Урок 2. Скринька пісень-небилиць. Два півники

Опис документу:
Урок 2. Скринька пісень-небилиць. Два півники Мета: ознайомити учнів з піснями-небилицями; удосконалювати навички правильного свідомого читання; розвивати уяву, фантазію учнів; учити розрізняти реальність і вигадку; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Мовленнєва розминка 1. Читайте, доповнюйте склади Мали-…(на); лимо-…(над); маши-…(на); бузи-…(на); лопа-…(та); воро-…(та); морк-…(ва); сини-…(ця).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 2. Скринька пісень-небилиць. Два півники

Мета: ознайомити учнів з піснями-небилицями; удосконалювати навички правильного свідомого читання; розвивати уяву, фантазію учнів; учити розрізняти реальність і вигадку; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Читайте, доповнюйте склади

Мали-…(на); лимо-…(над); маши-…(на); бузи-…(на); лопа-…(та); воро-…(та); морк-…(ва); сини-…(ця).

2. Читайте. Намагайтеся зрозуміти, про що йдеться

ШКОДЛИВИЙ ЦАП

На городі цап, цап,

Капусточку хап, хап,

Борідкою трусь, трусь,

Капусточку хрусь, хрусь,

Ратичками туп, туп,

Капусточка хруп, хруп,

А за цапом дід, дід,

З батурою біг, біг,

Цап як скаче: брик, брик,

На все село крик, крик,

На синяки дме, дме,

Вигукує «Ме! Ме!»

За ним Рябко та «Гав! Гав!

Оце тобі, щоб не крав!»

— Прочитайте ще раз, зберігаючи ритм.

3. Хто це? Що це?

Цікава, захоплива, ілюстрована — … (книга).

Солодка, запашна, червона — … (ягода).

Весела, мелодійна, задушевна — … (музика).

Прудка, маленька, пухнаста, руда — … (білка).

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Виставка-презентація дитячих малюнків

2. Закріплення знань про структуру підручника

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Учитель ставить запитання, учні, передаючи уявний мікрофон, висловлюють власні думки щодо поставленого запитання.

Вправа «Мікрофон»

— Яким має бути наш урок? (Цікавим, повчальним, дещо казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим, проблемним…)

— А ви на уроці якими маєте бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, наполегливими…)

— Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок.

— Послухайте вірш.

Якби пшоно, якби сіль,

То зварила б я кисіль.

Якби снігу та дощу,

То зварила б я борщу.

Якби трохи простокваші,

То зварила б горщик каші.

— Що незвичайного в цьому вірші?

— Чого не буває?

— Ми почнемо вивчати небилиці.

Небилиці — це розповіді про те, чого не буває. У піснях-небилицях зображено світ, у якому відбуваються дивовижні події: тварини виконують людську роботу, грають на музичних інструментах, танцюють…

Фізкультхвилинка

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання пісеньки-небилиці «Два півники» (с. 6)

1. Виразне читання пісеньки вчителем

— Який настрій у вас після прослуховування цієї пісеньки?

2. Словникова робота

Віжки — прикріплений з обох боків до вуздечки довгий ремінь, мотузок та ін., яким правлять кіньми.

3. Повторне читання пісеньки учнями за строфами «ланцюжком»

— Перечитайте пісеньку, вслухаючись у її мелодійне звучання.

4. Аналіз змісту пісеньки з елементами вибіркового читання

— Про кого ця пісенька?

— Назвіть усіх персонажів твору.

— Розкажіть про кожного з персонажів.

Персонаж — дійова особа в художньому творі.

— Хто вам подобається?

— Хто не подобається?

— Знайдіть у тексті і прочитайте слова, що звучать ніжно.

— Доберіть пестливі слова, якими можна замінити слово коза.

— Поміркуйте, чи можна замінити слово небилиця іншими словом, наприклад: казка, вигадка, фантазія, неправда, нісенітниця.

5. Робота за ілюстрацією

— Назвіть персонажів твору, яких художник зобразив на малюнку. Які фарби використав художник?

— Який одяг у героїв твору?

— Який епізод відображено на ілюстрації?

VI. Підсумок уроку

— З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

— Назвіть персонажів твору «Два півники».

— Кого з персонажів ви засуджуєте? Чому?

VІІ. Домашнє завдання

Прочитати пісеньку вдома батькам.

Знайти пісеньку-небилицю, розповісти її в класі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.