Урок 33. Винаходи людства. Працюємо над проектом

Опис документу:
Урок 33. Винаходи людства. Працюємо над проектом Мета: продовжити ознайомлення учнів з винаходами людства; залучити школярів до участі у проекті; розвивати навички спільної роботи; виховувати допитливість.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 33. Винаходи людства.

Працюємо над проектом

Мета: продовжити ознайомлення учнів з винаходами людства; залучити школярів до участі у проекті; розвивати навички спільної роботи; виховувати допитливість.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної діяльності

Розповідь учителя

— Авторів відкриттів називають винахідниками.

Винахідник — це людина, яка вигадує, створює в процесі творчої роботи нове, невідоме раніше.

Якщо розглянути добре, то будь-який винахід запозичений нами із природи. Сонар підводного човна запозичений у дельфіна, так само принцип радара люди підгляділи в кажанів. Майбутні конструктори літаків вивчали механізм польоту птаха, а майбутні конструктори ракетних систем придивлялися до способу пересування кальмарів.

Одні винаходи дозволили людям робити те, що було раніше неможливим, інші — підвищити ефективність праці. Такі винаходи, як телефон і телебачення, вплинули на весь спосіб життя людини. Були і не менш важливі винаходи. Наприклад, поява кінської збруї вплинула на хід історії: люди змогли вирушати в тривалі поїздки на конях і перевозити з їх допомогою важкі

вантажі.

У наші дні винаходи як результат зусиль одного винахідника рідкісні. У великих і малих компаніях над розробкою нових ідей трудяться цілі бригади фахівців. Наприклад, головний менеджер японської компанії «Соні» хотів мати крихітну систему, що дозволяє слухати музику, коли він грає в гольф. І бригада інженерів розробила систему «Соні Уолкмен» — перший мініатюрний стереоплеєр.

Багато винаходів створювали й удосконалювали протягом декількох століть, і назвати точну дату їх створення складно. Так, історія створення фортепіано налічує понад дві тисячі років. Фахівці підрахували, що в конструкції фортепіано використано понад дві тисячі різних винаходів і відкриттів різних епох.

Ознайомимося з деякими з них!

Академік Є. Патон, чиє ім’я носить інститут електрозварювання, за своє життя здійснив розробку 35 клепаних мостів. Найвищим досягненням науковця став суцільнозварний міст. Він має 20 прогонів по 58 м та чотири суднохідних прогони по 87 м. Загальна довжина моста дорівнює 1492 м, а вага — 10 тис. тонн. Міст носить ім’я свого творця і прикрашає Київ з 1953 р.

Перший прообраз сучасного компакт-диска був розроблений в середині 1960 років молодим аспірантом Київського інституту кібернетики В. Петровим (нині член-кореспондент НАНУ). Він працював над універсальними носіями інформації. По закінченні фундаментальних досліджень Петров виступив на Всесвітньому електротехнічному конгресі з доповіддю «Оптичний диск як універсальний носій інформації», в якій обґрунтував загальні принципи запису на диск і його використання. Але через обмеження фінансування він не зміг вести подальшу розробку винаходу. Тільки через сім років потому американська філія фірми «Філіпс» продемонструвала перший пластиковий компакт-диск, він відрізнявся від скляного диска Петрова лише матеріалом.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про винаходи людства і візьмете участь у проекті.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 130–131)

Вправа «Мікрофон»

— Розгляньте малюнки на с. 130. Чи знаєте ви, як і коли винайдені ці речі?

Для того, щоб знайти відповідь на це запитання, візьміть участь у проекті.

Працюйте разом із товаришами. Користуйтеся наведеною схемою та планом на с. 89.

Інформація для вчителя (див. додаток)

— Розгляньте схему роботи над проектом на с. 130. Які слова вам не зрозумілі?

Робота із словничком

Знайдіть у словничку (с. 140–141) слова портфоліо, презентація. Дізнайтеся їхні значення.

— Розгляньте малюнки на с. 131. Пригадайте за малюнками план роботи над проектом.

— Ознайомтеся з правилами успішної роботи над проектом на с. 131.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Вправа «Мікрофон»

Якби я був(ла) найкращим винахідником у світі, то...

2. Вікторина

— З часу появи на Землі людина мріяла покращити свій побут, полегшити працю. Дивлячись, як літають пташки, мріяла літати. Свої мрії втілювала в казках.

1) Яку мрію уособлює в собі летючий корабель із казки «Летючий корабель» та Баба Яга в ступі? (Літак)

2) Яку мрію уособлює в собі Слухало та Скороход із казки «Летючий корабель»? (Телефон, автомобіль)

3) Яку мрію уособлюють у собі мороз серед літа та тарілочка із золотим яблучком? (Холодильник, телевізор)

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Про які винаходи людства ви дізналися?

— Що вас найбільше вразило?

VІІ. Домашнє завдання

С. 130–131.

Додаток до уроку 33

Інформація для вчителя

Першим друкарським верстатом уважають верстат, що винайшов Йоганн

Гутенберг, який жив у Німеччині в XV ст.

Мікроскоп був винайдений між 1590 і 1610 рр. Галілео Галілеєм.

Електричну праску винайшов Ерл Ричардсон у 1903 р.

Компас був винайдений китайцями в III столітті до нашої ери.

Комп’ютер створив у першій половині ХIХ століття Чарльз Беббідж, англійський математик.

«Заморожений крем» радив ще легендарний лікар Гіппократ.

У Стародавньому Римі сніг з льодом зберігали у спеціальних приміщеннях, змішували із сиропом і подавали до столу. Секрет виробництва фруктового морозива привіз до Європи мандрівник Марко Поло (XIII ст.). Саме тоді морозиво стало незмінним атрибутом європейських десертів. Але воно було фруктове! А ось морозиво з молока і вершків винайшов кухар при дворі французького короля. До речі, слово пломбір походить від назви французького міста

Пломб’єр, де його приготували вперше. Вафельні чашечки придумав для «холодного крему» італієць Тортона.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн