УРОК 32. РЕЗЕРВНИЙ УРОК. ЗГИНАННЯ І СКЛАДАННЯ ПАПЕРУ. ЛИСТІВКИ ДО 8 БЕРЕЗНЯ

Опис документу:
УРОК 32. РЕЗЕРВНИЙ УРОК. ЗГИНАННЯ І СКЛАДАННЯ ПАПЕРУ. ЛИСТІВКИ ДО 8 БЕРЕЗНЯ Мета: навчити учнів виготовляти святкову листівку до 8 Березня; привертати увагу учнів до свята; закріпити правила роботи з папером (згинання та складання); розвивати творчі здібності, фантазію, акуратність, дрібну моторику рук, мислення, пам’ять, вміння доводити роботу до кінця; виховувати ніжне і вдячне ставлення до матері, до праці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 32. РЕЗЕРВНИЙ УРОК. ЗГИНАННЯ І СКЛАДАННЯ ПАПЕРУ. ЛИСТІВКИ ДО 8 БЕРЕЗНЯ

Мета: навчити учнів виготовляти святкову листівку до 8 Березня; привертати увагу учнів до свята; закріпити правила роботи з папером (згинання та складання); розвивати творчі здібності, фантазію, акуратність, дрібну моторику рук, мислення, пам’ять, вміння доводити роботу до кінця; виховувати ніжне і вдячне ставлення до матері, до праці.

Обладнання: картон, кольоровий папір, альбомний аркуш, яскрава стрічечка або мотузка; клей, ножиці, лінійка, пензлик, серветка для рук, вірші та пісні про матусю.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Діти, наближається перше весняне свято — жіночий день 8 Березня.

— А що таке свято? (Відповіді дітей.)

— Тлумачний словник дає кілька пояснень цього слова:

1) урочистий день, встановлений на честь певної визначної події;

2) день, який особливо відзначається звичаєм або церквою;

3) просто вихідний, неробочий день (від слова «неробство» — байдикування);

4) а є й таке: день радості й урочистості з приводу чого-небудь. Мабуть, багатьом це визначення сподобається найбільше.

Дійсно, поруч зі словом свято в нашій свідомості найчастіше постає слово радість. Звісно, щоб доставити радість близьким людям, зовсім не обов’язково очікувати «офіційного» свята. Але щоб святковий день був по-справжньому радісним, до нього потрібно готуватися. Розгадайте ребус.

— Яке слово тут зашифровано? (Подарунок)

— Звісно, яке ж свято без подарунка!

— Ось ми сьогодні і виготовимо подарунок власноруч. І складно сказати, що приємніше — отримувати подарунки чи дарувати їх. А робити подарунки власноруч — ще приємніше!

2. Вступна бесіда. Розповідь учителя

— Згадайте, що таке аплікація?

— Аплікація (від лат. applicatio — прикладання) — створення художніх зображень наклеюванням, нашивання на тканину або папір різнокольорових клаптиків будь-якого матеріалу; зображення, візерунок, створений таким засобом. Аплікація — один з видів образотворчої техніки, заснований на ви­різуванні, накладенні різних форм і закріпленні їх на іншому матеріалі.

Це найбільш простий і доступний спосіб створення художніх робіт. Основною ознакою аплікації є силуетність.

Для аплікації можна використовувати різноманітні матеріали: папір, тканину, нитки, мушлі і камінці, і навіть звичайну крупу. Аплікація може бути предметною, що складається з окремих зображень (листя, гілка, дерево, птах, квітка, тварина, людина і т. ін.), сюжетною, що відображає ті чи інші події, і декоративною, що включає орнаменти, візерунки, якими можна прикрасити різні предмети. Це дуже давнє мистецтво. Його історія налічує понад 2500 років.

— А чи знаєте ви, коли виникло свято 8 Березня?

Міжнародний жіночий день має давні традиції. Виявляється, його відзначали ще в Стародавньому Римі як матрони, так і їхні рабині. Перші отримували подарунки від чоловіків, другі — вихідний. І ті, й інші вирушали до храму Вести — хранительки домашнього вогнища. Дійство мало величезне значення, оскільки жіноцтво стверджувало свої принципи.

У слов’ян набула популярності інша традиція — святкувати День матері. У ті далекі часи жінки навіть уявити не могли, що обмежуються їхні права. А права слабкої половини людства тоді, як відомо, зводилися виключно до обов’язків материнства та збереження домашнього вогнища.

Згодом і ці традиції відійшли у минуле. 8 березня 1857 р. кілька сотень робітниць текстильних та взуттєвих фабрик Нью-Йорка провели страйк і демонстрацію — вони вимагали 10-годинного робочого дня, поліпшення умов праці й однакової з чоловіками заробітної платні. Як і передбачалося, поліція розігнала демонстранток. Що в цьому дивного?! Однак страйкарі й не думали здаватись — об’єдналися у профспілку. На честь цих подій на міжнародній конфе­ренції жінок-соціалісток у Копенгагені 1910 р. виступила Клара Цеткін. 1913 р., коли жінки Російської імперії вперше приєдналися до своїх закордонних по­друг у прагненні відзначити Міжнародний жіночий день, на календарі було восьме березня.

Сьогодні Міжнародний жіночий день 8 Березня є не лише святом усіх жінок — це ще й свято весни, любові та краси.

— А які вірші про матусю ви знаєте? (Діти декламують вірші.)

— Отже, і ми подаруємо матусям листівки з квітами. А спочатку відпо-чинемо.

Фізкультхвилинка

Руки вгору підняли,

До сонечка потягли.

В різні боки розвели,

Й полетіли, попливли.

Потім їх вперед зімкнули,

І в долоні всі сплеснули.

Як закінчили плескать,

Стали долі опускать,

Ніжками затупотіли

І за парти тихо сіли.

3. Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

  • Виконувати аплікацію з паперу почнемо з вирізування шаблонів. Вирізаємо також основу для листівки у вигляді конуса з ажурними краями.

  • Так як листівка буде об’ємною і виконаною у вигляді книжки, потрібно буде оформити кожен її бік.

  • На внутрішні сторони листівки приклеюємо вирізані з паперу квіти за допомогою клею-олівця.

  • Вирізуємо і наклеюємо листочки наших тюльпанів.

  • Після цього потрібно вирізати кілька пелюсток квітки, яка буде розташована всередині і відкриватися, немов гармошка. Пелюстки мають бути однаковими, тому найпростіше скласти кілька аркушів кольорового паперу і вирізати один раз.

  • Потім вирізані пелюстки треба намастити по краях клеєм і вставити в центр нашої листівки. Ось і все, середина готова.

  • Тепер потрібно оформити зовнішній бік листівки. Для цього вирізаємо з кольорового паперу ще кілька квітів і приклеюємо їх у верхній частині листівки.

  • По завершенню роботи до готової листівки приклеюється заготовка з більш тонкого паперу, яка відіграє роль паперового пакета для нашого букета. Цю заготовку приклеюємо по краях або ж прив’язуємо до основної листівки яскравою стрічкою.

  • Тепер наша подарункова листівка на 8 Березня у вигляді букетика тюльпанів готова.

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

— А як ви гадаєте, весна і мама схожі? Чим?

— Послухайте вірш про маму і весну.

ВЕСНА І МАМА

Якось я спитала у Весни:

— Ти чому приходиш, поясни?

І Весна мені сказала прямо:

— Поспішаю я на свято Мами!

Поспішають квіти проростати,

поспішають журавлі вертати,

поспішає сонечко теплішати,

поспішають дітки розумнішати.

В Африці далекій, пам’ятаю,

говорив мені Премудрий Слон,

що якби на світі мам не стало,

то й Весни на світі не було!

Ще казав: — Ви помічали, може,

кожна мама із Весною схожа! —

І відкрив мені він таємницю,

що Весна із Мамою — сестриці.

І. Жиленко

— Ви добре попрацювали. Які гарні листівки у вас вийшли!

— Оцініть свою роботу. Чи все вийшло?

— Хто не припустився помилок?

— Хто звертався по допомогу?

— Хто зумів допомогти товаришеві?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи сподобався вам урок?

— Що найбільше вам запам’яталося і сподобалося?

— Хто отримав задоволення від своєї праці?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн