Урок 33. ТИ І СВІТ ЛЮДЕЙ

Опис документу:
Урок 33. ТИ І СВІТ ЛЮДЕЙ Мета: розширити уявлення учнів про Землю як спільний дім для всіх людей; розвивати почуття людяност, гідностіі; виховувати любов до людей, толерантне ставлення і повагу до людей похилого віку, чуйність, співчуття.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 33. ТИ І СВІТ ЛЮДЕЙ

Мета: розширити уявлення учнів про Землю як спільний дім для всіх людей; розвивати почуття людяності; виховувати любов до людей.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Слухання вірша

На Землі, у домі вселюдському —

Протиріч і негараздів тьма,

Будьте, люди, обережні в ньому!

Іншої домівки в нас нема.

— Що головне хотів сказати автор вірша?

— Земля — наш дім. Можливо, це єдина планета, на якій існує життя у Всесвіті.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про Землю — спільний дім для всіх людей.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя з елементами бесіди

Скажіть, будь ласка, діти, що таке дім? (Відповіді учнів.) Звісно, це при­міщення, в якому проживають люди, це ще може бути приміщення для розмі­щення різних установ, офісів. Кожний із вас живе в своєму будинку, в своєму рідному місті. Ви живете разом із батьками, іншими родичами. Але у всіх людей є спільний дім — планета Земля.

А як ви розумієте слово спільний? (Відповіді учнів.) Так, спільний — це такий, який належить багатьом, усім, стосується всіх. А тепер погляньмо на малюнки. (Учитель вивішує малюнки звичайної хати, багатоповерхового бу­динку, будинку державної установи.) Ось (показує хату) — дім однієї ро­дини, де спільно проживають батьки, діти, дідусь і бабуся та інші, ведуть своє спільне господарство. А тепер подивіться на цей малюнок — це багатоквартирне житло, спільний дім, де проживає багато родин, вони живуть хоч кожен у своїй квартирі, але у спільному домі і також мають спільне господар­ство: газ, воду, освітлення, опалення, двір і т. ін. А в цьому домі розміщені дер­жавні установи (малюнок). Це будівля банку. І ось погляньте на карту світу — це карта нашої планети Земля. В кожному її куточку живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у своїх власних будинках або в багатоповерхівках, у селі чи в місті, але всі ми живемо на одній планеті — планеті Земля, яка і є для всіх нас спільним домом. Отже, Земля — спільний дім для всіх людей.

2. Робота за підручником (с. 139–145)

Учні читають статтю «Ти і світ людей».

— Що із прочитаного було вам знайоме?

— Що нового ви дізналися?

Робота в парах

Учні виконують завдання на с. 140.

Учитель пропонує учням пояснити малюнок на с. 141.

Учні читають оповідання «Вихований хлопчик» та виконують завдання на с. 143.

Опрацьовують статтю «Світ різноманітний» та виконують завдання на с. 144.

— Що із прочитаного було вам знайоме?

— Що нового ви дізналися?

Робота в парах

Учні читають оповідання «Світове господарство» та виконують завдання на с. 145.

3. Розповідь учителя

— Світове господарство стосується кожного з нас безпосередньо. Яким чином? Наприклад, ми ж уживаємо цукерки, але хтось їх виготовляє. Ось, по­дивіться, хто виробник цих цукерок? А телефону? Яким чином перелічені то­вари потрапили до України, коли виробництво зосереджено на досить значній відстані від нас?

Так, дійсно, ми користуємося речами, виготовленими (вчитель показує країни на політичній карті світу) у Туреччині, Польщі, Китаї, країнах Єв­ропи, п’ємо каву із Бразилії, чай із Індії. В Україні чимало вітчизняних то­варів містять складові, виготовлені за її межами.

4. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

— Прочитайте вірш. Назвіть українські національні страви.

УКРАЇНСЬКА ЇЖА

Борщ, пампушки, часничок.

Сало і цибулька.

Хліб на білий рушничок.

Ой, свиняча рулька!

Холодець і ковбаса.

Узварчик у джбані...

Ти диви, яка краса...

Голубці в сметані.

Помідори, огірки.

Гарбузова каша.

Кабачкової ікри

Стоїть повна чаша.

Деруни і сальтисон.

Страви ідеальні.

І оце усе не сон!

Вони всі реальні!

Ось вареників таріль —

Вишня, сир. чорниця...

А іще є смачний мед...

Біла паляниця...

І селера, й кріп, і кмин.

Шавлія, лаванда.

М’ята, чебрець, розмарин —

Прянощів гірлянда.

Щука, карасі, линок.

Бараболя свіжа.

Отака вона, синок.

Українська їжа!

2. Робота в парах

1) Пригадайте авторів казок. Утворіть відповідні пари.

«Бременські музиканти» Захаріас Топеліус

«Витівки старої зими» Ганс Крістіан Андерсен

«Казка про старого гнома» Олександр Пушкін

«Горбоконик» Костянтин Ушинський

«Ромашка» Петро Єршов

«Казка про рибака та рибку» Якоб і Вільгельм Грімм

2) Пригадайте, в якій країні були створені казки. Утворіть відповідні пари.

«Бременські музиканти» Росія

«Казка про старого гнома» Данія

«Казка про рибака та рибку» Німеччина

«Ромашка» Фінляндія

3. Гра «П’ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового ви дізналися на уроці?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 139–145).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розроблення і використання цифрового освітнього контенту в освітньому процесі Нової української школи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн