Урок 38. Апостроф, вчити правильно вимовляти, читати і писати слова з апострофом

Опис документу:
Урок 38. Апостроф Мета: поглибити знання учнів про апостроф; вчити правильно вимовляти, читати і писати слова з апострофом; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів; формувати пізнавальний інтерес.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 38. Апостроф

Мета: поглибити знання учнів про апостроф; вчити правильно вимовляти, читати і писати слова з апострофом; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів; формувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

Не ол ом ор шом вап ач дя Жа Ор

Жа́йворонок, дя́тел, я́сен.

Орел на горі, перо на орлі.

— Доберіть назви дій до слова жайворонок.

— Які звуки позначає буква я в словах дятел і ясен?

— Складіть звукові моделі цих слів.

— Підкресліть у скоромовці тверді приголосні.

2. Зоровий диктант

Верби зеленіють над ставком.

На землю спускалися сутінки.

Весняний сніг зчорнів і змок.

Жовті безсмертники одцвіли.

Грак поважно ступав по ріллі.

3. Вправи на повторення

— Запишіть спочатку слова, у яких букви я, ю, є, ї позначають два звуки, а потім — слова, у яких пом’якшують попередній приголосний.

Ясен, лялька, юшка, поїзд, стоїть, тюльпан, ллє, єнот.

— Які звуки можуть позначати букви я, ю, є, ї?

— Скільки звуків позначають ці букви в словах кожного рядка?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися читати і писати слова, в яких букви я, ю, є, ї позначають два звуки після твердих приголосних.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 54–55)

Вправа 1

— Прочитайте вірш.

— Виразно прочитайте підкреслені слова. Які звуки позначає виділена буква? Чітко вимовте ці звуки. Як вимовляємо звук [в]?

— Зробіть висновок, доповнивши речення:

У словах, що пишуться з апострофом, між твердим приголосним і голосним вимовляємо... (звук [й]).

— Апостроф — це знак (’), який уживається для роздільної вимови приголосного твердого звука перед м’яким звуком [й].

Вправа 2

— Прочитайте слова: солов’ї, б’ють, п’є, п’ять.

— Вимовте звуки, які позначають підкреслені букви.

— Вимовте звуки, які позначають виділені букви.

— Спишіть слова.

— Апостроф ставиться після букв б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї, які позначають два звуки [йа], [йу], [йе], [йі].

Вправа 3

— Прочитайте текст. Про що розповіла Антону фея П’ятинка?

— Вимовте виділене слово. Поділіть його на склади для переносу.

— Спишіть перший абзац. Підкресліть слова, які пишуться з апострофом.

Поясніть правопис апострофа.

— Яку пораду ви прочитали? Як ви її розумієте?

2. Первинне закріплення

— Обведіть букви, після яких може ставитися апостроф.

д, г, б, п, в, л, ф, м, т, р

3. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра «За абеткою»

— Спишіть слова в алфавітному порядку. Поставте наголос.

П’ять, б’ють, здоров’я, солов’ї, полум’я, рюкзак, м’ята, реп’ях, пір’я.

— Поясніть уживання апострофа в словах.

2. Гра «З якої казки?»

— Прочитайте, правильно вимовляючи слова з апострофом. Відгадайте, із якої казки цей уривок.

Напоїла курочка півника м’ятою, приклала гірчичник,— і пройшло.

— Спишіть, підкресліть букви, між якими стоїть апостроф.

3. Робота над загадками

— Прочитайте і відгадайте загадки. Випишіть слова з апострофом.

Сам маленький, а шубка дерев’яна.

Люблять мене, поважають, а б’ють мене, коли грають.

— Складіть звукову модель слова б’ють.

4. Коли так кажуть?

— Слова з апострофом читайте так, щоб після твердих приголосних перед я, ю, є, ї звучав [й].

Робить п’яте через десяте.

— Спишіть, поділяючи слова для переносу. Поставте наголос.

— Як треба переносити слова?

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Як вимовляються приголосні перед апострофом? Наведіть приклади.

— Перед якими буквами пишеться апостроф? Наведіть приклади.

VII. Домашнє завдання

С. 54, вправа 3.

— Поясніть, як ви розумієте слова феї П’ятинки. Спишіть їх. Поясніть правопис слів з апострофом. Зробіть звукову схему підкресленого слова.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розроблення і використання цифрового освітнього контенту в освітньому процесі Нової української школи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.