УРОК 30. МАКЕТУВАННЯ. ЛЯЛЬКОВІ МЕБЛІ

Опис документу:
УРОК 30. МАКЕТУВАННЯ. ЛЯЛЬКОВІ МЕБЛІ Мета: продовжити ознайомлення учнів з макетуванням; навчити виготовляти лялькові меблі з коробочок з-під сірників; розвивати дрібну моторику пальців рук, естетичний смак; виховувати акуратність, посидючість, любов до праці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 30. МАКЕТУВАННЯ. ЛЯЛЬКОВІ МЕБЛІ

Мета: продовжити ознайомлення учнів з макетуванням; навчити виготовляти лялькові меблі з коробочок з-під сірників; розвивати дрібну моторику пальців рук, естетичний смак; виховувати акуратність, посидючість, любов до праці.

Обладнання: коробочки з-під сірників, зразки лялькових меблів, ілюстрації із зображенням меблів, клей, ножиці, пензлики, серветки для рук.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з коробочками з-під сірників. Будемо виготовляти лялькові меблі.

МЕБЛІ

У квартири теплі

заселялись меблі.

Залюбки кімнати

стали обирати.

Рушив комод в спальню,

а диван — в вітальню.

Слідом до світлиці —

стіл, сервант, полиці.

А стелаж з книжками —

в кабінет до мами.

Шафа черевата —

у кімнату тата.

А маленьке ліжко

прокрадалось нишком

у мою кімнату.

Тут я буду спати.

Л. Вознюк

2. Вступна бесіда

— Що ви знаєте про сірники? (Відповіді дітей.)

— Сірник — дерев’яна паличка для створення вогню за потреби. Сірники зазвичай виготовляються з деревини або іноді з цупкого паперу, картону. Дерев’яні сірники продаються в коробках, а паперові сірники — в пакетиках або книжечках. На одному кінці сірник має голівку, вкриту запалювальною речовиною й енергетичним окислювачем.

— Як потрібно поводитися з сірниками?

Як побачиш: малюки

Взялися за сірники,

То ти маєш їх спиняти —

Сірники у них... (забрати).

Як побачиш, десь горить:

Мусиш ти в ту саму мить

До пожежників дзвонити,

Про пожежу... (сповістити).

Вивчіть правила пожежні.

Будьте завжди обережні.

Знає хай дитина кожна:

Жартувати з вогнем... (не можна).

А якщо трапилась біда,

Що ви будете робити?

Не ховатись у куток,

А вогонь мерщій... (гасити).

Якщо вогонь іще малий,

Чашкою води залий.

А якщо вогонь не згас і багато диму —

Вибігай з кімнати враз із дітьми малими.

Всіх, хто є у домі,

Швидше клич на поміч!

3. Розповідь учителя

— А коли виникли сірники?

Ми знаємо про те, що раніше, до винаходу сірників, одержати вогонь було дуже складним завданням. Люди терли обна об одну палички, ловили склом сонячні зайчики, вибивали іскру з каменів і чого тільки не придумували для того, щоб одержати вогонь.

І тільки наприкінці XVIII ст., завдяки французькому хімікові Клоду Бертолле, з’явилися так звані «сірники-маканки». Це такі палички, на які наносилася сіль, і запалювалися вони після того, коли їх занурювали у розчин сірчаної кислоти. Відбулася ця подія в 1805 р.

Але вже в 1927 р., англійцеві Джонові Уолкеру спала на думку ідея нанесення на палички такої суміші, що легко запалювалася при терті об наждаковий папір. Таким чином, зникала необхідність носити із собою пухирець із сірчаною кислотою. Ці сірники одержали назву «сухі сірники».

Тоді навіть було налагоджене невелике виробництво таких сірників, але вони мали два істотних недоліки. По-перше, вони дуже сильно смерділи, а по-друге були дуже дорогими. І тому в 1830 р. з’явилися нові сірники. Француз Шарль Соріа винайшов сірники, на які наносилася суміш із білого фосфору. Ці сірники не смерділи, але вони були отрутними, і тому в 1855 р. хімік-швед зміркував, що можна наносити на сірники червоний фосфор. Результат — сірники легко запалюються, але абсолютно безпечні для здоров’я.

І от, нарешті, в 1889 р. відбулася кульмінація розвитку сірників. Була винайдена сірникова коробка. Смужка «запалювання» тепер була на бортику коробки. Раніше вона перебувала всередині.

У Росії перша фабрика, що випускала сірники, була відкрита тільки в 1837 р. у Санкт-Петербурзі.

Фізкультхвилинка

Довго слухали малята,

Час настав відпочивати.

Руки — вгору, руки — вниз

І легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Вдих глибокий — раз, два, три...

Працювати почали.

4. Демонстрування та аналіз зразка

— Для кого ми сьогодні будемо виготовляти меблі?

Замість справжньої дитини

Є у кожної дівчини.

Її пестять, одягають,

Спати ввечері вкладають.

І годують її смачно —

Дуже мамі вона вдячна! (Лялька)

— Назвіть предмети меблів, які ви знаєте. (Відповіді дітей.)

— Розгадайте кросворд.

1) Є твердий, а є м’який,

Є важкий, а є легкий.

Ми на ньому сидимо,

І вчимося, і їмо. (Стілець)

2) Односпальне чи двоспальне,

Прямокутне чи овальне.

Ми на ньому лежимо,

А як ніч прийде — спимо. (Ліжко)

3) Вона складається з шухляд,

Та шафок, що стоять у ряд.

У ній каструлі ми тримаємо,

Виделки, ложечки ховаємо. (Кухня)

4) Він не ліжко, хоч спимо,

Лежимо і сидимо.

Не простий, а розкладний,

Невеликий і зручний. (Диван)

5) Є комп’ютерний, письмовий,

Однотонний, кольоровий.

Ми за ним навчаємось,

Пишемо і граємось. (Стіл)

6) Він складається з шухляд,

Але вверх вони, не в ряд.

В ньому речі ми тримаємо,

Різні іграшки складаємо. (Комод)

7) Як подивишся на нього,

Бачиш в нім себе самого

Отаким, яким буваєш.

Хто це, друже, відгадаєш? (Дзеркало)

8) Хто приходить,

Той до неї підходить,

Кидає на зуб свій кожух.

А коли спекота,

То нема роботи. (Вішалка)

9) Стаємо всім на дорозі,

Всіх спиняємо на порозі.

Хто іде — не обмине:

Нас рукою штовхоне. (Двері)

Інструктаж учителя

  • Для дивана знадобляться шість порожніх сірникових коробок. Для сидіння візьміть два коробка, витягніть із них шухлядки. Однією шухлядкою з’єднайте між собою два футляри. Так само з’єднайте ще два футляри для диванної спинки.

  • Приклейте спинку до сидіння дивана. З боків приклейте по одному сірниковому коробку — це підлокітники дивана. Так само зробіть крісла, використовуючи для сидіння і спинки по одному коробку, обклейте кольоровим папером.

  • Придумайте і зробіть інші предмети меблів.

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Учні під керівництвом учителя з опорою на зразки складають предмети люлькових меблів.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

— Як гарно ви попрацювали! Подивіться, які чудові меблі у вас вийшли!

— Хто встигнув зробити декілька предметів меблів?

— На якому етапі роботи у вас виникли труднощі?

— Чи змогли ви їх подолати?

— Як ви прикрасили меблі?

— Чий виріб сподобався вам найбільше?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що таке макетування?

— Що ви виготовляли на уроці?

— Як треба поводитися із сірниками?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.