Урок 3. ЛЮДСЬКЕ «Я»

Опис документу:
Урок 3. ЛЮДСЬКЕ «Я» Мета: продовжити формувати уявлення учнів про людські достоїнства і недоліки; розвивати активне пізнавальне ставлення до соціального оточення; виховувати у шко¬лярів своє власне «Я», віру у свої сили, талант, здібності.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 3. ЛЮДСЬКЕ «Я»

Мета: продовжити формувати уявлення учнів про людські достоїнства і недоліки; розвивати активне пізнавальне ставлення до соціального оточення; виховувати у шко­лярів своє власне «Я», віру у свої сили, талант, здібності.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (див. додатковий матеріал до уроку на с. 7)

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про людське «Я». З чого ж воно склада­ється?

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда

— Чи погоджуєтеся ви з думкою, що зовнішність людини належить до людського «Я»?

— Чи можна лише за зовнішнім виглядом говорити про людське «Я»?

2. Робота за підручником (с. 16–19)

Читання статті «Дбай про своє ім’я»

— Що нового ви дізналися із прочитаного?

— Як добували собі імена племена Нової Гвінеї?

— Чому ім’я не промовляли вголос?

— Які імена існували для княжих дітей за часів Київської Русі?

Учні виконують завдання на с. 17.

Робота в парах

Учні працюють за завданнями на с. 17.

Читання оповідання «Де справжнє Я”»?»

Учні виконують завдання на с. 19.

Орієнтовні поради Миколі: вмій контролювати свої емоції; не перенось свій поганий настрій на інших; будь добрим до своїх рідних; поважай старших; не забувай уживати «чарівні» слова; будь увічливим; будь щирим; не вчися списувати домашні завдання, працюй самостійно; будь наполегливим, не со­ромся звернутися за допомогою.

— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Обручка краси»

Учень розповідає, що у нього є обручка краси. Варто спрямувати обручку на будь-яку людину, як у ній зразу ж стає видно все найкрасивіше. Діти утво­рюють коло і витягають складені долоньки вперед. Педагог непомітно вкладає обручку кому-небудь у долоньки. Потім діти хором промовляють: «Колечко, колечко, вийди на крилечко». Той, хто одержав колечко, вибігає на середину кола. Він має торкнутися до своїх друзів колечком, побачити в кожному щось красиве і розказати про це. Той, хто більше за всіх побачив красивого у своїх друзях, одержує право носити колечко краси цього дня.

Бесіда

— Які справи і вчинки, на ваш погляд, можна назвати красивими? Чи мо­жуть красиві справи прикрасити зовнішній вигляд людини? Чи можуть, на­впаки, погані вчинки зіпсувати зовнішній вигляд людини?

— Чи варто шукати прекрасне в самому собі? Як ви вважаєте, що у вас най­прекрасніше?

— Якщо людина не вміє шукати прекрасне у собі, чи зможе вона знаходити прекрасне в людях?

— Що в людині найпрекрасніше?

— Яка якість людини вам здається найкрасивішою, і чому?

2. Робота в парах

Кожна пара мала скласти невелику сценку-діалог про те, що важливе для долі людини: краса зовнішності чи краса душі, і дійти якогось спільного рі­шення.

Далі доцільно прочитати або заздалегідь підготувати учнів, які розіграють діалог двох казкових персонажів, з питання, що обговорюється.

Ма л е н ь к и й Пр и н ц. Внутрішня краса? Чому вона внутрішня? І якщо вона десь усередині, то як же її можна бачити?

В а с и л и н а П р е к р а с н а. Внутрішня краса всередині душі, і її дуже добре можна бачити. Для цього необхідно відповісти на питання:

  • Увічлива ця людина або груба?

  • Добра або зла?

  • Правдива або брехлива?

  • Смілива або боязка?

І так далі. Чим більше у людини хороших якостей, тим вона красивіша. Я маю на увазі її внутрішню красу.

Ма л е н ь к и й Пр и н ц. Значить, внутрішня краса людини виявляється у ввічливості, доброті, правдивості та інших чеснотах?

В а с и л и н а П р е к р а с н а. Так, саме так вона і виявляється.

Маленький Принц передає уявний мікрофон учням і пропонує дати відпо­віді на запитання:

— Назви різні людські якості, через які виявляється внутрішня краса. Поміркуй, чи є у тебе зараз ці якості? Можливо, тобі певних якостей бракує? Можливо, тобі слід виховувати в собі ці якості?

Ма л е н ь к и й Пр и н ц. Я ось замислився, і у мене з’явилося питання: що головніше — краса зовнішнього вигляду чи внутрішня краса? Я розумію, що добре б і виглядати красивим, і бути добрим, правдивим, чесним. Але, все- таки, яка людина краща, красивіша — та, яка зовні неприваблива, проте добра і душевна, або ж та, що красива, але при цьому зла і безсердечна? Ось Сніжна королева з відомої казки Г. К. Андерсена. На вигляд вона прекрасна, але без­сердечна і холодна. А Чудовисько з казки на вигляд страховище, проте добре і сердечне, а головне, душевне. Так хто ж із них найкрасивіший?

А як вважаєте ви?

Висновок. Людське «Я» залежить від вихованості.

3. Гра «П’ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— З яких складових складається людське «Я»?

— У чому виявляється зовнішня краса? внутрішня краса?

— Чи можна змінити людське «Я»?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 16–19).

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 3

1. Презентація розповідей учнів

— Як довести, що люди — різні й неповторні?

2. Читання й обговорення легенди

Було в одного батька три сини. Виросли вони та роз’їхалися у різні місця. Один з них учив людей, другий лікував, а третій вирощував хліб. Якось приїхали вони до батька на гостину. За вечерею стали вони сперечатися між собою:

— Я найважливіший на Землі, адже я навчаю людей.

— Ні, я,— заперечив другий,— адже я лікую людей, щоб вони були здо­рові.

— Ні, я,— сказав третій,— адже я вирощую хліб, щоб люди мали що їсти.

Довго вони сперечалися і вирішили піти до старого мудреця. Вислухав їх мудрець, усміхнувся і сказав:

— Погляньте в цю скриньку, там у чарівному дзеркальці ви побачите най­важливішу людину.

Подивилися брати в дзеркало і побачили у ньому всіх трьох. Здивувалися брати, а мудрець сказав:

— Це правда. Кожен із вас найважливіший на Землі. Адже кожен із вас дбає про те, щоб життя на Землі було краще.

Зрозуміли брати, що чим краще вони виконуватимуть свою справу, тим кращою і веселішою буде наша планета...

— А що ви робите, щоб наша планета була кращою? А що можна ще зро­бити?

— Діти, кожен з вас хоче зробити добру справу. Хто ж із вас найважли­віший?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн