Урок 32. Винаходи людства

Опис документу:
Урок 32. Винаходи людства Мета: ознайомити учнів з винаходами людства; допомогти на прикладах зрозуміти, що розвинуті здібності можуть призвести до відкриття; формувати у школярів навички самоаналізу, вміння висловлювати власну думку; виховувати працьовитість і наполегливість.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 32. Винаходи людства

Мета: ознайомити учнів з винаходами людства; допомогти на прикладах зрозуміти, що розвинуті здібності можуть призвести до відкриття; формувати у школярів навички самоаналізу, вміння висловлювати власну думку; виховувати працьовитість і наполегливість.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Виконання малюнка «Наші досягнення»

Учитель читає прислів’я: «Усяк пожинає плоди своєї праці».

Учні малюють дерево досягнень свого життя. Гілки дерева — все те, чого вони вже навчилися і що зробили в своєму житті. Гілки можуть бути різними завдовжки залежно від того, велике те або інше досягнення або маленьке.

Потім за малюнками діти розповідають про свої досягнення і про те, як їм вдалося їх досягти.

Талант — дар, дарування, обдарованість, хист, здібність. Постійна праця над розвитком своїх здібностей і талант інколи призводять до відкриття.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як люди винайшли різні речі.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 126–129)

Вправа «Мікрофон»

Розгляньте фотографії на с. 126. Поміркуйте, як жили люди, коли не було цих речей.

— Прочитайте текст на с. 126–127 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.

— Що із прочитаного було вам знайоме?

— Що нового ви дізналися?

— Чим люди відрізняються від тварин?

— Які з винаходів повністю змінили життя людського суспільства? Наведіть приклади.

— Які з винаходів допомагають людині в побуті?

— Яким є головне надбання людства?

Робота в парі

— Розгляньте малюнки на с. 127. За поданими малюнками підготуйте розповідь про винахід колеса.

Робота в групі

— Ознайомтеся з таблицею на с. 128. Розкажіть, як людина винайшла сірники.

Прочитайте легенду «Дедал та Ікар» на с. 129. Чого прагнув Ікар? Чи можна назвати Ікара символом мрії людини про польоти? Чи здійснилася ця мрія?

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Цікаво знати!

Від «шептунчика» до мобілки

Хочете змайструвати телефон? Візьміть дві сірникові коробки, між ними протягніть нитку — і «говоріть» із другом, який перебуває в сусідній кімнаті.

Авжеж, нитка лише щось «шепотітиме», але ж ви знаєте: то говорить друг, і йому ви потрібні. Подібний телефонний пристрій знайшли археологи в одному зі старовинних палаців у Перу. Там мотузок з’єднував не сірникові коробки, а посудини з гарбузів. Тому давньому телефону — не менше ніж тисяча років. Попередників у телефона було багато, але справжній винайшли відразу двоє людей.

14 лютого 1876 р. американський інженер Олександр Белл запатентував прилад «для передавання телеграфом звуків голосу». Усього дві години потому заявку про винайдення такого самого апарата до патентного бюро приніс фізик Ілайш Грей. Та першим винахідником телефону вважають Олександра Белла.

Його телефон говорив тихо, хрипів, але інженер уперто вдосконалював свій винахід. А вже через рік в Америці було відкрито телефонну станцію. Коли ж у 1922 р. Белл помер, то в США на хвилину замовкли всі телефони — понад тринадцять мільйонів.

Сучасні телефони вміють не лише передавати звук на відстань. Вони запам’ятовують номери і самі з’єднують з абонентом. І навіть запобігають грипові: у слухавку таких телефонів умонтовується пристрій, який стерилізує її поверхню. Є телефони-календарі, телефони-годинники... А нині ми маємо ще й мобілки — телефони без дротів. Про таке раніше можна було прочитати лише у фантастичних творах.

Дзень-дзень! Задзвонив телефон. Ти прикладаєш слухавку до вуха і кажеш: «Алло!» А що означає це звичне слово? Прийшло воно до нас із моря і народилося набагато раніше за телефон. Напевне, ви неодноразово бачили в кіно, як перемовлявся капітан одного корабля з капітаном іншого. Він кричав у рупор: «Алло!», що означало: «Слухай!» Тож і ти, зателефонувавши другові, кажеш йому: «Алло!», тобто «Слухай!»

Що нового ви дізналися, прослухавши статті із журнала «Пізнайко»? Які відкриття зробили для себе?

2. Робота у групах

Ми оточені речами, якими повсякчас користуємося, навіть не замислюючись, звідки вони взялися, хто їх придумав і як вони змінили на краще життя людей. Назвіть винаходи, якими ви користуєтеся.

— Визначте речі, про які вам хотілося б дізнатися.

Представники груп зачитують складений перелік, складається спільний.

Удома учні обирають історію певного винаходу і розповідають про нього.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Про які винаходи людства ви дізналися?

— Що вас найбільше вразило?

VІІ. Домашнє завдання

С. 126–129.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн