УРОК 24. РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. КОМПОЗИЦІЯ «ПОРИ РОКУ»

Опис документу:
УРОК 24. РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. КОМПОЗИЦІЯ «ПОРИ РОКУ» Мета: формувати в учнів уміння працювати з пластиліном; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності, уяву; вчити контролювати і коригувати свої дії, орієнтуючись на зразок, ефективно співпрацювати як з учителем, так і з однолітками, поважати в спілкуванні партнера і самого себе; виховувати посидючість, вміння дружити, любов до навколишнього світу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 24. РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. КОМПОЗИЦІЯ «ПОРИ РОКУ»

Мета: формувати в учнів уміння працювати з пластиліном; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності, уяву; вчити контролювати і коригувати свої дії, орієнтуючись на зразок, ефективно співпрацювати як з учителем, так і з однолітками, поважати в спілкуванні партнера і самого себе; виховувати посидючість, вміння дружити, любов до навколишнього світу.

Обладнання: пластилін, картон, клей, стеки, дощечки для пластиліну, ілюстрації із зо­браженням зимових, весняних, осінніх та літніх пейзажів.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо ознайомлення з прийомами роботи з пластиліном, будемо навчатися нового прийому ліплення з пластиліну — барельєфа — ліплення зображення на плоскій пластині. Ми з вами вже ліпили з пластиліну. А який матеріал ще використовують для ліплення? (Відповіді дітей.)

— Так, можна ліпити із тіста, із глини, із вогкого піску на пляжі, із снігу.

— А ще ми згадаємо, як потрібно ставитися до рослин, дерев. Відгадайте, як називатиметься наша композиція.

— Так, наша композиція називається «Пори року».

Робота над загадками (див. додаток на с. 78)

2. Вступна бесіда

— Яка пора року вам подобається найбільше?

— Чи можна відповісти на це запитання? Чому?

— Кожна пора року чимось подобається: взимку це — зимові розваги, свято Нового року, навесні — все розцвітає, стає тепло, влітку — канікули, можна купатися, засмагати, ласувати ягодами, а восени — врожай фруктів та овочів, чудові краєвиди та ін.

— Що можна зобразити на вашій композиції? (Відповіді дітей.)

— Відгадайте загадки. Чи упізнаєте ви ці дерева?

  • Проливала дрібні сльози

Молода дівиця.

Полоскала довгі коси

У чистій водиці. (Верба)

  • Як прийде весна в садочок —

До лиця білий віночок,

Ну, а восени цій кралі

Приглянулися коралі. (Калина)

  • Що за диво? На гіллі

Їжачки ростуть малі.

В них гостренькі колючки

Та зелені кожушки. (Каштани)

  • Дерево росте крислате,

Листям різьбленим багате.

Примостились під листочки

В тюбетеєчках синочки. (Дуб)

  • Боягузка у гайочку

Заховалась за дубочки.

Не лякав ніхто панянку,

Та тремтить безперестанку. (Осика)

  • Восени панянки

Зняли одяганки,

А висока пані

Ще у сарафані. (Сосна)

  • Наче сонечко, на вітах

Зацвіли пахучі квіти.

Втішилась сім’я бджолина,—

Буде з медом вся родина. (Липа)

  • Стережуть колючки їй

Цвіт весняний запашний,

А осінньої години —

Червонясті намистини. (Шипшина)

— Які загадки були про кущі?

— Чим дерева відрізняються від кущів?

Учні декламують вірш А. Костецького «Розмова з другом».

РОЗМОВА З ДРУГОМ

Спасибі людям, що зростили ліс:

За всі дуби, ялини в пишнім гіллі

І за красу отих зелених кіс,

В яких стоять гнучкі берізки білі.

Коли б не ліс, не знали б ми про те,

Що є фіалка й пролісок на світі,

Як у маю конвалія цвіте —

Найкраща, найніжніша поміж квітів.

Від суховіїв сохнула б земля,

Була б вона подібна до пустелі,

А ліс накличе хмару на поля,

Дощі проллються весняні, веселі ...

Спасибі ж людям, що зростили ліс...

Фізкультхвилинка

3. Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

На дошці — ілюстрації із зображенням зимового лісу та окремих дерев, весняного лугу, літньої галявини та осіннього гайка.

— Розгорніть підручник на с. 91, розгляньте зразки композицій. Спробуйте виготовити композицію тієї пори року, яка вам найбільше подобається.

  • На картон-основу тонким шаром нанесіть пластилін. Згадайте, які кольори переважають улюбленої пори року. Від цього залежатиме вибір кольорів пластиліну.

  • Скачайте ковбаски і викладіть стовбур з гілками. Скачайте кульки, надайте їм форми листя й «одягніть» гілки. Стекою зробіть прожилки на листі.

  • Доповніть композицію травою і квітами, хмарами, птахами. Дерево навесні прикрасьте квітами, а влітку — плодами.

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Після повторення правила безпечної роботи з пластиліном учні починають працювати. Учитель за потреби надає допомогу.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

— Розкажіть про свою композицію.

— Чому саме цю пору року вирішили зобразити?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого ми навчалися сьогодні на уроці?

— Як треба ставитися до рослин, до дерев?

— Як треба поводитися у лісі?

— Які правила поведінки в лісі ви знаєте?

  • Не ламай гілля дерев.

  • Не зривай квіти, лікарські трави.

  • Не вбивай павуків та не рви павутиння.

  • Не руйнуй гнізда птахів.

  • Не руйнуй мурашники.

  • Не збивай гриби ногами, навіть отруйні.

  • Не псуй кору дерев.

  • Не пали вогнище у лісі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн