Урок 20. Поетична скринька. Марійка Підгірянка. Прийшла осінь

Опис документу:
Урок 20. Поетична скринька. Марійка Підгірянка. Прийшла осінь Мета: формувати в учнів навички правильного виразного читання віршованого тексту; розширювати уявлення про красу природи восени; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву і фантазію; виховувати любов до природи. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Мовленнєва гімнастика

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 20. Поетична скринька. Марійка Підгірянка. Прийшла осінь

Мета: формувати в учнів навички правильного виразного читання віршованого тексту; розширювати уявлення про красу природи восени; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву і фантазію; виховувати любов до природи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва гімнастика

— Почнемо наш урок із гімнастики, що допоможе підготувати органи мов­лення до роботи протягом уроку.

1. Вправи для очей, губ і язика

  • Швидко розплющити і заплющити очі;

  • колові оберти очима;

  • поглянути вдалину;

  • допомогти пір’їнці підлетіти;

  • облизати смачне варення;

  • дістати язичком носа і підборіддя;

  • усміхнутися відкритим і закритим ротом.

2. Артикуляційні вправи

— Як співає соловей? (Фіть-фіть-фіть!)

— Як гуде жук? (Жу-жу-жу!)

— Як шумить вітер? (Ш-ш-ш!)

— Як дзижчить комарик? (Дз-дз-дз!)

3. Розчитування за складовою таблицею

4. Заучування скоромовки

Ти, малий, скажи малому,

Хай малий малому скаже,

Хай малий теля прив’яже.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Виставка-презентація малюнків до вірша Марійки Підгірянки «Ліс».

Учні демонструють свій малюнок, зачитують рядки вірша, що вони проілюстрували.

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Відгадайте загадку.

  • Коли це буває,

Що клен запалає?

А прихопив морозець

Та повіяв вітерець,

Весь вогонь на землю впав,

Зовсім клен без листя став. (Восени)

— Які прикмети осені згадано у загадці?

— Які прикмети наближення осені помічаєте ви?

— Вирушимо у невелику подорож в осінь за допомогою фотоілюстрацій. (На ілюстраціях зображена природа ранньої, золотої та пізньої осені.)

— Яку пору року зображено?

— Які кольори переважають? Який настрій викликають ці малюнки?

— Про красу осінньої природи написано багато поетичних творів. Ми сьогодні ознайомимося з віршем Марійки Підгірянки «Прийшла осінь».

Фізкультхвилинка

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання вірша Марійки Підгірянки «Прийшла осінь» (с. 22–23)

1. Виразне читання вірша вчителем

— Де настала осінь?

2. Словникова робота

Довідкове бюро

Оксамит — тканина з густим коротким ворсом.

Читання слів «луною» за вчителем

Позолотила, осінь-мальовничка, помалювала, завивала, прикрасила, на потіху.

3. Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами

— Які слова надають віршеві ніжного забарвлення?

— Прочитайте виділені рядки. Як ви їх розумієте?

4. Гра «Земля — небо»

За командою «земля» — діти нахиляються до книжки і читають вірш. За командою «небо» піднімають голови вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову — «земля» — учні очима знаходять, де вони припинили читати.

5. Гра «Добери словечко»

Сливи… (завивала).

Груші… (позолотила).

Садочок… (прикрасила).

Яблучка… (помалювала).

— Чому осінь можна назвати золотою, щедрою, жовтогарячою, багряною, золотокосою?

6. Гра «Добери рими»

Мила — позолотила;

потіху — тиху;

мала — помалювала;

мальовничка — личка;

позирала — завивала;

робити — оксамити;

ходила — прикрасила;

тиху — потіху.

VI. Підсумок уроку

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Чого вчать вірші Марійки Підгірянки?

VII. Домашнє завдання

Виконати малюнок до вірша Марійки Підгірянки «Прийшла осінь».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн