УРОК 25. РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. КОМПОЗИЦІЯ «МРІЙЛИВИЙ КІТ»

Опис документу:
УРОК 25. РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. КОМПОЗИЦІЯ «МРІЙЛИВИЙ КІТ» Мета: формувати в учнів практичні вміння та навички під час роботи з пластиліном; навчити ліпити предмети комбінованим способом, поєднуючи конструктивний і пластичний способи ліплення при виготовленні однієї фігури; вдосконалювати і закріплювати навички зображення тварин, їх пропорцій і характеру, просторового положення; розвивати творчу уяву; виховувати любов до праці, до тварин.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 25. РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. КОМПОЗИЦІЯ «МРІЙЛИВИЙ КІТ»

Мета: формувати в учнів практичні вміння та навички під час роботи з пластиліном; навчити ліпити предмети комбінованим способом, поєднуючи конструктивний і пластичний способи ліплення при виготовленні однієї фігури; вдосконалювати і закріплювати навички зображення тварин, їх пропорцій і характеру, просторового положення; розвивати творчу уяву; виховувати любов до праці, до тварин.

Обладнання: плакат «Ліплення тварин з пластиліну», ілюстрації із зображенням свійських тварин; пластилін, дощечки, стеки, серветки для рук, картон.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

  • Давно відомий він тобі:

Коли на сонечку дрімає,

Він колискову сам собі

Під ніс тихесенько співає.

Що в пісні тій — ніхто не зна,

І ми про це тут не напишем.

Ми тільки знаєм, що вона

Не до вподоби мишам! (Кіт)

— Чим ми сьогодні будемо займатися, ви дізналися з загадки. Сьогодні на уроці ми виготовимемо композицію «Мрійливий кіт».

2. Вступна бесіда

— Що ви знаєте про тварин?

— Як називаються тварини, які живуть у лісі?

— А як називають тварин, які живуть поруч із людиною?

— Розгадайте кросворд (див. додаток на с. 82).

— Так, це свійські тварини. Що ви про них знаєте?

— Чому їх так називають?

— Як вони допомагають людині?

— У кого вдома живе кішка або кіт? Розкажіть про своїх улюбленців. (Відповіді дітей.)

— Сьогодні на уроці у кожного з нас з’явиться хвостатий друг — ми його спробуємо виліпити з пластиліну.

— Ви, напевно, чули, що домашня кішка пішла від дикої кішки, яка і зараз живе в Африці. Хоча людина приручила кішку давно, зовні свійські і дикі кішки дуже схожі. Розрізняють чимало порід домашніх кішок. Вони відрізняються, головним чином, довжиною шерсті і забарвленням. Кішки вельми примхливі у виборі для себе постійного місця в квартирі. Одні мурки люблять м’які поверхні, інші сплять на жорстких. Головне, щоб було тепло, чисто і м’яко. Для догляду за кішкою потрібно мати кілька необхідних речей. Назвіть їх. (Дошка для заточування нігтів, каганець для корму, посуд, туалетний лоток і т. ін.)

— Перелічіть ласощі, які полюбляють кішки. (Риба, м’ясо, молоко)

— Кішка — високорозвинена тварина. Вона відрізняється спостережливістю, прекрасною пам’яттю, відчуває простір і час, піддається дресируванню. Кішки — відмінні артисти. Їх можна побачити в театрі звірів під керівництвом Н. Дурової, театрі кішок під керівництвом Ю. Куклачова.

— Багато художників і скульпторів присвячували свою творчість тваринному світу. Таке мистецтво називається анімалістичним. Щоб зобразити тварину, треба багато за нею спостерігати, запам’ятати не тільки зовнішній ви­гляд, але зрозуміти характер і звички тварини. Тільки тоді робота буде правдивою. Згадайте, як рухаються кішки, сидять, лежать, їдять, сплять, грають. (Демонстрування кішок, зроблених з різних матеріалів.)

— Визначте рух кожної кішки, що вона робить?

— Подивіться, як можна намалювати кішку.

— Ліпити можна різними способами: з цілого шматка, витягаючи пластилін або роблячи поглиблення, а можна з окремих деталей, з’єднуючи їх між собою, а також комбінуючи перший спосіб і другий.

Фізкультхвилинка

3. Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

На дошці — плакат «Ліплення тварин з пластиліну».

— Розглянувши фігурку кішки, вам потрібно визначити характер рухів (у спокійному вона стані або приготувалася до стрибка), звернути увагу на тулуб, голову округлої форми, ніс і подушечки вусів схожі за формою на кролячі, але трохи ширші, в той час як очі і вуха нагадують частини тіла лисиці. Вуха у кішки короткі і гострі, лапи тонкі й високі. Треба звернути увагу на те, що деяких частин тіла кішки не видно, вони приховані густою шерстю, проте загальну їх форму можна побачити. Наприклад, коли кішка сидить, задні ноги лише злегка проглядаються. Спочатку ліпиться вихідна форма, вона нагадує циліндр, потім окремо виліплюються інші частини тіла: голова, передні і задні ноги, ще раз перевіряються пропорції тулуба, ніг, голови. (У роботі використовуються пластичний і конструктивний способи ліплення. Всі частини з’єднуються, шви загладжуються, стекою намічається шерсть.)

— А тепер розгорніть підручники на с. 92. Будемо виконувати роботу за таким планом.

  • На половину аркушу картону-основи олівцем нанесіть ескіз майбутньої композиції. Доберіть кольори і тонким шаром нанесіть пластилін на основу.

  • Скачайте дві кульки: велику — для тулуба, меншу — для голови кота. Примніть у долонях або на дощечці. З голови витягніть вушка. Розмістіть на основі і притисніть пальцями. Скачайте ковбаску і надайте їй форму хвоста. З’єднайте з тулубом.

  • Доповніть композицію зірками, місяцем. Стекою прикрасьте кота, травичку.

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Діти починають роботу. Учитель за потреби допомагає.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

— Подивіться на нашу виставку. Ми немов опинилися на галявині з котами, які дивляться на зоряне небо та про щось мріють.

— Ви дуже постаралися. У вас вийшли веселі та кумедні тваринки. Молодці!

— Чия робота вам сподобалася найбільше? Чому?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи сподобався вам урок?

— З яким матеріалом ми працювали?

— Про що нове дізналися на уроці?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.