• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • Урок 32. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання казки за серією сюжетних малюнків, планом та змістом казки І. Прокопенко «Як гриби ховалися»

Урок 32. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання казки за серією сюжетних малюнків, планом та змістом казки І. Прокопенко «Як гриби ховалися»

Опис документу:
Урок 32. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання казки за серією сюжетних малюнків, планом та змістом казки І. Прокопенко «Як гриби ховалися» Мета: розвивати мовлення, мислення учнів; розширювати словниковий запас; виховувати інтерес до слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 32. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання казки за серією сюжетних малюнків, планом та змістом казки І. Прокопенко «Як гриби ховалися»

Мета: розвивати мовлення, мислення учнів; розширювати словниковий запас; виховувати інтерес до слова.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Хвилинка каліграфії

Ють вя ал св

Малюють прикрашають свято

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви побуваєте у ролі казкарів — складатимете казку за серією сюжетних малюнків з опорою на авторську казку.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 46–47)

Вправа 1

— Розгляньте малюнки. Розкажіть, що на них зображено.

Вправа 2

— Складіть і запишіть казку за малюнками та запитаннями.

Де зібралися гриби?

Які гриби прийшли на свято?

Як вони веселилися?

Що почули гриби?

Де який гриб заховався?

Вправа 3

— Прочитайте текст. Про які гриби в ньому розповідається?

— Чи подібна ваша казка до казки автора?

— Зверніть увагу на підкреслені слова. Такі слова прикрашають текст. Вони неначе малюють предмети. Це образні слова.

— Прочитайте виділені слова в тексті. Поміркуйте, як утворилися назви грибів.

— Поясніть вираз: стоїть як укопаний. (Нерухомо, непорушно, застигши на місці.)

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

— Спишіть слова, вставляючи ь. Назвіть одним словом.

Олен.., рис.., лос.., ведмід.. — це ...

Карас.., окун.. — це ...

Васил..ко, Петрус.., Івас.. — це ...

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Поміркуйте, які з буквосполучень си, йьо, ма, ьо, йу, льо, га, нь, нйьо не можуть уживатися в словах.

— Чи погоджуєтеся ви з таким твердженням?

Одна буква може позначати два звуки. Але дві букви ніколи не позначають один звук.

Загадки про гриби

Із своїх найперших днів

Найбіліший із грибів.

По властивостях він цінний,

Лікар від хвороб відмінний. (Боровик)

Обліпили всі пеньочки

Мами-тата сини й дочки:

Наче нитки, всі тоненькі,

Вишукані й чепурненькі. (Опеньки)

Красень гриб цей хоч куди,

Та у руки не бери!

Кожна муха його знає,

Як побачить — геть втікає! (Мухомор)

Ці грибочки невеличкі,

Із близнючок в них сестрички.

По лісах мандрують пішки,

Носять рижі босоніжки. (Лисички)

Слизьку шапку одягнув,

І під деревом заснув...

З задоволенням збирають

І на зиму закривають. (Маслюк)

Добра людям помічниця:

Є їй чим в житті гордиться!

У теплицях місце має —

Йод в собі для нас тримає! (Печериця)

Це справжнісінька актриса:

В капелюсі, шапці, лиса...

Різні ролі в лісі грає,

Перевтілень безліч знає. (Поганка)

Сирі шапки, сирі ніжки,

Можна і сирими трішки...

Видів безліч, всі смачні:

Ласі, добрі, їстівні! (Сироїжки)

Під березою грибочок,

Поряд жінка і синочок...

З деревом вони куми,

Добре знаємо їх ми! (Підберезовик)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Google-сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
390 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.