Урок 25. Поетична скринька. Степан Жупанин. Наталчина пригода

Опис документу:
Урок 25. Поетична скринька. Степан Жупанин. Наталчина пригода Мета: удосконалювати техніку читання поетичних творів; формувати читацьку само¬стійність; ознайомити з творчістю Степана Жупанина; розвивати вміння ділитися своїми враженнями про прочитане; виховувати почуття дружби. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Мовленнєва розминка

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 25. Поетична скринька. Степан Жупанин. Наталчина пригода

Мета: удосконалювати техніку читання поетичних творів; формувати читацьку само­стійність; ознайомити з творчістю Степана Жупанина; розвивати вміння ділитися своїми враженнями про прочитане; виховувати почуття дружби.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота над потішкою

Вдень в дуплі сидить сова,

Навіть дзьоб не висува,

А вночі вона полює,

Совенят малих годує.

— Мамо, вдень чого сова

Навіть дзьоб не висува?

— Дуже кепсько бачить вдень,

То сидить, анітелень.

— І чого ота сова

Навіть дзьоб не висува?

1) Читання «луною» за вчителем.

2) Гра «Актори».

Прочитати здивовано, злякано.

2. Робота над скоромовкою

Рак-татусь приніс з крамниці

Раченятам годівниці.

— Прочитайте повільно, швидко, дуже швидко.

— Прочитайте радісно, сумно, сердито.

3. Дихальні вправи

— Як плаче немовля? (У-а!)

— Як мама колише дитину? (А-а!)

— Як тато забиває цвях? (Тук-тук!)

— Як каже бабуся внукові замазурі? (А-я, я-й!)

— Як сопе дідусь, коли заснув, читаючи газету?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Виставка-презентація учнівських малюнків до загадки Леоніда Глібова

2. Робота в парах. Гра «Ти — мені, я — тобі»

Учні ставлять одне одному підготовлені вдома запитання за змістом вірша-загадки.

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогоднішній урок присвячений українському письменникові Степанові Жупанину.

Поет народився 1936 року. Виріс на мальовничій Карпатській землі. Стрімкі гірські потоки, зелені полонини, задушевні народні пісні, забави і праця разом із дорослими — усе це наповнювало його душу щирими почуттями. З часом вони вилилися у цікаві, написані живою, теплою мовою вірші. Чимало у доробку поета є загадок та скоромовок.

ЛІЩИНА

— Ліщино кучерява,

чому стоїш ти скраю?

— Тому, що я діброву

ось тут розпочинаю.

Як маю сто горішків,

з них буде сто ліщинок,

до царства лісового

аж сто дзвінких стежинок.

І ще одне не знаєш

ти, хлопчику цікавий:

мене садила білка —

горіх сховала в трави.

Його в обійми теплі

взяла землиця-мати,

а веснонька пригріла —

і стала я зростати.

— З ким розмовляє ліщина? Як вона пояснює свою появу?

— Знайдіть у вірші слова у зменшувально-пестливій формі.

— З якою метою їх ужито?

— З яким настроєм потрібно читати вірш?

Фізкультхвилинка

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання вірша Степана Жупанина «Наталчина пригода» (с. 28–29)

1. Виразне читання вірша вчителем

— Яка пригода трапилася з Наталкою?

2. Словникова робота

Довідкове бюро

Балка — яр з пологими схилами.

Читання слів «луною» за вчителем

Десь, дітьми, знайшлись, зняв, нещасті, рукавички, невесело, сніжки.

— Пошепки промовте слова з одним складом, дещо голосніше — двоскладові слова, голосно — трискладові, дуже голосно — чотирискладові слова.

3. Гра «Бджілки»

Напівголосне читання учнями тексту, кожен — у своєму темпі.

— Хто допоміг дівчинці? Як саме?

— Чи змінився настрій Наталки? Поясніть свою відповідь.

— Що ви можете сказати про Вову?

— Які слова повторюються у вірші? («Ох, невесело Наталці!»)

4. Гра «Не перерви ланцюжок»

Читання вірша учнями «ланцюжком».

5. Гра «Знайди рими»

Наталці — у балці;

загубила — ліпила;

Наталці — пальці;

пухнасті — нещасті;

Вова — мовив;

жалко — Наталко.

6. Робота за ілюстрацією

— Знайдіть рядки вірша, що проілюстрував художник.

VI. Підсумок уроку

— Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?

— Чого він вас навчив?

— Який висновок для себе зробили?

VII. Домашнє завдання

Придумати розповідь — продовження до вірша.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн