Урок 21. Дзвінкі і глухі приголосні звуки

Опис документу:
Урок 21. Дзвінкі і глухі приголосні звуки Мета: уточнити і закріпити знання учнів про приголосні звуки та спосіб позначення їх на письмі; розвивати вміння розрізняти на слух та за способом вимовляння дзвінкі і глухі приголосні; виховувати любов до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 21. Дзвінкі і глухі приголосні звуки

Мета: уточнити і закріпити знання учнів про приголосні звуки та спосіб позначення їх

на письмі; розвивати вміння розрізняти на слух та за способом вимовляння дзвінкі і глухі приголосні; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

Фф фа фло фу фе флу фі фи оф еф

Футбо́л портфе́ль фарту́х

Федір фарбував фіалки фіолетовим фломастером.

— Чи знайоме вам значення слова фартух?

Словник

Фартух — частина одягу, що захищає плаття, костюм від бруду.

— Доберіть до слова футбол споріднені слова.

— Доберіть до слова портфель слова — назви дій.

— Доберіть до слова фартух слова — назви ознак.

— Поділіть слова в реченні на склади.

2. Вправи на повторення

— Замініть звук [л] на звук [р]. Які слова у вас утворилися?

Лак (рак), лама (рама), малина (Марина), валити (варити), лови (рови), Лука (рука), жалко (жарко), Валя (Варя), лити (рити), жалити (жарити).

— Запишіть одну з пар слів. Підкресліть приголосні.

— Прочитайте пари слів, поясніть їх значення, складіть з кожним із них речення.

Бік — пік

рибка — ріпка

брати — прати

грубка — групка

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися правильно вимовляти і розрізняти на слух дзвінкі та глухі приголосні звуки.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 31–33)

Вправа 1

— Прочитайте текст.

— Спишіть підкреслені слова. Вимовте однакові приголосні звуки в цих словах; вимовте звуки, які відрізняють ці слова. Порівняйте вимову звуків, які позначають виділені букви.

— Спишіть останнє речення. Підкресліть однією рискою слова, які відповідають на питання хто?, двома рисками — слова, які відповідають на питання що робить?.

— Знайдіть в останньому реченні слово, у якому дві букви і три звуки.

Вправа 2

— Прочитайте пари слів.

— Вимовте звуки підкреслених букв. Яка різниця між звуками кожної пари? Вимовте звуки, які утворюються голосом і шумом, тобто дзвінко.

— Вимовте звуки, які утворюються без голосу, тільки за допомогою шуму, тобто глухо.

— Зверніть увагу на дзвінкі приголосні, що не мають пари.

— Порівняйте парні звуки в таблиці. Який глухий звук не має пари?

— Приголосні звуки, які вимовляються з голосом і шумом, називаються дзвінкими. Приголосні звуки, які вимовляються тільки з шумом, називаються глухими.

Дзвінкі приголосні звуки наприкінці складу та слова вимовляються дзвінко.

Вправа 3

— Прочитайте текст. Про кого в ньому розповідається?

— Спишіть перший абзац, уписуючи пропущені букви. Які звуки ці букви позначають?

— У виділених словах вимовте звуки. Які букви їх позначають?

2. Первинне закріплення

— Назвіть предмети, зображені на малюнках (ложка, діжка, гриб, дід, жолудь, ніж, дзьоб, ріг, гарбуз тощо).

— Складіть речення зі словами — назвами зображених предметів.

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

— Прочитайте вірш. Випишіть пари слів, приголосні у яких утворюють пари за глухістю-дзвінкістю. Підкресліть букви на позначення протиставлених приголосних.

Сьогодні малята копають грядки:

уперше в житті вони садять квітки.

Від цього і радість у них на лиці,

і сонце вітає малих: — Молодці!

— Замініть глухі звуки [с], [c’] дзвінкими [з], [з’]. Прочитайте слова, що утворилися. Складіть речення зі словами кіска, кізка.

Коса (коза), сірка (зірка), кіска (кізка), село (зело), свити (звити), вус (вуз), ліс (ліз).

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Чого вчилися сьогодні на уроці?

— Наведіть приклади слів, які починаються (закінчуються) дзвінким (глухим) приголосним звуком.

VII. Домашнє завдання

С. 32, вправа 3.

— Спишіть другий абзац вправи 3. Порівняйте вимову виділених слів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Сучасні проблеми адаптації та соціалізації особистості»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн