УРОК 22. РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. ВАЗА ДЛЯ КВІТІВ

Опис документу:
УРОК 22. РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. ВАЗА ДЛЯ КВІТІВ Мета: ознайомити учнів з матеріалом для ліплення — пластиліном, його властивостями (колір, пластичність, склад — віск, глина, фарби), з інструментами, що використовуються при роботі з пластиліном; розширити уявлення про природні матеріали; навчити виготовляти вазочку для квітів; розвивати творчу уяву, увагу, спостережливість, пам’ять, дрібну моторику пальців рук, відчуття об’єму і форми.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 22. РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. ВАЗА ДЛЯ КВІТІВ

Мета: ознайомити учнів з матеріалом для ліплення — пластиліном, його властивостями (колір, пластичність, склад — віск, глина, фарби), з інструментами, що використовуються при роботі з пластиліном; розширити уявлення про природні матеріали; навчити виготовляти вазочку для квітів; розвивати творчу уяву, увагу, спостережливість, пам’ять, дрібну моторику пальців рук, відчуття об’єму і форми, вміння орієнтуватися в просторі, логічне мислення, творчі здібності; виховувати акуратність.

Обладнання: пластилін, дощечка, стеки, серветка для рук; баночка з-під йогурту, аудіозапис пісні С. Нікітіна «Я ліплю із пластиліну», ілюстрації із зображенням квітів, плакат «Прийоми роботи з пластиліном».

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

Звучить аудіозапис пісні С. Нікітіна та Н. Матвєєвої «Я ліплю із пластиліну».

— Як ви гадаєте, чому наш урок почався з цієї пісеньки?

— Так, ви маєте рацію, тому що сьогодні на уроці ми будемо навчатися працювати з пластиліном. Як ви гадаєте, чому в дівчинки не виходили іграшки?

— Які якості треба проявляти, щоб ваша поробка була красивою і охайною?

— Сьогодні на уроці я ознайомлю вас з різними прийомами роботи з пластиліном. Тільки після того, як ви їх опануєте, ми перейдемо до виконання різних виробів з пластиліну. А що ми будемо виготовляти, ви дізнаєтеся, якщо розгадаєте цю головоломку.

1

2

3

4

А

К

В

Р

Я

Б

А

І

Д

Ю

В

Ї

Л

З

Б

Г

Ж

Т

М

С

А-2, Б-1, В-3, Б-1, Б-3, В-2, А-4, А-1, А-2, Б-2, Г-2, Б-2, А-2 (Ваза для квітів)

КВІТИУКРАЇНИ

Соняхи, жоржина,

Айстри і шипшина,

Васильки, ромашки,

Лілії, волошки,

Мальви, чорнобривці,

Звіробій, чорниці,

М’ята і калина,

Маки, горобина,

Півники, брусниця,

Грицики, суниця,

Нагідки, космеї,

Рожі, калатеї,

Примули, малина,

Рута та ожина —

Це усе рослини

Й квіти України.

О. Тоцька

2. Вступна бесіда

— Так, ми будемо виготовляти з пластиліну вазу з квітами. Як їх багато в Україні! У цьому ви переконалися з вірша «Квіти України». Техніка, в якій ми будемо працювати, називається «мозаїка».

— Хто знає, що таке мозаїка?

Мозаїкою називається зображення, зібране з дрібних різнокольорових шматочків одного або декількох різних матеріалів. Само слово мозаїка має французьке походження та означає в перекладі «присвячена музам».

Мозаїчні зображення відомі з античних часів. Спочатку це були нескладні узори з камінчиків, потім художники почали створювати цілі мозаїчні картини і панно зі складним сюжетом і багатою барвистою палітрою. Мозаїкою традиційно прикрашалися стіни і підлоги візантійських та італійських храмів. У Росії мозаїка з’явилася завдяки Михайлові Ломоносову. Учений відродив, винайшовши заново, техніку отримання смальти — непрозорого щільного кольорового скла.

3. Ознайомлення з властивостями пластиліну

— Хто з вас може сказати, що таке пластилін? (Відповіді учнів.)

— Пластилін — це спеціальний матеріал, який використовується для... (ліплення).

— Чи знаєте ви інші матеріали для ліплення? (Глина)

— Глина — це природний матеріал, а пластилін — матеріал, створений людиною. Він також складається з глини, але в нього додають спеціальні речовини (віск, фарби), які роблять його більш м’яким, пластичним, різнокольоровим. Тому з пластиліну ліпити дещо легше, ніж з глини. І ми на уроках будемо використовувати пластилін.

— Як ви вважаєте, чи існують спеціальні інструменти для роботи з пластиліном?

— Як називається інструмент для роботи з пластиліном? (Стека)

— Відкрийте ваші коробочки з пластиліном. Знайдіть у них стеки. Що помітили?

— Чому вони мають різну форму? Правильно, кожна з них відіграє свою роль.

— Існують різні прийоми роботи з пластиліном. Деякі з них ви знаєте, з іншими ознайомитеся сьогодні.

— Розгляньте уважно плакат «Прийоми роботи з пластиліном». (На дошці — плакат.)

— Що хочете сказати? Які з даних прийомів вам знайомі? Які невідомі?

— Після фізкультхвилинки ми будемо вчитися цих прийомів ліплення.

Фізкультхвилинка

4. Демонстрування та аналіз зразка

1) Правила роботи з пластиліном.

— Для того щоб ліплення приносило вам задоволення, а вироби виходили гарними, потрібно навчитися вибирати пластилін. Важливо вибрати матеріал високої якості — не занадто твердий і не такий, який дуже бруднить руки. Якщо пластилін занадто липне до рук, то ліпити з нього важко. А якщо він занадто твердий, то його важко розім’яти, та й деталі можуть розвалюватися. Вірним і головним інструментом скульптора при роботі з глиною є пальці рук. Тому в першу чергу треба навчитися працювати руками. При ліпленні пальцями рук виробу надають основної форми. Працюють пальцями по-різному: в одному випадку користуються одним пальцем, в іншому — двома, ущільнюючи, вирівнюючи і намащуючи глину. Іноді працюють однією рукою, іноді — двома. При остаточному опрацюванні використовують стеки. Стекою знімають надлишки пластиліну. Для цього стеку приставляють до виробу, злегка натискають на неї і ведуть у потрібну сторону, знімаючи тонку стружку (шар) пластиліну. За необхідності товщину стружки збільшують. Працюють стеками по-різному: в одному випадку стеку тримають однією рукою, як олівець, в іншому — підтримують її лівою рукою.

2) Практична робота.

Учні під керівництвом учителя з опорою на плакат опановують прийоми роботи з пластиліном:

  • за допомогою стеки відрізають шматочки пластиліну;

  • розминають один шматочок;

  • розгортають (y вигляді ковбаски);

  • зліплюють кінці (y вигляді кренделя);

  • сплющують;

  • вдавлюють;

  • скачують;

  • перекручують;

  • прищипують;

  • витягають.

Робота проводиться у такій послідовності:

  • учитель аналізує один із зображених прийомів на плакаті;

  • демонструє його виконання дітям;

  • діти виконують прийом самостійно, контролюючи одне одного в парах.

3) Інструктаж учителя.

— Якщо ви чогось навчилися, спробуємо зробити вазочку для квітів у техніці мозаїки. Це дуже корисно для розвитку дрібної моторики рук — вправлятися у качанні маленьких кульок, джгутиків. Розгорніть підручник на с. 87 та розгляньте зразок виробу.

  • На чисту баночку з-під йогурту тонким шаром нанесіть пластилін.

  • Прикрасьте вазочку кульками, джгутиками, крапками, смужками, утворивши з них рослинний візерунок.

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Правила роботи з пластиліном

  • Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;

  • розрізати пластилін стекою;

  • невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;

  • після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою;

  • не куштувати пластилін, не торкатися брудними руками обличчя, очей, yодягу;

  • не чіпати зошити, книги, гумки — скрізь будуть жирні плями, за якими жодна ручка не пише.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

— Хто вважає, що трудився сьогодні у повну силу?

— У кого все вдалося?

— Кому потрібно ще попрацювати, щоб робота вийшла якісною?

— Оцініть свою роботу.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чому був присвячений наш урок?

— З якими прийомами роботи з пластиліном ознайомилися?

— Кому подаруєте свій виріб?

— Прочитайте прислів’я про працю на с. 88.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн