Урок 41. Апостроф,навчати учнів переносити слова з апострофом

Опис документу:
Урок 41. Апостроф Мета: навчати учнів переносити слова з апострофом; формувати навички грамотного письма; розвивати мовлення; виховувати уважність. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1. Хвилинка каліграфії Ву ул ця оф об во ов бу роз зу Ву́лиця метро́ шофе́р

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 41. Апостроф

Мета: навчати учнів переносити слова з апострофом; формувати навички грамотного

письма; розвивати мовлення; виховувати уважність.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

Ву ул ця оф об во ов бу роз зу

Ву́лиця метро́ шофе́р

Побачив вовк козу, забув про грозу.

— Доберіть до слів назви ознак.

— Назвіть послідовно звуки і букви у слові вулиця.

— У яких словах — тільки тверді приголосні звуки?

— Як ви розумієте приказку?

— Спишіть приказку, поділяючи слова для переносу.

2. Зоровий диктант

Раненько прокидайся, синочку!

Наливалися міддю шатра дубів.

Сніг розтав на вигрітій землі.

Високо на кручі стояло лисеня.

3. Вправи на повторення

— Запишіть слова, поділяючи їх для переносу.

М’ясо, пам’ять, рум’яний, хлоп’ята, пам’ятник, дев’ять.

Диктант

Черв’як, подвір’я, пір’я, м’ята, здоров’я, б’ють, п’ять, солов’ї, сім’я, в’є.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми вправлятимемось у написанні та переносі слів з апострофом.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 57–58)

Вправа 1

— «Зберіть» і запишіть слова з апострофом.

— Поясніть уживання апострофа.

Вправа 2

— Прочитайте слова. Спишіть, уставляючи, де потрібно, апостроф.

— Підкреслені слова поділіть на склади для переносу.

Вправа 3

— Прочитайте текст. Про кого розповідається в цьому тексті?

— Поясніть правопис апострофа.

— Спишіть другий абзац. Запишіть числа словами. Де потрібно, вставте апостроф.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра «Додай словечко»

— Складіть словосполучення, додаючи слова з апострофом.

З гусячого ____;

____ чай;

подарунок для ____;

дружні ____.

Слова для довідок: Мар’яни, хлоп’ята, п’ють, пір’я.

2. Гра «З якої казки?»

— Прочитайте, правильно вимовляючи слова з апострофом. Відгадайте, із якої казки цей уривок.

Ото вискакує з води проклятий змій, що розженеться проти Кожум’яки, то він його булавою луп та луп, аж луна йде.

— Спишіть. Підкресліть слова з апострофом.

3. Коли так кажуть?

Причепився, як реп’ях до кожуха.

— Спишіть, поділяючи слова для переносу. Поставте наголос.

— Як слід переносити слова?

4. Звуко-буквений аналіз слів

Сім’я —

П’ють —

5. Гра «Так — ні»

Учитель називає слово. Якщо при його написанні вживається апостроф, учні кажуть «так», в іншому випадку — «ні».

П’є, бур’ян, пір’я, здоров’я, солов’ї, лялька, хлоп’ята, в’ється, буря, б’ють, цвяхи, п’ють, в’яне, моря.

6. Гра «Утвори за зразком»

— Утворіть за зразком слова з апострофом.

Зразок: торф — торф’яний.

Камінь — ...

Риба — ...

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Чого навчалися на уроці?

— Наведіть приклади слів з апострофом.

VII. Домашнє завдання

С. 58, вправа 3.

— Спишіть два останні абзаци вправи 3. Де потрібно, поставте апостроф.

— Поділіть на склади для переносу підкреслені слова.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Схожі матеріали