Урок 30. Позначення м’якості приголосних звуків знаком м’якшення

Опис документу:
Урок 30. Позначення м’якості приголосних звуків знаком м’якшення Мета: закріплювати знання про позначення м’якості приголосних знаком м’якшення; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слова; виховувати уважність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 30. Позначення м’якості приголосних звуків знаком м’якшення

Мета: закріплювати знання про позначення м’якості приголосних знаком м’якшення;

розвивати навички звуко-буквеного аналізу слова; виховувати уважність.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

Ньк ськ зьк цьк льн

Маленький сільський козацький

2. Вправи на повторення

— Доповніть речення потрібними за змістом словами.

Від нашого села до Києва далеко, а до Харкова — ...

— Прочитайте. Знайдіть і виправте помилки, допущені учнем у диктанті.

Осінь, окун, пенки, пальто, серпень, тільки, у ньйого, сьйогодні, альбом, колори, тінь, маленький, знайомий, бадьорий, синька.

— З окремими словами (на вибір) складіть розповідне, питальне і спонукальне речення. Запишіть їх.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над написанням слів зі знаком м’якшення.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 43–44)

Вправа 1

— Прочитайте загадку. Як ви здогадалися, що це льон?

— Зі словом-відгадкою складіть речення, яке відповідає схемі. Використовуйте слова із загадки. Запишіть.

Вправа 2

— Прочитайте текст. Як ви вважаєте, навіщо люди летять у космос?

— Яка головна думка цього тексту?

— Спишіть другий абзац, уставляючи пропущені букви.

— Що ви знаєте про пропущену букву?

Вправа 3

— Прочитайте слова лівої колонки. Доберіть до них слова, які відповідають на питання який?.

2. Фізкультхвилинка

Всі піднесли руки — раз!

На носках стоїть весь клас.

Два — присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! — і вгору,

Два! — і вниз,

На сусіда подивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз — присіли, два — піднялись.

Хай мужніє ваше тіло.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота над загадкою

— Прочитайте і відгадайте загадку.

У траві лежить клубок,

В ньому безліч голочок.

— Зробіть звукову модель слова їжак.

— Скільки звуків позначає буква ї?

2. Робота в групах

— Опишіть їжачка за запитаннями та опорними словами.

1) Яка це тварина?

2) Де живе?

3) Яка в нього шубка?

4) Який носик?

5) Які очі?

6) Які ніжки?

Опорні слова: з колючок; маленький, гостренький; мов ґудзики.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які букви вказують на м’якість приголосних?

— Поясніть такі мовні явища:

у слові знака м’якшення немає, а м’які приголосні є;

букви у немає, а звук [у] є.

VII. Домашнє завдання

С. 44, вправа 3.

— Складіть і запишіть речення зі словами правої колонки вправи 3. Поділіть ці слова на склади для переносу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.