Урок 32. ЗА ЩО ШАНУЮТЬ УКРАЇНЦІВ

Опис документу:
Урок 32. ЗА ЩО ШАНУЮТЬ УКРАЇНЦІВ Мета: поглибити і збагатити знання учнів про українців, охарактеризувати їх удачу; формувати уявлення про різні роди занять українців; розвивати творчі здібності, організованість, уміння працювати в парах; виховувати працьовитість, бажання до¬тримувати традицій.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 32. ЗА ЩО ШАНУЮТЬ УКРАЇНЦІВ

Мета: поглибити і збагатити знання учнів про українців, охарактеризувати їх удачу; формувати уявлення про різні роди занять українців; розвивати творчі здібності, організованість, уміння працювати в парах; виховувати працьовитість, бажання до­тримувати традицій.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Вправа «Мікрофон»

— Як називається народ, що живе в Україні? За що шанують українців?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, за що шанують українців.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя

— Які риси характеру притаманні українцям?

— Послухайте легенду.

Колись давно Господь Бог зібрав усі народи світу і почав їх наділяти ри­сами характеру. Французи отримали елегантність, угорці — любов до праці, німці — дисциплінованість, італійці — хист до музики.

Обдарувавши всі народи, Господь побачив дівчину, яка проливала щирі сльози. Вона була боса, одягнена у вишиту сорочку, а на голові багрянів вінок з червоної калини. Це була Україна.

— Чого ти не підійшла до мене раніше? Я вже все роздав.

Дівчина хотіла вже йти, але Господь останньої миті зупинив її.

Є у мене найцінніший дар — це щирість і людяність. Цей дар є найцін­нішим, бо об’єднує всіх людей світу.

Вклонилася дівчина низенько, подякувала і пішла.

— Яким даром була наділена Україна?

— Справді, немає нічого ціннішого ніж щирість, людяність.

2. Робота за підручником (с. 135–139)

Учні читають статтю «За що шанують українців».

— Про що йдеться в статті?

— Яка головна риса українців описана у статті?

— Яке славнозвісне історичне джерело згадано в статті?

— Людей яких професій згадано в «Описі України»?

Поясніть значення слів: тесля, стельмах, кожум’яка, римар, бондар.

Тесля — робітник, який займається обробкою деревини.

Стельмах — майстер, який виготовляє колеса до воза.

Зброяр — майстер, який виготовляє зброю.

Кожум’яка — майстер, який виробляв сирицю, мнець.

Кравець — фахівець із пошиття одягу.

Римар — майстер, який виготовляє ремінну збрую.

Бондар — людина, що займається виготовленням бочок.

— Чим займалися українські жінки?

— Як українці ставилися до праці?

— Які види художньої творчості описано у статті?

— Що сказано у статті про українські пісні? Прочитайте.

— Чи мали українці талант до художньої творчості? Доведіть.

— Зачитайте прислів’я, вжиті у статті.

— А хто ще знає прислів’я на цю тему?

  • Який жнець, такий і скопець.

  • На дерево дивись, як родить, а на людину — як робить.

  • Де руки й охота, там добра робота.

Учні виконують завдання на с. 137.

Читають вірш Василя Гея «Предківське коріння» та виконують завдання на с. 139.

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Цікаво знати!

Вважають, якщо прийти на гостину до німця, він подивиться на годинник: чи ви прийшли вчасно; якщо прийти до француза, він зверне увагу на ваш зо­внішній вигляд; якщо завітати до американця, він запитає, чи справді у вас за­планована зустріч. Двері ж української хати завжди відчинені для гостей, там раді вітати всіх, у будь-яку пору і в будь-який час.

2. Робота над прислів’ями

Учитель пропонує учням об’єднатися в групи за принципом «квіти» (ро­машки, барвінки, конвалії, бузок, троянди), роздає по групах картки із записа­ними на них прислів’ями та просить назвати ремесла українців, про які у них ідеться.

Гончаря глина годує.

У руках коваля залізо плавиться.

Тесля завжди без воріт, а швець завжди без чобіт.

Кому що, а мельнику вітер.

Добрий пастух не покине своє стадо.

Добра пряха і на скіпці напряде.

З ткача не буде багача, а з швачки — багачки.

Кожний кравець на свою моду крає.

Рибак дощу не боїться.

Кому до чого, а стрільцеві до лука.

3. Гра «П’ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Як називається народ, що живе в Україні?

— Якими ремеслами займалися українці?

— Які риси характеру притаманні українцям?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 135–139).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн