Урок 26. «Що буде, якщо ...». Думаю про наслідки

Опис документу:
Урок 26. «Що буде, якщо ...». Думаю про наслідки Мета: закріпити знання учнів за темою «Правила життя в суспільстві»; на основі ситуативних завдань перевірити готовність школярів застосовувати набуті знання у повсякденному житті; вчити встановлювати основні взаємозв’язки в соціальному житті (між учинком і наслідком, порушенням правил і відповідальністю); виховувати відповідальність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 26. «Що буде, якщо ...». Думаю про наслідки

Мета: закріпити знання учнів за темою «Правила життя в суспільстві»; на основі ситуативних завдань перевірити готовність школярів застосовувати набуті знання у повсякденному житті; вчити встановлювати основні взаємозв’язки в соціальному житті (між учинком і наслідком, порушенням правил і відповідальністю); виховувати відповідальність.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Гра «Що треба робити, щоб?..» (див. додаток)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про взаємозв’язок між учинком і наслідком, між порушенням правил і відповідальністю.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 101–103)

Вправа «Мікрофон»

— Розгляньте малюнки на с. 101 і 102.

Що станеться?

  • Якщо ти спишеш у товариша контрольну роботу й отримаєш за неї високу оцінку? До яких наслідків це може призвести?

  • Якщо ти візьмеш без дозволу з портфеля однокласника іграшку, яка тобі сподобалася, принесеш її додому, а батьки поцікавляться, звідки вона в тебе? До яких наслідків це може призвести?

  • Якщо ти отримаєш погану оцінку й скажеш батькам: «А щоденник загубився...»? До яких наслідків це може призвести?

— Прочитайте казку Василя Сухомлинського «Камінь» на с. 102–103.

— Чому здивувався дідусь? Що спричинило загибель лугу?

— Як же вчинок хлопчика вплинув на подальше життя криниці, дуба, соловейка?

— Про що не подумав хлопець?

— Чому так сталося?

— Як учинок впливає на наслідки?

— Які поради ви дали б хлопцеві?

Як ви вважаєте, що означає вміти аналізувати свої дії? порівнювати їх? оцінювати?

— Яка спільна думка у прислів’їв: «Є каяття, та нема вороття», «Що посієш, те й пожнеш», «Сім раз відмір, один відріж»?

— Чому так важливо бачити зв’язок між учинком і наслідком?

Що таке вчинок? А наслідок? (Вчинок — це дія людини, скерована на когось чи щось. Наслідок — те, що відбувається, випливає з певних обставин; результат, підсумок.)

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

Робота в групах

— Скористайтеся словами для довідок та доповніть речення.

Довідка: жарт, жорстокість, правопорушення, злочин, хуліганство, неввічливість. неповага.

Приклад 1. У спекотні дні хлопці часто поливають один одного водою. Це... (жарт).

Приклад 2. У спекотні дні хлопці часто поливають один одного водою. Але ось один з хлопців додав у воду яскравий барвник, і... сорочка у його товариша змінила колір у деяких місцях. Це... (хуліганство).

Приклад 3. Петрик за звичкою кинув свій портфель будь-де. Однокласники заховали портфель, і коли Петрик почав шукати його, налякавшись, що портфель зник, віддали загублену річ, порадивши при цьому не кидати речі будь-де, а бути акуратнішим. Це... (жарт).

Приклад 4. Двоє школярів вирішили пожартувати над своїм товаришем і заховали його зимову шапку. Саша, не знайшовши шапки, пішов додому без головного уроку. Погода була холодною, і наступного дня Саша лежав з високою температурою хворий. Це... (жорстокість).

Приклад 5. Діти бешкетували на перерві і кидали одне в одного повні портфелі. Але ось один з портфелів влучив у голову дівчинці. У результаті — тяжка травма. «Ми не хотіли, ми просто жартували»,— виправдовувалися діти. Але чи можна назвати це жартом? Це... (правопорушення).

Приклад 6. Василько кидав сніжками по машинах, які проїжджали повз нього. Одна зі снігових кульок потрапила у лобове скло автомобіля. Водій від несподіванки різко загальмував. Водій машини, яка їхала позаду нього, не розраховував на це, і в результаті обидві машини стикнулися. Один з водіїв отримав тяжкі травми на все життя. Як назвати вчинок Василька? Це... (злочин).

Приклад 7. Підліток, демонструючи друзям свою вправність, цілиться каменем у вуличний ліхтар. Влучивши, вигукує: «Є!» Це... (хуліганство).

Приклад 8.— Алло! Мені Ігоря! Немає? Ну, добре... Хто питає? Так, друг один... Гаразд, я зателефоную пізніше... Розбудив? А ви що, вже спали? Але ж ще рано... Це... (неввічливість).

Приклад 9. Марійка взяла книжку в читальній залі, їй необхідно вивчити на урок вірш. Переписувати його не хочеться. Марійка вирвала сторінку з книжки. Це... (хуліганство).

Приклад 10. Татко весь вечір сидів біля комп’ютера, готував доповідь на конференцію. Перед вечерею він попросив нікого не користуватися комп’ютером, бо в нього ще багато роботи. А Юрко хотів пограти у нову гру.

Поки татко пив чай, Юрко відключив таткову програму і почав грати у свою гру. Але коли батько зайшов до кімнати, хлопчик згадав, що він забув зберегти таткові документи. Це... (неповага).

— Від пустощів до злочину — один крок! На конкретних прикладах ви переконалися, що жарти, пустощі, необдумані вчинки можуть призвести до правопорушень.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

Як ви гадаєте, чи всі в нашій державі дотримують законів? Підтвердіть відповідь прикладом із життя.

— Що відбувається з людьми, які не поважають законів, не дотримують їх?

— Чи є серед дітей порушники законів?

— Як називають таких дітей?

— А що таке правопорушення?

VІІ. Домашнє завдання

С. 101–103.

Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»

© ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2014

Джерела:

1. Володарська М. О. Я у світі. 3 клас (за підручником О. В. Тагліної, Г. Ж. Іванової) /

М. О. Володарська. — Х. : Вид. група «Основа», 2014. — 80 с. — (Серія «Початкова школа. Мій конспект»).

2. Періодичні видання ВГ «Основа» «Зростаємо разом».

Додаток до уроку 26

Гра «Що треба робити, щоб?..»

Бути добрим.— (Робити добрі вчинки.)

Бути ввічливим.— (Говорити ввічливі слова.)

Бути працьовитим.— (Працювати.)

Бути милосердним.— (Виявляти співчуття.)

Бути щедрим.— (Ділитись з друзями іграшками, іншими речами.)

Добре вчитись.— (Бути уважним, багато читати, виконувати завдання вчителя.)

Бути сумлінним.— (Не обманювати, говорити правду.)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн