Урок 29. СВЯТА НАШОЇ ДЕРЖАВИ. РОБИМО ВИСНОВКИ З ТЕМИ «ЛЮДИНА В СУСПІЛЬСТВІ

Опис документу:
Урок 29. СВЯТА НАШОЇ ДЕРЖАВИ. РОБИМО ВИСНОВКИ З ТЕМИ «ЛЮДИНА В СУСПІЛЬСТВІ» Мета: збагатити знання учнів про свята нашої країни; розвивати пізнавальні інтереси школярів; сприяти формуванню національної свідомості; виховувати любов і по¬вагу до традицій українського народу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 29. СВЯТА НАШОЇ ДЕРЖАВИ. РОБИМО ВИСНОВКИ З ТЕМИ «ЛЮДИНА В СУСПІЛЬСТВІ»

Мета: збагатити знання учнів про свята нашої країни; розвивати пізнавальні інтереси школярів; сприяти формуванню національної свідомості; виховувати любов і по­вагу до традицій українського народу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Презентація повідомлень учнів

2. Вправа «Мікрофон»

— Які свята відзначають у вашій сім’ї?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми поговоримо про свята, які відзначають у нашій дер­жаві.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда

— Кожна країна, кожен народ має свої звичаї, які виробилися протягом ба­гатьох століть. Цікавими звичаями й обрядами багата і наша країна.

— Які свята ви знаєте?

На які групи ми їх можемо поділити? (Державні, релігійні, народні, професійні та родинні)

— Свято — це, мабуть, найцікавіша сторінка нашої культури. Свята бу­вають різні — релігійні, державні, професійні, сімейні. Кожне свято — це ра­дість, щире спілкування, розваги та частування. Усі вони пов’язані з давніми традиціями та визначними історичними подіями.

Державні свята України

— Найбільше свято нашої держави — День Незалежності України.

Коли ми відзначаємо день народження незалежної України? (24 серпня)

У якому році народилася незалежна Україна? (У 1991 році)

Як український народ відзначає День Незалежності України? (Відповіді дітей.)

— Таке свято, як День Незалежності, є в усіх вільних країнах світу. Напри­клад: у Сполучених Штатах Америки День Незалежності святкують 4 липня; у Франції — 14 липня; в Японії — 23 грудня; у Китаї — 1 жовтня; у Канаді — 1 липня; у Німеччині — 3 жовтня.

Релігійні та народні свята

Які релігійні та народні свята ви знаєте? (Відповіді дітей.)

Скільки релігійних свят відзначають українці? (Понад 20)

Поміркуйте, чим різняться релігійні і народні свята? (Міркування дітей.)

Родинні свята

До родинних, або сімейно-побутових, свят належать дні народження ваших рідних, заручини, весілля, хрестини тощо.

Розкажіть, як готуються до родинних свят і як їх відзначають у вашій родині. (Розповіді дітей.)

2. Робота за підручником (с. 126–129)

Учні читають статтю «Свята нашої держави».

— Назвіть основні державні свята.

— Розкажіть за фотографіями на с. 127, як відзначають найвизначніше свято нашої держави.

— Про які професійні та міжнародні свята ви прочитали?

Учні виконують завдання на с. 128.

Потім читають вірш Дмитра Чередниченка «Писанка» та виконують за­вдання на с. 129.

— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 129.

3. Фізкультхвилинка

Раз! Два! Час вставати:

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у вільний час.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутись нам до справ.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Тестування

1. Національний символ України — це:

а) Хрещатик;

б) Дніпро-Славутич;

в) Чорне море.

2. Народний символ України — це:

а) калина;

б) чорнобривці;

в) ромашка.

3. Усесвітньо відомі національні пам’ятки-споруди — це:

а) Софіївський собор;

б) Києво-Печерська Лавра;

в) Ейфелева вежа.

4. Історичні символи України:

а) Кирило Кожум’яка;

б) Ярослав Мудрий;

в) Богдан Хмельницький.

5. Народні символи нашого краю — це:

а) гімн;

б) вишиванка;

в) прапор.

6. Державними символами України є:

а) Герб;

б) Гімн;

в) Прапор;

г) зброя.

7. Державний Прапор України...

а) синьо-жовтий;

б) жовто-синій;

в) блакитний.

8. Державним Гімном України є пісня...

а) «Ой у лузі червона калина...»;

б) «Ще не вмерла України...»;

в) «Разом нас багато, нас не подолати».

9. Найвизначнішим символом України з-посеред природних об’єктів є:

а) ріка Дніпро;

б) гора Говерла;

в) острів Хортиця.

10. Охарактеризуй одним словом. Сполучи початок і кінцівку висловлювання.

Крадіжка — це насильство.

Порушення Правил дорожнього руху — це злочин.

Глузування з однокласників — це правопорушення.

11. Як ти діятимеш, якщо старшокласник вимагає в тебе гроші?

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які державні свята є в нашій країні?

— Про які народні свята ви дізналися?

— Розкажіть, які релігійні свята ви знаєте.

— Які свята вас найбільше зацікавили?

— Які ваші найулюбленіші свята?

Для чого ж людям потрібні свята? (Святкові дні об’єднують і збли­жують людей країни, міста (села), родини; вони запам’ятовуються як щас­ливі дні. Також свята сприяють збереженню н вивченню народних традицій, спонукають людей пам’ятати про визначні події країни, міста (села), родини. Зі святами пов’язані народні прикмети, звичаї, традиції.)

— Про які життєві правила ми говорили в цьому розділі?

— Яке правило ви взяли б для себе в першу чергу?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 126–129).

Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»

© ТОВ «Видавнича група Основа», 2016

Джерела:

1. Володарська М. О. Я у світі. 4 клас (за підручником Н. М. Бібік). — Х. : Вид. група «Основа», 2015. — 120 с. — (Серія «Початкова школа. Мій конспект»). — ISBN 978-617-00-2465-7.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн