Урок 23. Поетична скринька. Леонід Глібов. Загадка

Опис документу:
Урок 23. Поетична скринька. Леонід Глібов. Загадка Мета: ознайомити учнів з творчістю Л. І. Глібова; продовжити ознайомлення учнів із ба-гатством, красою і величчю рідної мови; удосконалювати навички свідомого, правильного виразного читання; розвивати мислення, діалогічне і монологічне мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 23. Поетична скринька. Леонід Глібов. Загадка

Мета: ознайомити учнів з творчістю Л. І. Глібова; продовжити ознайомлення учнів із ба­гатством, красою і величчю рідної мови; удосконалювати навички свідомого, правильного виразного читання; розвивати мислення, діалогічне і монологічне мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою

Біля баби баба сіла.

Баба бабі бубуніла.

Бубуніла з півгодини

Баба бабі про новини.

2. Розчитування за складовою таблицею

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Конкурс «Хто краще прочитає вірш»

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Дощик, сонячний і хлібний,

Спить у лагідній хмаринці.

А. Костецький

— Яка картина постала у вашій уяві під час читання поетичних рядків?

— Якими незвичайними ознаками поет наділив дощ і хмаринку?

— Поет Леонід Глібов також писав про дощ і хмари. З його твором ми сьо­годні ознайомимося.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Біографічна довідка

— Народився Л. І. Глібов 1827 року на Полтавщині. Його дитинство минуло на березі річки Хорол, у мальовничому селі Горби. Батьки не цуралися народних звичаїв. Маленького Леоніда батьки звали Льолик. Він був веселим і жвавим хлопчиком, що дуже любив рослини і квіти. Удома охоче доглядав за квітами. Його прозвали жартома «квітчастим королем». Коли знайомі чи родичі зустрічали хлопчика, то так і вітали його: «Здоров був, Льолику, квітчастий король!».

До школи Льолик спочатку не ходив, а вчився вдома. Учителькою була мати Орина Гаврилівна, культурна, освічена жінка.

У 13 років Леоніда віддали до гімназії у Полтаві. Він швидко потоваришував з учнями. Але, уперше відірвавшись від дому, він так занудьгував, що йому снилася рідна оселя. Ця туга вилилась у перший вірш, над яким він старанно вивів назву «Сон».

Понад 50 творів написав він для маленьких читачів. З-поміж них є загадки, вірші, байки, акровірші.

2. Робота над акровіршем

Акровірш — віршована загадка, відгадка якої складається з початкових літер усіх рядків.

— Прочитайте і розгадайте акровірш (запис — на дошці).

ХТО ВОНА?

Лиха зима сховається,

А сонечко прогляне,

Сніжок води злякається,

Тихенько тануть стане, —

І здалеку бистресенько

Вона до нас прибуде,

Кому-кому любесенько,

А діткам більше буде.

Фізкультхвилинка

3. Опрацювання твору Л. Глібова «Загадка» (с. 26–27)

1) Виразне читання загадки вчителем до слів «…і потяглась кудись за гай».

— Чи здогадалися ви, про яку саме бабусю Гасю йдеться у загадці?

2) Словникова робота.

Чимчікувати — іти швидко, поспішно, часто ступаючи.

Баштанник — сторож на баштані або його власник.

Баштан — ділянка поля, на якій вирощують дині, кавуни.

Курінь — легка будівля на городах, баштанах.

3) Читання загадки учнями «ланцюжком» за строфами.

4) Гра «Хто швидше?».

— Знайдіть і прочитайте речення, у яких ужито слова, що є на картках-блискавках.

Слова: чудна, взялася, дідок, застукаю, прозвать, нашкодить.

5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. Спостереження за мовою твору.

— Прочитайте виділені слова. Чому автор використав саме їх?

— Поясніть вислів «чуба намне».

— Прочитайте перше речення твору. Як ви розумієте слово гладуха?

— У яких рядках вірша-загадки автор висловив своє ставлення до бабусі Гасі? Прочитайте.

— Прочитайте народну загадку.

  • Була собі баба Гася, як прийде — всі скачуть, як довго ж нема — плачуть.

— Чим загадка Леоніда Глібова відрізняється від народної?

— Продовжте низку слів, якими можна назвати хмару: темна, сива…

6) Гра «Заєць — вовк».

Учні читають вірш парами («заєць» утікає, «вовк» намагається його наздогнати).

7) Робота за ілюстрацією.

— Знайдіть рядки вірша, до яких художник намалював малюнок.

VI. Підсумок уроку

— З яким твором ознайомилися на уроці?

— Хто є автором вірша-загадки?

— Що ви дізналися про Леоніда Глібова?

— Що таке акровірш?

VII. Домашнє завдання

Читати виразно вірш-загадку. Намалювати малюнок. Підготувати запитання до прочитаної загадки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи комунікативної компетентності молодшого школяра. Практичні матеріали»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.