Урок 26. ПЕРЕДБАЧАЙ НАСЛІДКИ СВОЇХ ВЧИНКІВ

Опис документу:
Урок 26. ПЕРЕДБАЧАЙ НАСЛІДКИ СВОЇХ ВЧИНКІВ Мета: навчити учнів бути непримиренними до негативних людських учинків; вчити розв’язувати прогностичні ситуації «Що трапиться, якщо...»; виховувати бажання завжди і в усьому дотримувати норм моральної поведінки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок 26. ПЕРЕДБАЧАЙ НАСЛІДКИ СВОЇХ ВЧИНКІВ

Мета: навчити учнів бути непримиренними до негативних людських учинків; вчити розв’язувати прогностичні ситуації «Що трапиться, якщо...»; виховувати бажання завжди і в усьому дотримувати норм моральної поведінки.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

— Кого називають правопорушником?

— Чи є серед дітей порушники законів?

Як можна назвати дітей, які порушують права інших? (Правопорушник, злочинець, невихований, поганий)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про правопорушення серед дітей.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

— Учені дослідили, що за останні десятиріччя у світі зросла агресія не тільки між дорослими, а й серед школярів. І як наслідок — кількість жор­стоких злочинів. По радіо, з екранів телевізора ми бачимо і чуємо, як під­літки смертельно побили свого однокласника, вчинили крадіжку, вживають наркотики. Сьогодні в Україні в 11 виховних колоніях утримуються близько 3 тис. неповнолітніх дітей. Більшість із них засуджено за крадіжку, нанесення важких тілесних ушкоджень, убивство.

Цей факт поставив усіх перед гострою необхідністю вивчити причини ви­никнення агресії у дітей.

Яку дитину можна назвати агресивною? (Вона обзиває дітей, б’ється, відбирає іграшки, грубо висловлюється, підриває дисципліну на уроках.)

— Звідки ж беруться агресивні діти?

Найчастіше — це діти із неблагополучних сімей, із психічними захворю­ваннями, а також діти з низькими моральними якостями.

Які правопорушення найпоширеніші серед дітей? (Крадіжки, хуліганство, порушення правил дорожнього руху, бродяжництво, жебраку­вання тощо)

2. Робота в групах

— Чому люди порушують права іншої людини? Спробуємо встановити при­чини правопорушень.

Після обговорення у групах причини правопорушень записують на дошці:

1) погано виховані, низькі моральні якості;

2) жорстокість, агресія;

3) безглузді бажання і вчинки, невміння керувати собою і відповідати за свої вчинки;

4) неблагополучні сім’ї, діти-сироти, діти вулиці;

5) конфлікти з однолітками;

6) погіршення умов життя;

7) незайнятість дітей;

8) сучасний репертуар дитячих театрів, кіно, мультфільмів.

3. Робота за підручником (с. 115–118)

Робота в парах

Учні читають оповідання «Телефонний тероризм» та виконують завдання на с. 116.

Потім читають вірш Євгена Бандуренка «Гнатове виправдання» та вико­нують завдання на с. 118.

— Як Гнат ставився до книги?

— Що ви йому порадите?

4. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Правопорушення серед казкових героїв»

1. Казка Г.-Х. Андерсена «Дюймовочка». Який злочин учинили проти Дюй­мовочки окремі персонажі цієї казки?

а) Шахрайство;

б) вбивство;

в) викрадення;

г) розбій.

2. Казка Ш. Перро «Попелюшка». Чи є порушення закону в діях Принца?

а) Ні;

б) так;

в) частково.

3. Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Василини Прекрасної?

а) Канібалізм;

б) шахрайство;

в) викрадення;

г) розбій;

д) хуліганство;

е) вбивство.

4. Чи порушив Буратіно закон своїм небажанням учитися?

а) Ні;

б) так;

в) це його особиста справа.

5. Казка Г.-Х. Андерсена «Снігова королева». Який злочин учинила Снігова королева?

а) Хуліганство;

б) шахрайство;

в) розбій;

г) викрадення;

д) вбивство.

6. Хто з тварин у казці «Колобок» учинив найнебезпечніший злочин?

а) Вовк;

б) лисиця;

в) ведмідь;

г) слон.

7. Казка «Вовк і семеро козенят». Який злочин учинив вовк?

а) Хуліганство;

б) шахрайство;

в) викрадення;

г) вбивство з канібалізмом.

2. Гра «П’ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які знання ви отримали на уроці?

Що таке хуліганство? (Це умисні дії, що грубо порушують громадський порядок і виражають неповагу до суспільства.)

— Чи були ви коли-небудь свідками хуліганства?

— Чи допускав хтось із вас хуліганські дії щодо інших людей?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 115–118).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!