Урок 25. ПРО ПРАВОПОРУШЕННЯ

Опис документу:
Урок 25. ПРО ПРАВОПОРУШЕННЯ Мета: продовжити знайомлення учнів із правовими поняттями, із можливими правопорушеннями серед дітей; вчити оцінювати приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших; виховувати правдивість, бажання дотримувати правил співжиття в суспільстві.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 25. ПРО ПРАВОПОРУШЕННЯ

Мета: продовжити знайомлення учнів із правовими поняттями, із можливими правопорушеннями серед дітей; вчити оцінювати приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших; виховувати правдивість, бажання дотримувати правил співжиття в суспільстві.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (див. додатковий матеріал до уроку на с. 86)

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про правопорушення серед дітей.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

— Життя змусило людей установити безліч різних правил, які керують стосунками між людьми. Ми зустрічаємось із ними на кожному кроці.

Ти заходиш до школи, і перед тобою на стіні — правила поведінки учнів.

Сідаєш у трамвай чи тролейбус — перед тобою правила користування міським транспортом, коротше — правила для пасажирів.

Заходиш у кінотеатр і тут свої правила, яких повинні дотримувати глядачі.

Дуже суворі правила дорожнього руху.

Але існують правила, обов’язкові для всіх громадян країни, ким би вони не були — дорослі чи діти, робітники чи селяни, вчителі чи учні, пішоходи чи па­сажири. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі, правила, за якими живе держава, обов’язки кожного громадянина та його права. Ці правила затверджує найвища влада у країні, а в нашій країні — Верховна Рада України. Називаються такі правила державними законами. Поважайте закони своєї держави!

Закон — це концентрація багатовікової мудрості і багатовікового добра. Закон захищає й оберігає перш за все тебе, твою сім’ю, твоє щастя, майбутнє твоїх дітей. Порушувати закон — це все одно, що рубати гілку, на якій ми си­димо.

Умійте підкорятися закону, дисципліні, порядку, нормам людського спів­життя. Не будьте мовчазними спостерігачами порушення закону. «Якщо ти хоча б раз заплющиш очі на що-небудь, ти звикнеш заплющувати очі на все» (вислів, який приписують Г. С. Сковороді).

Закон — обов’язкове для всіх правило. Ухвалюється і захищається дер­жавою.

Головний закон держави — Конституція.

Хоча більшість людей нашої країни поважають закони, однак часто трапляються і їх порушення. Порушення законів бувають різні. Деякі з них не мають серйозних наслідків. Серйозні правопорушення називають злочинами, а людей, які їх чинять,— злочинцями.

Провина — вина; проступок — порушення правил поводження; злочин — проступок, що карається законом.

Злочин — суспільно-небезпечна дія з порушенням установлених правил і норм поведінки, яка заподіює людям зло.

Правопорушення — це антигромадський учинок, який завдає шкоди суспільству та іншим людям.

2. Робота за підручником (с. 108–115)

Робота в парах

Учні читають вірш Надії Красоткіної «Як чесним бути?» та виконують за­вдання на с. 109.

Потім читають оповідання В. О. Сухомлинського «Хлопці розважаються» та виконують завдання на с. 110.

— Поміркуйте, кого та чому один з героїв називає дикунами? Чи погоджу­ється із ним автор?

— А ви? Чи повинні хлопці відповідати за свій учинок?

Учні читають оповідання «Соромно» та виконують завдання на с. 111.

Робота в парах

Учні читають оповідання «Бомжик-перевертень» та виконують завдання на с. 115.

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Правопорушення, скоєні казковими персонажами або проти казкових персонажів»

  • Які порушення відбувалися у казці «Снігова королева» і хто є поруш­ником? (Викрадення хлопчика. Снігова королева)

  • У яких казках було скоєно подібні злочини? («Івасик-Телесик», «Гуси- лебеді», «Дюймовочка»)

  • У якій казці було порушено право на захист від насилля, на відпочинок та дозвілля? («Попелюшка»)

  • Яке правопорушення скоїв Колобок? (Утік з дому)

  • Що порушила Машенька у казці «Три ведмеді»? (Право власності)

  • Хто є шахраями у казці «Буратіно»? (Кіт Базиліо, лисиця Аліса)

  • Яке право порушив вовк у казці «Вовк і семеро козенят»? (Право на життя)

  • Герой якої казки не мав змоги вільно висловлювати свої думки та погляди? («Цибуліно»)

— Чи потрібно на вашу думку, карати правопорушника? Обґрунтуйте свої міркування.

2. Гра «П’ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які знання ви отримали на уроці?

— Які правопорушення найчастіше бувають у нашій школі?

— Чому деякі люди стають на шлях правопорушень?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 108–115).

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 25

Робота в парах

— Пригадайте, які права та обов’язки мають учні?

— З’єднайте стрілочками відповідні поняття.

Де записані права й обов’язки у вигляді законів? (У Конституції України)

А навіщо нам потрібні закони? (Закони підказують, як усім жити у злагоді і мирі.)

Як громадяни повинні ставитися до законів своєї держави? (Поважати і виконувати їх.)

— Як ви гадаєте, чи всі у нашій державі дотримують законів? Наведіть приклади із життя.

— Чи є серед дітей порушники законів?

Як називають таких дітей? (Правопорушник, злочинець, невихований, поганий)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн