Урок 34. Подовжені м’які приголосні звуки

Опис документу:
Урок 34. Подовжені м’які приголосні звуки Мета: навчати учнів правильно вимовляти та переносити з рядка на рядок слова з подовженими м’якими приголосними звуками; формувати навички грамотного письма; виховувати почуття дружби, товаришування.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок 34. Подовжені м’які приголосні звуки

Мета: навчати учнів правильно вимовляти та переносити з рядка на рядок слова з подовженими м’якими приголосними звуками; формувати навички грамотного письма; виховувати почуття дружби, товаришування.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

Ллє ння ття ддя лля

Знання життя зілля

2. Вправи на повторення

Гра «Порівняй!»

— Визначте кількість звуків у словах і поставте знаки <, >, =.

Сіно = сани рак мак сон дощ

щітка > кішка дзиґа мотив джміль парта

рак мак щит вуж гора нора

лось ліс гриб гість щиглик дзвоник

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми працюватимемо над вимовою та написанням слів із подовженими м’якими приголосними.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 48–49)

Вправа 1

— Прочитайте прислів’я. Спишіть.

— Прочитайте підкреслені слова. Який звук промовляємо подовжено? Який це звук?

— М’який подовжений приголосний звук на письмі позначають дві однакові букви.

Вправа 2

— Прочитайте слова та їх значення. З’єднайте, спишіть.

— Підкресліть букви, якими позначені м’які подовжені приголосні звуки.

— Слова з подовженими м’якими приголосними переносити з рядка на рядок треба так: зі-лля, зіл-ля.

Вправа 3

— Прочитайте текст. Про кого в ньому розповідається?

— Спишіть текст, уставляючи пропущені слова з довідки. Ці слова поділіть на склади для переносу.

— Зробіть звукові схеми підкреслених слів. Поділіть їх для переносу.

2. Фізкультхвилинка

Станем в коло, дітвора,

Дітвора, дітвора.

Відпочити вже пора,

Нам пора, нам пора.

Станем в коло й покружляєм,

Покружляєм, покружляєм.

Зупинились й поплескаєм,

Поплескаєм, поплескаєм.

Тупаємо ніжками,

Мов йдемо доріжками.

Наче зайчики, йдемо,

Ідемо ми, ідемо.

Поплигали, поскакали

І за парти посідали.

V. Узагальнення й систематизація знань

— Чітко вимовляйте слова з подовженими м’якими приголосними звуками.

Полісся, волосся, колосся, узлісся, галуззя, мотуззя, змагання, навчання, проміння, каміння, вбрання, насіння, зілля, бадилля, рілля, Ілля.

— Складіть звукові моделі слів: волосся і насіння.

— Запишіть слова, поділивши їх для переносу. З одним зі слів складіть речення. Визначте і підкресліть у ньому головні слова. До кожного головного слова поставте питання.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— За яким правилом переносять слова з м’якими подовженими звуками?

VII. Домашнє завдання

С. 49, вправа 3.

— Складіть і запишіть п’ять речень про свого друга (подругу).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00