УРОК 29. з теми "Нейрони."

Опис документу:
Цілі уроку: - освітня: ознайомити учнів з особливостями будови нейронів та їхнім різноманіттям у організмі людини, розглянути особливості будови та принципи роботи синапсів; - розвивальна: розвивати вміння логічно мислити та знаходити зв'язки між особливостями будови й функціями біологічних структур на прикладі нейронів; - виховна: виховувати розуміння значення нормального функціонування нейронів для збереження здоров'я людини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 29. НЕЙРОНИ

Цілі уроку:

- освітня: ознайомити учнів з особливостями будови нейронів та їхнім різноманіттям у організмі людини, розглянути особливості будови та принципи роботи синапсів;

- розвивальна: розвивати вміння логічно мислити та знаходити зв'язки між особливостями будови й функціями біологічних структур на прикладі нейронів;

- виховна: виховувати розуміння значення нормального функціонування нейронів для збереження здоров'я людини.

Обладнання й матеріали: таблиці «Типи нервових систем у тварин», «Схема будови нервової системи», «Схема рефлекторної дуги».

Базові поняття й терміни: регуляція функцій, нервова регуляція, нервова система, нейрон, аксон, дендрити, нейрофібрили, чутливі, рухові та вставні нейрони, нервова тканина, рефлекси, рефлекторна дуга, доцентровий і відцентровий нейрони, синапс.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУЧрезвычайная скидка349 грнНикто не устоит...Скидка 40%Мужские хиты350 грн

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Питання до учнів

1. Які системи органів регулюють процеси в організмі людини?

2. Які клітини входять до складу нервової тканини?

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя

Будова нейрона

У будові нейрона розрізняють тіло клітини, в якому міститься її ядро, і відростки. Відростки є двох типів — аксони й дендрити. Аксон — це довгий і дуже тонкий відросток. У клітині він може бути тільки один.

Дендрити є короткими відростками і з’єднують нейрони з клітинами, що розташовані поряд. На своїх кінцях дендрити й аксони можуть розгалужуватися. Для передачі сигналів нейрони використовують спеціальні структури своєї мембрани — синапси.

Синапс — це місце передачі сигналу від однієї клітини до іншої. Тому до його складу входять частини двох різних клітин.

Клітина, яка надсилає сигнал, формує спеціальну пресинаптичну (тобто розташовану до синапсу) мембрану. Клітина, яка приймає сигнал, формує спеціальну постсинаптичну (тобто розташовану після синапсу) мембрану. Між цими мембранами розташована синаптична щілина.

У людини є два основних типи синапсів — хімічні та електричні.

У хімічних під час передачі сигналу поверхня мембрани виділяє спеціальні речовини — нейромедіатори. Ці речовини дифундують через щілину й передають сигнал на рецептори постсинаптичної мембрани.

Рефлекс — це найпростіша несвідома реакція живого організму на подразнення рецепторів, яка відбувається за участі центральної нервової системи. Розрізняють безумовні й умовні рефлекси. Безумовні рефлекси є властивими для всіх особин одного виду і проявляються в них однаково.

Найпростіші рефлекси реалізуються у вигляді рефлекторної дуги.

Схема рефлекторної дуги

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Питання до учнів

Яку будову має нейрон?

Навіщо потрібні аксони й дендрити?

Що таке рефлекс?

Як влаштована рефлекторна дуга?

Самостійна робота учнів

Як поєднані між собою нейрони? (З допомогою синапсів)

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.