Урок 42. Апостроф, закріплювати навички правильної вимови та написання слів з апострофом

Опис документу:
Урок 42. Апостроф Мета: закріплювати навички правильної вимови та написання слів з апострофом; розвивати творчі здібності, мовлення учнів; виховувати любов до рідного краю. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1. Хвилинка каліграфії Це Вс ор го ап он ла ою ся при Поми́лка і по́милка дикта́нт Всім подобається це куце цуценя.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 42. Апостроф

Мета: закріплювати навички правильної вимови та написання слів з апострофом; розвивати творчі здібності, мовлення учнів; виховувати любов до рідного краю.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

Це Вс ор го ап он ла ою ся при

Поми́лка і по́милка дикта́нт

Всім подобається це куце цуценя.

— Скільки складів у кожному з цих слів?

— У слові диктант підкресліть букви, що позначають приголосні звуки.

— Які слова у скоромовці не можна перенести?

2. Зоровий диктант

За вікном цвірінькає горобчик.

Василько намалював зоряну ніч.

Намальовані квіти були, як живі.

Тихо по морю сонце у хвилях грає.

Чому ти, Миколко, не вивчив уроки?

3. Вправи на повторення

— Спишіть слова за алфавітом, вставляючи апостроф, де це потрібно.

Здоров..я, цв..ях, хом..ячок, в..ється, гал..явина, моркв..яний, реп..ях, кур..ячий.

— Прочитайте слова, в яких поставили апостроф. Поясніть його вживання.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про вживання апострофа.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 58–59)

Вправа 1

— Прочитайте загадку. Які слова підказали вам відгадку?

— Поясніть правопис виділеного слова і слова-відгадки. Запишіть ці слова.

Вправа 2

— «Зберіть» і запишіть слова, у яких пишемо апостроф.

Вправа 3

— Прочитайте текст. Які почуття він у вас викликає?

— Спишіть текст, уставляючи апостроф. Поясніть, чому в підкреслених словах пишемо апостроф?

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Коли так кажуть?

Добре ім’я дорожче від багатства.

Шукає на коржі м’якого, а в труді легкого.

— Спишіть, поділяючи слова для переносу. Поставте наголос.

2. Звуко-буквений аналіз слів

В’є —

Солов’ї —

3. Гра «Утвори за зразком»

Зразок: торф — торф’яний.

Олово — ...

Дерево — ...

4. Гра «З якої казки?»

— Прочитайте, правильно вимовляючи слова з апострофом. Відгадайте, із яких казок ці уривки.

Долі лежала мертва ластівка, її красиві крила були міцно притиснуті до тіла, ніжки й голівку вона сховала під пір’ячко.

Тільки рум’янцю на щічках нема, а так дуже гарна Снігуронька.

— Спишіть друге речення. Підкресліть слова з апострофом.

5. Робота в парах

— З поданих слів утворіть речення і запишіть його.

здоров’я, багатство, міцне, людини, Найбільше.

— Поставте наголос.

6. Гра «Додай словечко»

— Складіть словосполучення, додаючи слова з апострофом.

Гратися з ____;

на ____ поверсі;

співають ____;

перед ____ будинком.

Слова для довідок: м’ячем, п’ятому, кам’яним, солов’ї.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Після яких букв і перед якими ставиться апостроф?

— Як треба переносити слова з апострофом?

VII. Домашнє завдання

С. 59, вправа 3.

— Спишіть текст. Зробіть звуко-буквений аналіз виділеного слова. Поясніть правопис апострофа в підкресленому слові.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.