — прилітати; чужі — рідні; далекі — близькі; теплі — холодні.)

— Спишіть останнє речення тексту. Яким одним словом можна назвати виділені слова?

Вправа 3

— Розгляньте малюнки.

— Виберіть і виконайте завдання.

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Які завдання було виконувати цікаво?

VI. Домашнє завдання

С. 63.

— Спишіть другий абзац вправи 2. Підкресліть слова, які відповідають на питання хто?.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.