Урок 35. ТЕМАТИЧНА БЕСІДА «ЦІКАВИЙ СВІТ ПРОФЕСІЙ»

Опис документу:
Урок 35. ТЕМАТИЧНА БЕСІДА «ЦІКАВИЙ СВІТ ПРОФЕСІЙ» Мета: розширити і закріпити знання учнів про найпотрібніші професії, трудові дії та знаряддя праці; поглибити усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею; викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності та працьовитості школярів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 35. ТЕМАТИЧНА БЕСІДА «ЦІКАВИЙ СВІТ ПРОФЕСІЙ»

Мета: розширити і закріпити знання учнів про найпотрібніші професії, трудові дії та знаряддя праці; поглибити усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею; викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності та працьовитості школярів.

Обладнання: ілюстрації за темою «Професії»; народні прислів’я про працю; кросворд; мультимедійна дошка.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

Сідайте, діти, у гурті

Зустрілися ми знову!

Про славні руки золоті

Я поведу розмову.

Ті руки звичні до землі,

Будують, вміють шити...

Ми часто бачим мозолі

На їх долонях, діти.

Всі вдячні золотим рукам,

Я теж їх поважаю.

Тож хочу розповісти вам

Усе про них, що знаю.

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

Уч и т е л ь. Чи замислювалися ви коли-небудь над тим, скільки людей працюють: щоб ви були нагодованими, одягнутими, взутими; щоб удома у вас було світло вечорами і тепло у холодну погоду; щоб у вашій шкільній сумці були книжки і зошити; щоб ви могли сидіти біля радіоприймача чи телевізора і слухати музику?

Якщо ви захотіли б порахувати всіх цих людей то, мабуть, до вечора не порахували б!..

2. Вступна бесіда

Мультимедійна презентація

— Пригадайте деякі професії та охарактеризуйте їх.

Лікар. Обстежує хворих із травмами, захворюваннями серця, судин, легень, шлунку та інших органів, а також діагностує, проводить лікування, надає екстрену допомогу, готує хворих до операції, а також спостерігає після неї. Організовує харчування і перев’язки пацієнтів.

Програміст. Працює в обчислювальних центрах виробничих об’єднань, промислових підприємств, фірм, наукових установ. Готує технічні носії інформації — магнітні та лазерні диски, жорсткий диск, магнітні стрічки та ін.

Учитель. У початкових і середніх школах на високому рівні проводить навчання учнів з різних дисциплін. Домагається від учнів міцних і глибоких знань. Формує вміння і навички самостійного навчання, готує вихованців до практичного застосування знань.

Інженер. У науково-дослідних установах бере участь у проведенні на-укових досліджень або виконанні технічних розробок. Проводить складні досліди і вимірювання, виконує необхідні розрахунки, аналізує й узагальнює результати.

Кухар. На підприємствах громадського харчування готує й оформлює страви і кулінарні вироби масового попиту (салати, перші й другі страви, гарячі та холодні напої, печиво, торти, булочки...), страви національної й зарубіжної кухні.

Архітектор. Реставрує архітектурні пам’ятники, реконструює історичні частини міст із включенням пам’ятників архітектури до структури. Проводить дослідження й експерименти, пов’язані з проектним рішенням, здійснює авторський нагляд за будівництвом.

3. Робота над віршами-чистомовками про професії

Всі професії важливі

Столяр в майстерні стругає,

Стружку збирає в корзинку —

Потім про яблука дбає,

Робить їм ліжко узимку.

Доярка доїть молоко в корови —

Я п’ю щодня склянку і йду до школи.

Лікар ліки призначає,

Якщо захворіли раптом,

Але кожен добре знає,

Що найкращі ліки — жарти.

Продавець у магазині

Усміхається привітно —

Ця весела господиня

Продає осінні квіти.

Моряк — закоханий у море,

А в мріях бачить океан,

І хоче стати командором,

Здолати бурю й ураган.

Листоноша лист мені приніс,

Затанцюю я йому на біс

І дізнаюсь про новини

Від подружки Катерини.

Льотчик обіймає небо синє,

І від того дійсно він щасливий.

Кухар їжу нам готує смачно —

Ми за це йому безмежно вдячні!

Швачка шиє одяг для людей,

В неї так багато є ідей.

Прикрашає всіх сучасна мода,

І хороший настрій — нагорода!

ВСІ ПРОФЕСІЇ ДЛЯ НАС ВАЖЛИВІ,

РУКІ ЗОЛОТІ — ЦЕ СПРАВЖНЄ ДИВО!

Фізкультхвилинка

Раз-два — дерева!

Три-чотири — вийшли звірі!

П’ять-шість — пада лист!

Сім-вісім — птахи в лісі,

Дев’ять-десять — он сунички

Підвели червоні личка!

ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Робота в групах

Учні класу об’єднуються в групи. Кожна група отримує завдання на картках.

1-ша група. Продовжте прислів’я.

  • Праця людину годує, а... (лінь марнує).

  • На дерево дивись як родить, а... (на людину як робить).

  • Бджола мала, а й... (та працює).

  • Що посієш... (те й пожнеш).

  • Зробив діло — ... (гуляй сміло).

  • Більше роби... (та менше говори).

  • Який майстер — ... (така й робота).

  • Сім разів відміряй... (один раз відріж).

  • Під лежачий камінь... (і вода не тече).

  • Мало хотіти — ... (слід навчитися і вміти).

2-га група. Прочитайте текст оповідання, дайте відповіді на запитання.

Дівчинка вирішила після вечері помити посуд.

— Мамо, — сказала вона,— тепер завжди допомагатиму тобі. І ніколи, ніколи не стомлюся.

Мати була зворушена. Вона пригорнула до себе доньку.

— Гаразд! Якщо так, донечко, тоді завтра перед моїм поверненням додому зроби щось у хаті. Що саме — побачиш сама.

— Добре, мамо, я все зроблю, тобі нічого не залишиться!

На другий день мати пішла на роботу. А дівчинка гралася у себе у дворі. Потім побігла до подружок. І раптом згадала про свою обіцянку все поробити вдома.

— Ой, пропала моя голівонька! — вигукнула вона.

Дівчинка стояла у дворі та дивилася на всі боки. За що б їй узятися? Але чомусь жодної роботи не бачила.

Якби їй кинувся у вічі віник, вона б підмела у дворі. Попався б совок — прибрала б сміття, ганчірка — помила б підлогу.

Раптом дівчинка побачила на веранді ляльку, узяла її та почала гратися.

Настав вечір. Уся сім’я зібралася в хаті.

Після вечері мама запитала:

— Ну, що ти сьогодні, донечко, устигла зробити в хаті?

— Ой,— відповіла дівчинка,— я шукала роботу і не знайшла її. Коли ти йшла з дому, заховала всю роботу!

Мама засміялась.

— Як це так вийшло? Віник і совок — під ґанком, ганчірка на цвяшку. Тобі потрібно навчитися самій знаходити роботу.

Наступного дня дівчинка знайшла собі роботу: підмела у дворі, викинула сміття, помила підлогу. Отак вона навчилася допомагати мамі.

Запитання

— Що пообіцяла дівчинка мамі?

— Чому вона нічого не зробила?

— Що вона відповіла мамі на її запитання?

3-тя група. Прочитайте текст оповідання, виконайте завдання.

Яка професія найкраща?

— Хто потрібніший і найважливіший?— сперечалися діти.— Яка професія?

— Звісно, лікар,— сказав один хлопець.— Я весь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.

— Ні,— сказав інший,— найпотрібніший — учитель. Він нас навчає і читати, і писати, і рахувати.

— А от і не вчитель! Найважливіші — пожежники! — гарячкував третій.— У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники — враз вогонь погасили!

Хтось кричить: «Найважливіші — льотчики!», хтось розхвалює листонош. З усіх боків чути: «Продавець!», «Комбайнер!», «Водолаз!». Словом, спере­чалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили. Та це й не дивно, тому що немає на світі...

Завдання

Продовжте оповідання. Поміркуйте, що можна було б сказати про професії доярки, міліціонера, продавця, тракториста, водія?

4-та група. Прочитайте текст оповідання, дайте відповіді на запитання.

Марійка любила спостерігати за тим, як мама вишиває квіти. Червона нитка до зеленої, до жовтої... так гарно виходить...

— Мамо, дай мені голку, полотна і ниток. Я теж хочу вишивати,— якось попросила Марійка.

— Ти ще мала, пальчики поколеш.

— Не мала! Не поколю! — запевнила дівчинка.— Хіба я не знаю, що не пальчики, а полотно слід проколювати?

— Ну, добре,— мама відрізала ножицями шматок білої тканини, дала доні голку, нитки.

Раз кольнула Марійка, вдруге... І тут нитка заплуталася.

Марійка розплутала вузли і подумала: «Мама мудрою голкою вишивала, а мені дала погану. От піде вона до крамниці, візьму її голку і теж гарний рушничок вишию...».

Пішла мама до крамниці. Марійка мерщій за мудру голку, за полотно. Та не встигла й двічі кольнути, як гострий біль пронизав пальчик. На очах виступили сльози.

— Мудра, а така колюча!..— сердилася дівчинка на материну голку.

— Чого ти заплакана, Марійко? — повернувшись, запитала мати.

— Рушничок вишивала. Уважала, твоя голка мудра, що такі гарні квіти вишиває... а вона колеться.

— Будь-яка голка вправна, коли вона в мудрих пальцях. Бери-но полотно, та не поспішай, а дивися, як потрібно...

Надвечір Марійка з матір’ю вишила першу волошку.

— То хто мудрий? — усміхнулася мати.— Голка чи пальчики?

Запитання

— Що Марійка просила в мами?

— Що хотіла взяти Марійка, коли мама піде до крамниці?

— Чому вона подумала, що мамина голка краща?

— Чому дівчинка плакала?

ІV. ПРЕЗЕНТАЦІЯ ГРУП

Обговорення виконаних групами завдань.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Обравши собі професію, пам’ятайте про головну для вас сьогодні. Про неї дуже влучно сказав поет А. Костецький.

НАЙГОЛОВНІША ПРОФЕСІЯ

Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них.

Професій в світі є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх.

Та є одна поміж професій,

Якої вчаться всі в житті,

Яка для кожного найперша,

Якої вчитиметесь ви.

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи шахтар —

Всі називають головною

Одну професію — школяр!

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть.

А. Костецький

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.