Урок 32. ПАП’Є-МАШЕ. СУВЕНІРИ З ПАП’Є-МАШЕ

Опис документу:
Урок 32. ПАП’Є-МАШЕ. СУВЕНІРИ З ПАП’Є-МАШЕ Мета: формувати знання учнів про новий вид декоративно-прикладного мистецтва; ознайомити з технікою пап’є-маше; розвивати творчу уяву, оригінальність мислення; виховувати естетичне ставлення до навколишнього середовища.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 32. ПАП’Є-МАШЕ. СУВЕНІРИ З ПАП’Є-МАШЕ

Мета: формувати знання учнів про новий вид декоративно-прикладного мистецтва; ознайомити з технікою пап’є-маше; розвивати творчу уяву, оригінальність мислення; виховувати естетичне ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання: паперовий рушник, білий та газетний папір, пластикова ємність, клей, ножиці, малюнки та зразки, мультимедійна дошка.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

Усім, усім добрий день!

Геть з дороги, наша лінь!

Хай не заважає працювати

Гарним хлопцям та дівчатам.

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

Уч и т е л ь. Сьогодні ми ознайомимося з технікою пап’є-маше, виготовлятимемо декоративну тарілку.

Мультимедійна презентація

— Що таке пап’є-маше?

Пап’є-маше (фр. papier-mаchе, букв. «жований папір») — паперова маса з клейкими речовинами й наповнювачами, з якої виготовляють іграшки, маски, театральну бутафорію тощо.

Пап’є-маше — це неоднорідна маса, що легко піддається формуванню, яку отримують із суміші волокнистих матеріалів (паперу, картону) з клейкими речовинами, крохмалю і/або гіпсу.

ВИГОТОВЛЕННЯ ПАП’Є-МАШЕ

Існує три технології виготовлення виробів з пап’є-маше. За першою виріб виготовляють пошаровим наклеюванням маленьких шматочків мокрого паперу на заздалегідь приготовлену модель. У класичній техніці наносять від кількох до 100 шарів паперу. Зараз для цього часто використовують клей, а раніше застосовували крохмальний клейстер. За другим методом вироби формують з рідкої паперової маси. Папір, розрізаний на дрібні шматочки, заливають гарячою водою і на добу поміщають у тепле місце.

Потім масу кип’ятять, віджимають, розпушують і висушують. Отриману паперову масу ретельно перемішують з крейдою. До паперово-крейдяної суміші, постійно помішуючи, додають клей до отримання пластичного сметано-образного тіста. Як клей використовують суміш крохмального клейстеру і столярного клею. Тісто виливають у приготовлену форму або наносять шаром на її поверхні та витримують до повного висихання.

Також терміном пап’є-маше називають техніку виготовлення тонкостінних, але жорстких зліпків з невеликих уривків паперу, що в багато шарів приклеюють на певну форму. Частіше використовують газетний папір. Іноді до шарів паперу додають шари тканини/марлі, щоб виріб став міцнішим.

Пап’є-маше широко застосовують для виготовлення муляжів, масок, навчальних наочних матеріалів, іграшок, у театрі — для виготовлення бутафорії. Подеколи народні майстри виготовляють з пап’є-маше побутові дрібниці — скриньки, прикраси тощо.

Фізкультхвилинка

Ми тупаємо ногами —

Туп, туп, туп.

Ми плескаємо в долоні —

Плесь, плесь, плесь.

Ми руки підіймаємо —

Так, так, так.

Ми руки опускаємо —

Так, так, так.

Ще ними поплескаємо —

Плесь, плесь, плесь.

За руки ми беремось —

Так, так, так.

По колу всі пройдемось —

Туп, туп, туп.

А зараз пострибаємо —

Стриб, стриб, стриб.

Усіх ми звеселяємо —

Ха, ха, ха.

2. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

Мультимедійна презентація

— Розгляньте зразки виробів на дошці.

Робота за підручником (с. 75)

1. Нарвіть на маленькі шматочки паперовий рушник.

2. Покладіть їх до пластикової коробки.

3. Додайте клейстер або клей ПВА, перемішуючи до однорідної маси.

4. Із цієї маси зліпить форму іграшки-ведмедика.

5. Коли форма висохне, розфарбуйте її гуашшю.

6. Зробіть очі та ніс.

7. Прикраси можна додати за власним бажанням.

— У такий самий спосіб можна зробити різні іграшки.

2) Повторення правил безпеки під час роботи.

1. На робочому місці дотримуйте чистоти і порядку.

2. Зберігайте ножиці у спеціально відведеному для цього місці.

3. Не працюйте притупленими ножицями.

4. Не тримайте ножиці лезами вгору.

5. Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом.

6. Не заважайте товаришам, коли вони вирізають деталі ножицями.

7. Передавайте ножиці товаришам кільцями вперед.

8. Під час різання тримайте матеріал таким чином, щоб лезами ножиць не поранити руку.

9. Клеєм слід користуватися так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки під час роботи витирайте ганчіркою. Після завершення роботи вимийте їх ретельно з милом і витріть рушничком.

ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

Улаштовують виставку дитячих робіт.

— Які роботи вам сподобалися та чому?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового сьогодні ви дізналися?

— З якою технікою ви ознайомилися на уроці?

— Чи сподобалося вам працювати?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Google-сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
390 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.