Урок 26. ПЕРЕДБАЧАЙ НАСЛІДКИ СВОЇХ ВЧИНКІВ

Опис документу:
Урок 26. ПЕРЕДБАЧАЙ НАСЛІДКИ СВОЇХ ВЧИНКІВ Мета: навчити учнів бути непримиренними до негативних людських учинків; вчити розв’язувати прогностичні ситуації «Що трапиться, якщо...»; виховувати бажання завжди і в усьому дотримувати норм моральної поведінки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 26. ПЕРЕДБАЧАЙ НАСЛІДКИ СВОЇХ ВЧИНКІВ

Мета: навчити учнів бути непримиренними до негативних людських учинків; вчити розв’язувати прогностичні ситуації «Що трапиться, якщо...»; виховувати бажання завжди і в усьому дотримувати норм моральної поведінки.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

— Кого називають правопорушником?

— Чи є серед дітей порушники законів?

Як можна назвати дітей, які порушують права інших? (Правопорушник, злочинець, невихований, поганий)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про правопорушення серед дітей.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

— Учені дослідили, що за останні десятиріччя у світі зросла агресія не тільки між дорослими, а й серед школярів. І як наслідок — кількість жор­стоких злочинів. По радіо, з екранів телевізора ми бачимо і чуємо, як під­літки смертельно побили свого однокласника, вчинили крадіжку, вживають наркотики. Сьогодні в Україні в 11 виховних колоніях утримуються близько 3 тис. неповнолітніх дітей. Більшість із них засуджено за крадіжку, нанесення важких тілесних ушкоджень, убивство.

Цей факт поставив усіх перед гострою необхідністю вивчити причини ви­никнення агресії у дітей.

Яку дитину можна назвати агресивною? (Вона обзиває дітей, б’ється, відбирає іграшки, грубо висловлюється, підриває дисципліну на уроках.)

— Звідки ж беруться агресивні діти?

Найчастіше — це діти із неблагополучних сімей, із психічними захворю­ваннями, а також діти з низькими моральними якостями.

Які правопорушення найпоширеніші серед дітей? (Крадіжки, хуліганство, порушення правил дорожнього руху, бродяжництво, жебраку­вання тощо)

2. Робота в групах

— Чому люди порушують права іншої людини? Спробуємо встановити при­чини правопорушень.

Після обговорення у групах причини правопорушень записують на дошці:

1) погано виховані, низькі моральні якості;

2) жорстокість, агресія;

3) безглузді бажання і вчинки, невміння керувати собою і відповідати за свої вчинки;

4) неблагополучні сім’ї, діти-сироти, діти вулиці;

5) конфлікти з однолітками;

6) погіршення умов життя;

7) незайнятість дітей;

8) сучасний репертуар дитячих театрів, кіно, мультфільмів.

3. Робота за підручником (с. 115–118)

Робота в парах

Учні читають оповідання «Телефонний тероризм» та виконують завдання на с. 116.

Потім читають вірш Євгена Бандуренка «Гнатове виправдання» та вико­нують завдання на с. 118.

— Як Гнат ставився до книги?

— Що ви йому порадите?

4. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Правопорушення серед казкових героїв»

1. Казка Г.-Х. Андерсена «Дюймовочка». Який злочин учинили проти Дюй­мовочки окремі персонажі цієї казки?

а) Шахрайство;

б) вбивство;

в) викрадення;

г) розбій.

2. Казка Ш. Перро «Попелюшка». Чи є порушення закону в діях Принца?

а) Ні;

б) так;

в) частково.

3. Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Василини Прекрасної?

а) Канібалізм;

б) шахрайство;

в) викрадення;

г) розбій;

д) хуліганство;

е) вбивство.

4. Чи порушив Буратіно закон своїм небажанням учитися?

а) Ні;

б) так;

в) це його особиста справа.

5. Казка Г.-Х. Андерсена «Снігова королева». Який злочин учинила Снігова королева?

а) Хуліганство;

б) шахрайство;

в) розбій;

г) викрадення;

д) вбивство.

6. Хто з тварин у казці «Колобок» учинив найнебезпечніший злочин?

а) Вовк;

б) лисиця;

в) ведмідь;

г) слон.

7. Казка «Вовк і семеро козенят». Який злочин учинив вовк?

а) Хуліганство;

б) шахрайство;

в) викрадення;

г) вбивство з канібалізмом.

2. Гра «П’ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які знання ви отримали на уроці?

Що таке хуліганство? (Це умисні дії, що грубо порушують громадський порядок і виражають неповагу до суспільства.)

— Чи були ви коли-небудь свідками хуліганства?

— Чи допускав хтось із вас хуліганські дії щодо інших людей?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 115–118).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн