Урок 4. Правила переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків

Опис документу:
Урок 4. Правила переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків Мета: вчити учнів застосовувати правило переносу слів зі збігом приголосних (шап-ка, ша-пка); закріплювати вміння визначати кількість складів і переносити слова з рядка на рядок; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до українського слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 4. Правила переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків

Мета: вчити учнів застосовувати правило переносу слів зі збігом приголосних (шап-ка, ша-пка); закріплювати вміння визначати кількість складів і переносити слова з рядка на рядок; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до українського слова.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

Кк ка ук кг ку Кл Кв ск кі ке

Календар килим кватирка

Ходить квочка коло кілочка.

— Визначте кількість складів у словах.

— Доберіть до слів назви ознак.

— Поділіть слова в реченні на склади.

2. Зоровий диктант

В саду дозріли яблука.

Сніг поволі розтавав.

У пічці горіли дрова.

Ясне сонечко сміється.

Тато в полі сіє пшеницю.

3. Вправи на повторення

Гра «Зачаровані слова»

Учитель показує «зачаровані» слова, у кожне з яких уставлений «зайвий» склад. Треба «звільнити» слово від чар, прочитавши його правильно, без зайвого складу.

ЦУПОКОР, ПЕРАЧИВО, ХАДУЛВА, ЦУСУКЕРКИ, ГРУКРИШІ,

КАБРИКАО, ПАТУСТИЛА, БУБГРОЛИКИ, ПИНОРІЖКИ, ГОРІБРИХИ.

— Усно поділіть утворені слова на склади для переносу.

— Які слова викликають у вас труднощі? (Халва, цукерки, пастила, бублики, пиріжки)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми вчитимемося ділити для переносу слова зі збігом приголосних, закріплюватимемо вміння визначати кількість складів і переносити слова з рядка на рядок.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення вчителя

— Є багато слів, де приголосні звуки збігаються, наприклад: халва, цукерки, черствий.

Такі слова можна переносити по-різному:

ха-лва, хал-ва;

цу-керки, цуке-рки, цукер-ки;

че-рствий, чер-ствий, черст-вий.

Не можна переносити так, щоб розривалося сполучення приголосного з голосним (злиття). Наприклад, не можна переносити: цук-ерки, зим-онька. Тут розірвано злиття ке, мо.

Не можна розривати буквосполучення дж, дз, якщо вони позначають один звук: ґу-дзик, хо-джу.

2. Первинне закріплення

— Прочитайте слова. Як можна по-різному перенести ці слова? Запишіть. Пастила, бублики, пиріжки.

3. Робота за підручником (с. 9–10)

Вправа 1

— Розгляньте малюнки. Запишіть назви предметів. Поділіть слова на склади для переносу.

— Зі словом йоржик складіть і запишіть речення.

Вправа 2

— Прочитайте текст. Про кого в ньому розповідається?

— Спишіть перші три речення. Виділені слова поділіть на склади для переносу.

— Зробіть звуко-буквені схеми підкреслених слів.

— Доберіть відповідні слова в колонку зліва. (Слова — назви одного предмета.)

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота над віршем

— Прочитайте вірш уголос. Спишіть його. Поділіть слова (дужечками знизу) на склади.

Бавляться біля нори

Бобренята і бобри.

Бубонить бобер до білки:

— Бобреня боїться бджілки!

— Запишіть звукову модель слова бобер.

2. Робота в парах. Гра «Шифрувальники»

— Запишіть слова. Поділіть слова на склади, поставте наголос.

РБЕБО КАЛБІ КВВО

МІДЬДЕВ КАЛДЖІБ

— Про яких тварин не згадується у попередньому вірші?

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які правила переносу слів ми сьогодні повторили?

— Які слова не можна переносити по складах? Наведіть приклади.

— Як треба ділити для перенесення з рядка в рядок слова зі збігом приголосних? Наведіть приклади.

VII. Домашнє завдання

С. 9, вправа 2.

— Спишіть останній абзац вправи 2.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.