Урок 34. Подовжені м’які приголосні звуки

Опис документу:
Урок 34. Подовжені м’які приголосні звуки Мета: навчати учнів правильно вимовляти та переносити з рядка на рядок слова з подовженими м’якими приголосними звуками; формувати навички грамотного письма; виховувати почуття дружби, товаришування.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 34. Подовжені м’які приголосні звуки

Мета: навчати учнів правильно вимовляти та переносити з рядка на рядок слова з подовженими м’якими приголосними звуками; формувати навички грамотного письма; виховувати почуття дружби, товаришування.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

Ллє ння ття ддя лля

Знання життя зілля

2. Вправи на повторення

Гра «Порівняй!»

— Визначте кількість звуків у словах і поставте знаки <, >, =.

Сіно = сани рак мак сон дощ

щітка > кішка дзиґа мотив джміль парта

рак мак щит вуж гора нора

лось ліс гриб гість щиглик дзвоник

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми працюватимемо над вимовою та написанням слів із подовженими м’якими приголосними.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 48–49)

Вправа 1

— Прочитайте прислів’я. Спишіть.

— Прочитайте підкреслені слова. Який звук промовляємо подовжено? Який це звук?

— М’який подовжений приголосний звук на письмі позначають дві однакові букви.

Вправа 2

— Прочитайте слова та їх значення. З’єднайте, спишіть.

— Підкресліть букви, якими позначені м’які подовжені приголосні звуки.

— Слова з подовженими м’якими приголосними переносити з рядка на рядок треба так: зі-лля, зіл-ля.

Вправа 3

— Прочитайте текст. Про кого в ньому розповідається?

— Спишіть текст, уставляючи пропущені слова з довідки. Ці слова поділіть на склади для переносу.

— Зробіть звукові схеми підкреслених слів. Поділіть їх для переносу.

2. Фізкультхвилинка

Станем в коло, дітвора,

Дітвора, дітвора.

Відпочити вже пора,

Нам пора, нам пора.

Станем в коло й покружляєм,

Покружляєм, покружляєм.

Зупинились й поплескаєм,

Поплескаєм, поплескаєм.

Тупаємо ніжками,

Мов йдемо доріжками.

Наче зайчики, йдемо,

Ідемо ми, ідемо.

Поплигали, поскакали

І за парти посідали.

V. Узагальнення й систематизація знань

— Чітко вимовляйте слова з подовженими м’якими приголосними звуками.

Полісся, волосся, колосся, узлісся, галуззя, мотуззя, змагання, навчання, проміння, каміння, вбрання, насіння, зілля, бадилля, рілля, Ілля.

— Складіть звукові моделі слів: волосся і насіння.

— Запишіть слова, поділивши їх для переносу. З одним зі слів складіть речення. Визначте і підкресліть у ньому головні слова. До кожного головного слова поставте питання.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— За яким правилом переносять слова з м’якими подовженими звуками?

VII. Домашнє завдання

С. 49, вправа 3.

— Складіть і запишіть п’ять речень про свого друга (подругу).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.