УРОК 23. РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. «ВЕСЕЛИЙ РАВЛИК» З КОМПАКТ-ДИСКУ

Опис документу:
УРОК 23. РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. «ВЕСЕЛИЙ РАВЛИК» З КОМПАКТ-ДИСКУ Мета: продовжувати знайомство з різними прийомами роботи з пластиліном, удоско-налювати техніку цієї роботи; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву; виховувати охайність, самостійність, дбайливе ставлення до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 23. РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. «ВЕСЕЛИЙ РАВЛИК» З КОМПАКТ-ДИСКУ

Мета: продовжувати знайомство з різними прийомами роботи з пластиліном, удоско­налювати техніку цієї роботи; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву; виховувати охайність, самостійність, дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: старий компакт-диск, стеки для ліплення, пластилін, зубочистка, ілюстрації з зображенням равликів.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

— Як ми називаємо людей, які добре працюють?

— Ви — теж робочі люди, а ваша робота — це навчання. У кожної робочої людини є свої правила, і у нас теж є правила робочої людини. Давайте згадаємо їх!

  • Працювати на своєму робочому місці.

  • Уважно слухати пояснення вчителя.

  • Перш ніж почати роботу, правильно приготувати своє робоче місце.

  • На уроці дотримуватися тиші, не відволікати товариша.

  • Під час роботи тримати робоче місце в порядку.

  • Працювати треба дружно.

  • Навчився сам — допоможи товаришу.

  • Закінчив роботу — прибери своє робоче місце.

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пластиліном, згадаємо прийоми роботи, які ми вже знаємо. Аплікація, яку ми будемо виконувати, називається «Веселий равлик», а зробимо ми її на старому компакт-диску.

2. Вступна бесіда

  • Показав з доріжки

Голову і ріжки.

Хто повільно так повзе,

На собі свій дім везе? (Равлик)

— Що ви знаєте про равликів?

— Де вони мешкають?

— Чим живляться?

— Чи є у них вороги? (Діти розглядають ілюстрації із зображенням равликів у природі. Учитель слухає відповіді учнів.)

3. Розповідь учителя

— Чим харчується равлик? Равлик — травоїдна тварина.

— Що це означає? Як ви розумієте значення слова «травоїдна»? (Травоїдна — така, що харчується травою й іншими рослинами.) Равлик поїдає зелене листя різних рослин.

— Як живе равлик?

Равлик вологолюбний. У суху погоду ховається під каменями, у тіні рослин або в сирому моху. Зазвичай день проводить, сховавшись у свою мушлю, на годівлю виходить уночі. Найбільш активний равлик протягом ночі й після зливи.

Як він зимує?

Восени, коли на вулиці стає прохолодно, равлики закопуються в ґрунт на зимівлю. Навесні, коли потеплішає, пробуджуються й залишають свій зимовий притулок.

А навіщо равликові ріжки?

У равлика не одні ріжки-вусики, а дві пари — два й два. Одна маленька пара — це вусики, якими равлик нюхає. Друга більша пара — це очі. Ріжки-вусики равликів дуже чутливі: якщо вони випадково торкнуться певного предмета, то равлик моментально ховає їх усередину. Деякі діти люблять тикнути равлика й дивитися, як він ховає ріжки. Ніколи так не робіть! Нікому не може подобатися, якщо йому тикають в очі.

Як рухається равлик?

Равлик рухається дуже повільно. Справа в тому, що вся нижня частина тіла равлика є суцільною «ногою»! Коли равлик повзе, з ноги виділяється липка рідина, що допомагає равликові рухатися й утримуватися на поверхні. Якщо равлика потривожити, він ховається в мушлі. Хоча мушля равлика досить міцна — може витримати, якщо на неї наступить маля, що тільки-но навчилося ходити, все-таки намагайтеся не наступати на равликів.

Чи є вороги в равликів?

У равликів і без людини достатньо ворогів: їжаки, миші, хижі комахи, жаби, птахи, ящірки, равлики-хижачки. У деяких країнах люди вживають равликів у їжу.

Фізкульхвилинка

Онде равлик повзе,

Свою хатку везе.

Хатка у равлика чудна —

На спині вона.

Коли равлик спочиває,

Ріжки й ніжку в ній ховає.

4. Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

— А зараз ми спробуємо зліпити равлика за допомогою компакт-диску. Розгорніть підручник на с. 89 та скористайтеся порадами, як зробити веселого равлика.

  • На картоні обведіть за допомогою шаблона тулуб равлика.

  • На тулуб тонким шаром нанесіть пластилін.

  • Приклейте до тулуба компакт-диск — будиночок равлика.

  • Прикрасьте будиночок равлика візерунками.

  • Надайте виразності образу равлика, зробіть очі, рот, ріжки.

— А якщо ви швидко впоралися з композицією «Веселий равлик», на компакт-диску можна зробити візерунок з квітів.

  • Щоб зробити квіти, скачайте пластилінові кульки і сплюсніть їх.

  • Заготовки пелюсток приліпіть на компакт-диск.

  • Серединку квітки прикрасьте пластиліном іншого кольору.

  • Між квітами приліпіть до диска листя і спіральні пагони ніжно-зеленого кольору.

  • Намагайтеся, щоб всі квіти були різними. Зубочисткою проколіть точки і зробіть прожилки.

  • Щоб пелюстки були однаковими, згорніть пластилінову ковбаску і розріжте її на кілька рівних частин.

  • Для троянди загорніть спіраллю смужку червоного пластиліну та приплюсніть її.

  • Прикрасьте квітку тонкими жовтими спіральками.

  • Простір між квітами і великими листками заповніть невеликими кульками пластиліну.

  • Візерунок на компакт-диску зробіть у парі з товаришами.

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Правила роботи з товаришами

— Якщо вам все зрозуміло і немає жодних питань, можете приступати до роботи. Не поспішайте, виконуйте роботу акуратно. Ви знаєте: якщо вам знадобиться допомога, ви можете звернутися до мене чи до сусіда по парті. Згадайте правила роботи з товаришами.

  • Поважай працю товариша. Ніколи не бери до рук чужу роботу без дозволу автора чи вчителя. Не ламай чужих виробів, навіть якщо вони погано зроблені.

  • Не торкайся руками представлених на виставці робіт, в тому числі і своїх;

  • Навчився сам — допоможи товаришеві. Підкажи, яким прийомом краще зробити потрібну форму або виправити помилку. Покажи це на своїй роботі. Виправляй роботу товариша або роби за нього тільки з його згоди.

  • У спільній з товаришем роботі над композицією будь згідливим і поступливим у виборі теми та персонажів. Виготовляй вироби чесно. Поступися товаришеві виготовленням більш простих виробів. При невдачі не звинувачуй товариша, а допоможи виправити помилки.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

— У вас вийшли чудові равлики та панно із квітів!

— Розгляньте свої роботи та роботи своїх товаришів.

— Чи все у вас вийшло?

— Яких помилок припустилися?

— Чи помітили помилки у товаришів?

— Що треба було зробити, щоб уникнути цих помилок?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Наш урок добіг кінця.

— Чого він вас навчив?

— Хто вважає, що трудився у повну сілу?

— Як треба поводитися у природі?

— Як слід ставитися до комах, равликів, рослин, квітів?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Сучасні проблеми адаптації та соціалізації особистості»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн